Astrid van het aquaforum

[beheer]
Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 01-04-2012 00:47

Ik vraag me af waarom ze topics start met allerlei vragen.
Ik heb net eens op Af gekeken, zit er iemand met een aqua van 20L met 3 normale goudvissen.
Deze persoon heeft zich een 80 cm bak gekocht en vroeg of hier sluiers in konden.
Antwoord erop was ja 3 vissen en regelmatig meten als de waardes niet goed waren dan verversen.
Mensen krijgen niet eens goed advies en er is precies niemand die haar tegenspreekt nochtans zijn er leden van hier die op AF actief zijn :roll:

Heb een stukje tekst van haar gekopieërd.
Danni, ik vind dat je een prachtige bak heb, en ja, wat Vissengek zegt is eigenlijk wel zo,
Een gewone goudvis heeft meer dan 50 liter per vis nodig om gezond groot te worden, dus reken maar uit.
Als je meer vissen erin gooit, heb je meer vervuiling in de bak, want ze poepen behoorlijk, en ze hebben voer nodig wat ze binnen 5 minuten opeten zeker 2x daags.
Door de vervuiling kunnen ze ziek worden van hun eigen afval, dus moet je regelmatig verschonen voor deel meerdere malen per week naar mate ze groeien.
Zolang ze klein zijn hoef dat niet zo vaak.
Laat regelmatig je waardes meten bij een goeie aquarium winkel, dan weet je meer, vaak doen ze dat kosteloos, en ze kunnen goed zien hoe vaak je per week moet verversen.
Ze kunnen erg ziek worden van een nitriet vergiftiging,en zelfs dood gaan.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-04-2012 07:39

Laat iemand haar deze kant op lokken.

Op die forum word helaas vaak verkeerde info gegeven.

Gast

Bericht door Gast » 01-04-2012 11:42

Ik denk dat Astrid het er niet mee eens is hoe de feiten werkelijk zijn. Verdraaien die hap en klaar, kop in het zand steken. Maar dit gebeurt zo vaak met mensen, ik zie het dagelijks, als ik mensen bijvoorbeeld aanspreek over vlees comsumptie of over het dragen van bont. Mensen WETEN dat het fout is, en dat dieren hiervoor lijden, maar ze doen het toch eten/dragen omdat het lekker/er leuk uit ziet. Ik denk dat dit ook een beetje gebeurd met Astrid. Omdat ze hier met de waarheid geconfronteerd wordt, gaat ze liever naar Aquaforum omdat ze daar de regels "wat meer aan de laars kan lappen". Ik zou zeggen, laat haar lekker gaan, kom niet meer op het aquaforum. Wij doen het goed, wij hebben dit forum en ooit, misschien niet morgen, misschien niet volgend jaar, gaan de mensen zoeken naar antwoorden en komen ze hier.

Ik heb vorige week nog gekeken op Aquaforum en ja, ik ben ook geschrokken wat daar allemaal kan en mag. Ben blij dat ik er geen deel meer van uit maak.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 01-04-2012 14:08

Ze opent een topic om te gaan uittesten hoe het gaat met minder verversen enzo maar ze begint al van alle onzin uit te kramen nog voor ze het effectief heeft waargenomen. Ze is er op voorhand al allemaal van overtuigd zonder eerst feiten af te wachten.
En al wat een ander zegt maakt niet uit, man wat een koppig mens.
Olympus die vindt dat natuurlijk niet erg heb ik de indruk, eerst zit hij te klagen dat hij niet meer mag verversen enzo en dan ineens is het ook niet meer nodig en zou hij er zelfs nog een vis bijnemen. Ok hij is jong maar dan nog, hij draait als de wind...

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 01-04-2012 21:10

ik ben blij dat jullie het ook merken :)

verder maakt het niet uit wat ze zegt,ik onderbouw alles keer op keer wat ze zegt.

als het te gortig word moet dino dr maar eens aanspreken.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 02-04-2012 00:53

Gewoon negeren is de beste remedie. :cry:

Gast

Bericht door Gast » 08-04-2012 20:42

Astrid over zwemblaasproblemen van sluiers en goudvissen op AF:

@Goud, ik heb ook zo'n vis, die doet dat alleen s'avonds na z'n laatste voer, en ik voer ook alleen duur voer zoals a-plus of hikari.
Het maakt niet uit, iedereen heeft er wel eens 1 tussen zitten waar niks aan te doen is.
Ik heb het nog nooit, echt nog nooit meegemaakt dat daar een blijvende oplossing voor is.
Ik laat de vis leven zolang ik vind dat hij nog een redelijk leven heeft, maar als hij meer dobbert dan zwemt, vind ik het leven zielig voor de vis, en beeindig ik zijn leven.
Vaak is het ook al een aangeboren afwijking waar je echt helemaal niks aan kan doen.
En wat de andere redenen ook mogen zijn zoals beweerd wordt, een infectie, verstopping, eitjes die niet los komen enz.....je gaat het niet oplossen , de vis gaat toch weer dobberen en hangen, en ik heb ook echt geen hoop dat zoiets ooit goed gaat komen...maar dat is mijn realiteit.....ook niet met medicinaal voer....lucht uit de zwemblaas laten halen.....proberen de vis te masseren....ik heb echt nog nooit baat gehad.....


*zucht*

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-04-2012 21:31

inderdaad 'zucht'
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 09-04-2012 13:48

je kunt beter alleen de sectie aangeboden lezen op AF, dat scheelt een hoop frustratie.

ik ben bezig met een reply aan babysnake, (frans) over een eerdere discussie.

ik ga er tegenin, hetzelfde geld voor de censuur en wat ik daar van vind en ondervond.

ik twijfel alleen nog of ik er jan jullie en nog wat andere bij moet betrekken..

Gast

Bericht door Gast » 09-04-2012 14:37

Nouja heel veel mensen zijn toen der tijd hier naar toe gekomen omdat AF de verkeerde informatie in stand houwt. Er wordt niet opgetreden tegen het houden van vissen in veel te kleine bakken, laat staan die 50liter regel. Ik heb hier ook al een paar keer discussies over gehad met het beheer van AF maar het lijkt wel alsof ze er geen notitie van willen nemen.. :S Dus ja Rex, dat je zegt, kijk liever niet meer, dat ben ik helemaal met je eens. Het zit mij alleen dwars dat zoiemand als Astrid J WEET hoe de vork in de steel zit en toch andere dingen doet beweren op andere fora. Dan heb ik zoiets van, als je het toch niet geloofd, wat doe je dan hier op DIT forum?? Vertrek dan gewoon helemaal naar AF, hoeven wij ons er niet meer aan te irriteren..

Plaats reactie