Nieuw hier!

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Plaats reactie
Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Nieuw hier!

Bericht door Haruki » 09-12-2012 19:24

Heeii!
Ik ben Danique en ik ben 15 jaar, ik heb 4 ratten, 2 katten, een hamstertje en 3 sluierstaartjes.

Hoe ik aan mijn sluierstaartjes gekomen ben is beetje een lang verhaal, maar hier komt het:

De moeder van een vriendin van mij die had een 21 liter bakje zonder pomp en daar had ze een sluierstaart, een goudvis en een komeetstaart inzitten. Ze wilde ze niet meer, dus ging ze ze in de sloot gooien... Dus toen heb ik meteen gezegd dat ik ze wel overnam. De sluierstaart heb ik gehouden en die heet nu Tomomi, voor de andere 2 heb ik een mooie goeddraaiende vijver gezocht.
Ik heb nu een aqua van 63 liter wat veels te klein is, ik weet het... maar ik mocht niet groter en dat kan ik ook niet betalen. D': Tomomi was toen alleen en toen heb ik besloten om er nog een visje bij te nemen, want ik had gelezen dat goudvissen niet graag alleen zijn? Dus toen heb ik Droppie erbij gekomen, een telescoopoogje. (die nu nog maar 1 oog heeft)
Nu ging ik gister nieuwe plantjes halen, en toen zag ik een groepje ranchu's in de dierenwinkel zitten, ik vind die echt zo geweldig! Er zat er een bij die een hele mooie rug had vergeleken met de andere en ook een veel fellere kleur had. Dus ik kon het niet over me hart krijgen als hij/zij in een kommetje zou belanden, dus ik heb hem meegenomen en Haruki genoemd.
Tomomi is een vrouwtje en Droppie een mannetje, Haruki weet ik nog niet en dat zal ook nog wel even duren.
Ik ben aan het proberen om aan geld te komen voor een grotere aqua, maar ik kan geen baantje nemen omdat ik daar geen tijd voor heb vanwege school en m'n dieren... ):

Als iemand nog vragen heeft, vraag maar! ;D
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 09-12-2012 19:26

Ik wou foto's posten maar dat kon nog niet, dus na deze post komen foto's!
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 09-12-2012 19:27

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 09-12-2012 19:27

Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 09-12-2012 19:28

Welkom op het forum :)

Ik ben wel benieuwd naar wat meer foto's :D (maak je een fotoalbum aan?)

Als je 3 vissen in 63 liter hebt, dan moet je wel vaak verversen hoor! Succes met sparen :)

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 09-12-2012 19:30

Bedankt!
Zal ik doen, als ik weet waar.... :P
Ik ververs elke week 70 % van het water, dat is genoeg lijkt mij toch?
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 09-12-2012 19:33

Ik ben niet zo'n expert wat betreft vissen die te klein zitten, maar ik denk dat je beter 2x per week 50% kunt doen. (of 2 keer per week 70%)

Fotoalbum zit iets lager bij de forumindex, maar toen ik dat schreef van meer foto's had ik nog niet gezien dat je die net geupload had.
Mooie bak, en die ranchu is inderdaad heeeel schattig!

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 09-12-2012 19:33

hoi en welkom.

begrijp ik nu dat je 3 vissen in 63 liter hebt zitten?

zo ja, dan geef ik als eerste het advies om te stoppen een dierenvriend te zijn voor alle andere vissen die je nog gaat tegenkomen en er bij wil proppen. sorry dat ik het zo zeg maar dan is het wat makkelijker uitleggen.

nu kan het nog allemaal wel heel even maar als die vissen over paar maanden groter zijn, krijg je allerlei problemen zoals afvalophoping en zuurstoftekort.
terwijl je dacht "ow dat zielige visje red ik wel even". maar in werkelijkheid geef je ze alleen maar een slecht stressvol leven.

mijn advies is ook om er minimaal 1 terug te brengen. en liever nog 2. zodat je teminste 1 vis alles kan geven wat ie nu nodig heeft. en als je ouders dan zien hoe snel die groeit en groot word, geven ze je vast wel een grotere bak.

ik ben echt serieus nu, lees hier een beetje rond en besef aub dat je niet goed bezig bent, ook al denk je dat wel te doen.
let maar op de reacties van andere leden die nu gaan volgen.

voor vragen kun je altijd bij mij of iemand van beheer terecht. ook via pm.

succes
RH.

edit, en wij hanteren hier bepaalde regels over van alles en nog wat. die zul je vast nog tegen komen als je wat rond leest. maar ik wil wel hebben dat je even je foto's aanpast naar 800x600.

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 09-12-2012 19:48

Dus u zegt nu dat het leven wat ik ze geef stressvoller is dan het leven in een vissenkom? o;
Ik ben ook bezig met een groter aquarium, ik kan waarschijnlijk 1 dag in het weekend gaan werken en daar krijg ik dan 50 euro per dag, dus dat is 2 maanden werken en dan kan ik een (misschien 2e hands) aqua van 150 liter kopen.
En ik me goed ingelezen, maar iedereen maakt fouten toch?

En over de foto's dat wist ik niet, ik had nog niet naar de regels gekeken maar ik ga ze aanpassen...
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 09-12-2012 19:54

zwart wit gezien ja , zei het wat in mindere mate omdat je iets meer volume hebt.

maar je gedachtegang is goed, het is even zielig als in een kom, alleen rek je het wat langer uit.

en ik ben hier om je te laten leren van je fouten. het is ook geen standje wat je krijgt van me, eerder een duw in de goeie richting. daarom vertel ik je nu ook dat je op moet schieten met een grotere bak. want ik weet gewoon uit ervaring dat wat je nu doet geen half jaar goed gaat zonder de gezondheid van de vissen aan te tasten. en dat willen we niet toch?

succes met de foto's verder, en veel plezier hier.
RH.

p.s. en mij geen U meer noemen. hehe.

Plaats reactie