FROST stelt zich voor.

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-12-2012 19:37

Welkom terug ;)
Hoe is de situatie nu daar?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 27-12-2012 20:28

Hee Frost, welkom terug :)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 27-12-2012 20:36

Ute schreef:Hee Frost, welkom terug :)
GoldenFish*** ;)

:) :P

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 27-12-2012 20:38

welkom terug Frost.

(voor mij blijft ze ook frost, omdat ze dat nu eenmaal zelf kenbaar heeft gemaakt.) :wink:

en wat ZS al zei, hoe staat het nu met je vijver en vissen? ben benieuwd.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 27-12-2012 20:39

Oh, ik kijk altijd alleen naar avatars en de post erbij :lol: Nouja, welkom terug :')

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 27-12-2012 20:49

Welkom terug.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 27-12-2012 21:08

Hallo mensen :) Achja... FROST is gewoon een internet naam die ik al voer sinds 1998. Eigenlijk in de tussentijd niets anders kunnen verzinnen dus moest het maar even zo. Als de gegevens veranderd kunnen worden ( oude account etc ) dan hoor ik het graag. Dan kan deze misschien de prullenbak in haha

Jullie zouden eigenlijk Dino moeten bedanken dat ik terug ben. Toch her en der een beetje contact gehouden via de mail. Zo wist ik ook dat er weer een nieuwe zending binnen was. Ik heb vanmiddag even de fotos zitten bekijken en dat zag er goed uit, maar de zendingen zijn altijd ruim voldoende en er is altijd wel iets te vinden voor de liefhebber dus dat deed me niet verbazen :)

Wat me wel deed verbazen is dat Sjonnie helemaal aan de Ranchu's is gegaan :P Ik wist wel dat er zoiets in de planning stond maar zo snel haha Ben benieuwd hoe het bevallt, het is een heel ander type vis natuurlijk dan de Ryukin.

Ik heb voor de rest even een zomer rustig aan gedaan, heb ik de tussentijd mijn bakken anders ingericht. De Ryukins zijn deze herfst even tijdelijk naar binnen gehaald. Ik heb er nog 4, het dikke rood witte vrouwtje, de calico man, de man met de rode vlek op de kop en het hele kleine visje dat niet goed wilde groeien, ook niet in de vijver. Zover ik weet zijn ze kerngezond. Heb eergisteren weer eitjes apart gezet. De hele boel loopt dus weer te draaien met zuurstofpomp en plantjes en al. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat aangezien het vorige legsel van haar niet bevrucht leek.

In de andere bak zitten nog steeds zwaarddragers en platies maar hier gaat het dus helemaal niet goed mee. Ik heb sinds ruim een maand problemen maar ik niet vanaf kom. Vissen doen vermageren, hangen, schommelen, krijgen doffe schubben en gaan vervolgens dood. Ik heb een grote rits aan medicijnen gebruikt, waaronder een wormen middel, een middel tegen interne infecties en een middel tegen schimmel maar het heeft niet mogen baten. Verschillende winkels om advies gevraagt, water laten testen en planten vervangen, maar het lijkt allemaal niet te helpen. Nu is mij het advies gegegeven zieke vissen te verwijderen en de bak na het afsterven van de laatste vis leeg te halen en geheel te ontsmetten. Daarna opnieuw laten indraaien. Valt me wederom wel weer op dat de Anchistrussen nergens last van lijken te hebben en lekker aan het doorfokken zijn. Ondertussen heb ik al twee complete nesten naar de vereniging gebracht, daar waren ze natuurlijk weer heel blij met mij. Heb er zelfs gratis voer en plantjes voor mee gekregen :)

De vijver draaid goed. Alles zit momenteel onder de winterkap. Geprobeerd 6 kois te verkopen maar er was helemaal geen animo voor, kwam misschien ook omdat ik ze allemaal tegelijk kwijt zou en het voornamelijk "donkere" vissen waren. Van het voorjaar willen we de tuin (opnieuw) gaan aanpakken omdat we weer her en der verzakkingen hebben, ook bij de planten dus we gaan zoiezo nieuwe grond storten en het pad opnieuw aanleggen, er komt een soort veranda en we willen de vijver ophogen met behulp van betonplex.

Plaats reactie