Even voorstellen.

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-11-2013 21:09

Zo kan je het zien.. Het zijn meestal bakken van minimaal 1m bij 1,20 (meestal 1,20 bij 1,50 of groter) en een waterstand van maximaal 30cm bij een volgroeide vis.

De 'korte' vinnen van TVR zijn geen probleem wat betreft stroming. Het zijn juist hele sterke zwemmers.
Het probleem is dat ze heel anders ontwikkelen wanneer ze stevig door moetenzwemmen.

Net als de TVR kunnen Lionchu, Lionhead en SVR prima tegen een stevige stroming, alleen is het de vraag hoe jij wilt dat deze vissen zich ontwikkelen.
Als je naar de 'standaard' van Lionchu, Lionhead en SVR kijkt heeft een stevige stroming geen negatief effect op hun ontwikkeling. In die zin zou het dus niet zonde zijn om er daar een van in je bak te plaatsen. Of je het zelf mooi gaat vinden wanneer je bij deze varianten ook op zoek ben naar TVR trekjes is een tweede :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 27-11-2013 06:07

Je hebt nu in ieder geval het verschil tussen TVR en SVR duidelijk uitgelegd. Ik heb vroeger oa ook lionheads gehad dus ik weet een beetje van hun ontwikkeling en zal niet snel voor bepaalde kenmerken kiezen die niet werken in een grote(qua soorten sluiers) gemengde bak.

Maar zo zijn er nog meer verschillen tussen soorten sluiers die niet samen werken bij elkaar in een grote bak, daar moet je altijd op bedacht zijn. Daarom wil ik ook geen pearlscale of hemelkijker in deze bak bijvoorbeeld.

Plaats reactie