Effe kennismaken

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
djemigera
Lid FGF
Berichten: 1
Lid geworden op: 15-07-2012 18:37

Effe kennismaken

Bericht door djemigera » 06-08-2012 13:34

Hoi,

Mijn naam is djemigera en ik kom hier ook maar eens even kijken.
Ik heb 1 goudvis genaamd Vis (erg origineel) maar het is wel een erg aparte..Zo'n 8 jaar geleden gekocht bij een tuincentrum voor nog geen euro, toen was ie hooguit 7 cm groot. We hadden Vis een jaartje toen we op een ochtend beneden kwamen en Vis uit zijn bak was gesprongen. Nergens te vinden totdat we achter de kast keken waar de bak op stond.. Daar lag ie dus tussen t stof en volgens ons helaas hardstikke dood.. Manlief heeft Vis opgepakt en na goed bekeken te hebben wilde hij Vis doorspoelen door t toilet. Totdat het arme beestje dus in de WC pot lag en ineens begon te spartelen ! Lag dat beestje daar ineens te vechten voor zijn leven in de WC eend en chloor ! We hebben bovendien echt even lopen zoeken naar de vis en dus moet echt al even zonder water zijn geweest !

Snel Vis weer uit de pot gevist, afgespoeld onder de kraan en vervolgens heb ik met tranen in mijn ogen een hele middag met een doodzieke vis in een klein bakje op schoot gezeten. Ik heb hem letterlijk de hele tijd ondersteund want hij viel iedere keer om maar ademde goed. Uiteindelijk bleef hij goed zelfstandig "rechtop". en heb ik hem in zijn eigen vertrouwde bak teruggedaan. 2 dagen lang kroop hij zielig in een hoek en waren we er van overtuigd dat hij alsnog zou overlijden maar Vis vocht terug en zwom miraculeus vrolijk rond in zijn bak. Door de chloor van de toiletpot waren zijn vinnen kapot, zijn staart was een zielig rafeltje en hij had vieze plekken op zijn lijfje wat wel brandplekken leken.

Maar goed, wonder boven wonder is hij er prachtig bovenop gekomen, heeft een schitterend stel vinnen en een prachtige sierlijke staart en is bovendien erg fors gegroeid. We zijn nu zo'n 8 jaar later en Vis leeft nog steeds, is nu aan zijn vierde bak bezig (bleef maar groeien..) en ontvangt veel complimenten van mensen die hem voor de eerste keer zien. Hij is echt prachtig en heeft bovendien een echt karakter ! Bloednieuwsgierig, lekker fel op eten en super tam (hij zwemt vanzelf op je hand en eet uit je hand) en volgt je de hele bak door. De meeste mensen staan met open mond te kijken als ik vertel wat de geschiedenis van Vis is, zeker als ze hem nu zien.

In mijn profiel zien jullie Vis, zal binnenkort nog wel meer foto's plaatsen
Vis is gewoon een goudvis

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 06-08-2012 13:38

Leuk en een bizar verhaal. :D

Welkom.

Gast

Bericht door Gast » 06-08-2012 13:40

Welkom!
Zo, dat is een vis met een verhaal :)
Hoe groot is de bak waar Vis in zit?
Normale goudvissen horen eigenlijk in een vijver namelijk.
Al ziet deze er wel fancy uit :)
Hoe lang is Vis?

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 06-08-2012 15:00

Welkom en veel plezier hier!
Wat een verhaal seg :wink:

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 06-08-2012 15:36

Haha jullie vis Vis heeft nogal wat meegemaakt :lol:

Welkom Djemigera.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 06-08-2012 15:54

Welkom :wink:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 06-08-2012 16:27

Welkom.
Apart verhaal :)
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 06-08-2012 17:46

Welkom en veel leesplezier toegewenst.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 06-08-2012 19:06

Inderdaad een bizar verhaal zeg! Vind het altijd een beetje sneu als mensen vissen door de wc spoelen, maar in dit geval dus wel een goede zet geweest. :D Welkom!

Gast

Bericht door Gast » 06-08-2012 19:07

Wat een wonderbaarlijk verhaal. Gelukkig heeft Vis het gered en doet het goed :) Welkom!!!

Plaats reactie