Ik stel mij voor

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-04-2016 03:55

Geloof me het komt echt goed. Zorg wel dat je nitriet weer op 0 is. Dat is ook heel belangrijk. Elke dag effe testen. En zonodig verversen. Succes

:wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

NeXT dAy

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-04-2016 07:40

Goedemorgen,

Gisteravond 01:00 uur was mijn Nitriet 0,05, Ammonia 0,0, nitraat 5, KH 4, PH 7,5, PO4 0,0 of 0,5 ( kan dat nooit goed zien)
Fe goed.

PiPi zwom gisteren avond nog wat schokkerig. Flapperen met zijn borstvinnen. Vlekkie ging op de bodem liggen en daarna gingen ze steeds boven in hangen. :shock:
Vannacht zaten ze al weer achter elkaar. Vanmorgen werd ik vrolijk begroet, :D.
Wel zie ik nog steeds doorzichtige slierten ( ontlasting) ik hoop dat dat goed gaat komen.
De drijvende korrels vinden ze lekker alleen tja ze drijven overal achter en PIPi en Vlekkie wachten net zo lang tot er een naar beneden dwarreld, :? Beetje verwend.
Ze eten ieder geval en zwemmen weer normaal. Dank je Dino.

Ps. Als mijn waardes nu omhoog schieten moet ik natuurlijk water verversen, moet ik dan medicijnen bijvullen?

Groetjes Louise

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 01-04-2016 18:55

Hoi Louise,

Nah kijk... dat viel allemaal toch weer mee (achteraf dan) toch?

Ik weet niet welk medicijn je nu gebruikt, ik kan je met die vraag helaas niet verder helpen.

Wat de waterwaarden betreft: ziet er best goed uit. (welke testset gebruik je, zo precies kan ikzelf nitriet niet meten - of misschien een nulletje te veel genoteerd?) Ik lees dat je het filter hebt schoongemaakt, dus zul je nog even 'gevoelig' zijn qua ammonia en/of nitriet. Meet je ammonia in welke mate dan ook, direct verversen! Meet je boven 0,5mg nitriet direct verversen. Liefst elke dag of anders om de dag even meten natuurlijk, je moet erbij blijven voor het beste resultaat. Voor nu moeten de bacteriën in het filter opnieuw gaan opbouwen. Wat zeer zeker helpt een een stuk of 5 bactiballs (die blauwe ballen) in de bak zelf te gooien. Je hebt zo een voorlopig buffertje tegen de grootste ellende in het water zelf en kan het filter zich dus weer gaan 'opladen'.

Nu ik de thread even terug lees en bovenstaand typ schoot het weer even door mij heen. "Sluierstaarten zijn eigenlijk vreselijk, maar te gaaf om het niet te doen!" ;-)

Succes en keep us posted!!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Slogan; sluierstaart zijn vreselijk, MAAR TE LEUK OM ZE NIET

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 02-04-2016 00:55

Hoi Michel,

Mooie slogan, ja als je de winkeliers moet geloven, zouden dit de makkelijkste vissen (voor beginners) moeten zijn :shock:
Nou dat valt vies tegen.

even een klein verhaaltje:
ik was in de begin periode SEPT 2015, iedere avond voor het naar bed gaan, toch maar weer water aan het verversen, omdat PiPi mij waarschuwde, :D. ECHT WAAR! Haha , als er iets aan de hand was ging hij tegen de termometer aan tikken. Als ik dan de waarde ging meten dan was idd mijn nitriet te hoog.

Toen ik JAN,2016 deze bak gekocht had, ging het goed. Een maand of zoiets geleden hoor ik heel de tijd een raar geluid. Ik ga kijken en PiPi tikt weer tegen de termometer :shock: ( ik dacht NEE!, ik heb nu in vier maanden tijd alleen maar stress( ruzie thuis) en mijn derde aquarium aangeschaft plus de nodige pompen. "PIPI JE GAAT ME NU NIET VERTELLEN DAT HET NU WEER NIET GOED IS!" Ik waarde gemeten, alles goed. Maar PIPI zou PIPI niet zijn en bleef zijn kop tegen de termometer aan duwen.

Wat bleek nou, de Eheim uitstroompijp had ik vervangen voor een set 1 en set 2, ik dacht, dat is makkelijker, die zitten in drie stukken aan elkaar, en die kun je los van elkaar een andere kant op laten stromen.
Die uitstroom pijp was aan het 'fluiten', en dat was een irritant geluid. ( waarschijnlijk te veel lucht of zoiets),

Ik het verholpen en PiPi stopte met tikken. Bizar hé.

Dus om op je slogan terug te komen' eh ja ' sluierstaarten zijn vreselijk, maar idd te leuk om het niet te doen

:D
En Michel ik gebruik JBL TEST KOFFER, en daar kun je de nitriet waarde op deze manier meten.

En Ninja-Goldfish, bedankt voor je reactie, ik had echt mijn hoop op die paaipukkels gevestigd, maar helaas.

Nou het gaat stukken beter me die kleine rakkers, alleen zijn ze héél schrikachtig. Ik ben echt super blij met jullie hulp.
Echt TOP!

Gr Louise

Afbeelding

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 02-04-2016 09:36

Ik heb zo'n beetje hetzelfde gehad met de twee 'voorgangers'. De een verstond de kunst van heel erg luid luchthappen. Eten NU! De ander had ook een thermometer-dingetje maar meer creapy. Tegen dat ding aantikken en als je ging kijk ging het beest terugkijken. Geen behoefte aan voer, geen niets, alleen terugkijken. Het zal er vreemd uitgezien hebben voor omstanders wanneer ze mij voor het bakje hoorden brullen 'Wat moét je nou??!!??'.

Goudvisjes hebben de gave je volledig inadequaat te voelen en wat je ook probeert, het zal nooit voldoende zijn. (appelleren ze daarmee aan het strengst mogelijke gereformeerde dogma? - maar ik heb te weinig koffie op na een wilde verjaardag afgelopen nacht - vergeef me op voorhand! ;-) Ik vermoed dat voor velen de hobby in meer of mindere mate (aangenaam) heeft kunnen escaleren vanwege dat geprojecteerde schuldgevoel en zorgdrift ontstaan uit een te kleine bak, te hoge bezetting, verkeerd voer, EsHa 2000 en wat niet meer.
En die ruzies... die heb ik ook hier, al zijn het hoop ik meer irritaties en tekort aan aandacht. M'n dochtertje staat nog wel eens naast de bak mij aan te kijken met de bekende blik 'hellooo, I'm here!!!'

Ah, de JBL-set. Ik gebruik die van Sera - en dus duidelijk grover qua aflezen van waardes. Daar ben ik best blij mee, besef ik me plots, ik heb de neiging me te laten gaan bij het meten van niet of minder gevaarlijke waardes en ze dus als levensbedreigend te gaan zien...

Anyway, goed te lezen dat het met de rakkers beter gaat, en daarmee automatisch ook voor jou!!!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 02-04-2016 13:09

:lol: :lol: :lol: ik zie het helemaal voor me, echt haha. Dit soort verhalen kun je alleen maar hier zetten :lol:, want hoe vertel je je vrienden zoiets? :?

Ja ze brengen heel wat teweeg die ' lieve, kleine, leuke sluiers :wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

EéN WeEk LaTeR....WoRmEn, sLiErTeN, wITTe RaRe gEVaLLeN?

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-04-2016 01:19

Hoi allemaal,

Ik ben Gisteren weer langs Dino geweest, met mijn 'twee rakkers'. Ik moet zeggen aldoende leert men. PiPi liet zich niet vangen, maar hé, niet sollen met de baas hé, de reis ging iets makkelijker. Al blijf ik gespannen of ze nog wel lucht hebben in dat zakje :? '

Wat was er aan vooraf gegaan? Nou ik heb echt nog nooit zoveel rare Wormachtige dingen zien ronddrijven in mijn aquarium. Dunne, dikke, wokkelachtige, platte, en echt volgens mij één met oogjes brrr...naar mijn gevoel ging het niet weg, (na de eerste, dit keer juiste medicijn. Die Dino had gegeven na het eerste afstrijkje te hebben gemaakt).

Na weer een paar whatsups en e-mails naar Dino, die ineens, een term 'LINTWORMEN', 'zouden het ook kunnen zijn'. Eruit gooide tijdens de whatsapp, heb ik afgelopen maandag weer één dosis medicijn toegevoegd. En woensdag wilde ik het zekere voor het onzekere en heb het toch maar laten checken. En heeft Dino weer een afstrijkje gemaakt. Alleen had ik natuurlijk weer geen ontlasting bij me.

Ik ben BLIJ!, PIPI EN VLEKKIE WAREN SCHOON..echt joh ik Kon DINO wel omhelsen.

( DINO BIJ DEZE, GEEF IK JOU, OM MAAR IN HET THEMA TE BLIJVEN Geen 'WARME DOUCHE', maar EEN WARM AQUARIUM' IEMAND DIE ZOVEEL VOOR EEN ANDER DOET EN KLAARSTAAT OP DE RAARSTE TIJDEN (Pasen, zondags, s'avonds, smorgens vroeg) VERDIENT EEN GROOT COMPLIMENT! EN WAARDERING VOOR WAT JE ALLEMAAL Doet.

Ik ben blij, het gaat goed, ze zijn nog erg schrikachtig, maar zE eten goed, toch blijf ik die witte gaatjes zien bij Vlekkie en daarstraks zag ik bij PiPi een wit soort stekeltje.

Ik zeg maar tegen mezelf, dat het nog de witte stipjes zijn, van de wormen die door de schubben hebben geboord.

Maar Dino je kent me nu een klein beetje, als ik iets Zie dan zit ik er boven op.

Ik BLIJF NOG STEEDS EEB BEETJE PARANOIA, maar DINO VOOR MIJ BEN JIJ DE REDDER VAN MIJN TWEE LIEVE VRIENDJES.

allemaal bedankt. En wordt vervolgd

Groetjes Louise

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 08-04-2016 10:09

Dino is een heel belangrijk element in onze hobby... ik zal de laatste zijn dat te ontkennen! :-)

Plaats reactie