Ik stel mij voor

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 29-03-2016 22:15

Aan de hand van de foto's zou ik ook paaipukkels zeggen. Als dat wat langer volhoudt, zeker als er geen vrouwtjes in de buurt zijn - het lijken twee mannetjes-, kunnen dat echte, bijna op schimmel lijkende, plekken worden. De eerste keer dat ik zoiets zag, vier heren in m'n bak, had ik echt 'slik-momentje'.

In ieder geval, aan je verzorging gaat het niet liggen, al ben ik van mening dat je voor nu even moet stoppen met de medicijnen om de beestjes ook wat ruimte voor herstel moet bieden. Maar zoals ik al schreef, mijn persoonlijke mening...

Maak je nu niet te druk, als je tijd hebt ga naar Dino, al is het alleen al voor de rust in het hoofd en een bezoekje aan hem is altijd leerzaam!!!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 29-03-2016 22:41

Hoi Michel, ja het zijn volgens mij ook twee mannetjes. En Vlekkie is nu weer een schub kwijt. Wel fijn om te horen dat jij ook zoiets ervaren hebt. En dank je voor je gerustellende woorden. Ja ik ga zeker bij Dino langs. Ik vond het ook super aardig van hem dat hij in het weekend mijn email beantwoordt heeft.
En ja, zeker, ik ga nu niets meer toevoegen. Ik wil morgen lekker de bak verversen.
Dank je wel

Gr Louise

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 30-03-2016 21:09

Hoi Louise,

Ik denk ook dat het gewoon om paaipukkels gaat.
Je zegt dat je na of tijdens het behandelen met Colombo Cerpofor Alparex veel doorzictige ontlasting zag? Of was dit er ook al voor het behandelen?
Dit kan namelijk ook door stress komen in verband met het medicijn.

Voor de volgende keer niet gelijk zomaar medicijnen gebruiken als je niet weet wat de symptomen veroorzaakt.
Wat je eventueel nu zou kunnen doen is gewoon water verversen. Let er wel op dat het nieuwe water dezelfde temperatuur is als dat wat in het aquarium zit.

Onder het subforum Ziekenboeg [KLIK] staat bovenaan een sticky genaamd zoutbehandeling.
Misschien wel interessant om even door te nemen :wink:

Verder ben je goed bezig! Fijn dat ze nu meer ruimte hebben, denk dat veel van ons ook op die manier zijn begonnen.

Oh en qua vervoer van je vissen: heb je toevallig een koelbox?
Ik moest ook een keer naar Dino met een vis van me. Ik heb toen een grote plastic-zak op de vijver-afdeling bij een tuincentrum gehaald. Daarin aquarium-water met de vis en deze in een koelbox gedaan.
Op die manier blijft de temperatuur van het water het meest gelijk en omdat het donker is zou het wat minder stressvol zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-03-2016 21:57

Aller eerst welkom

Maak anders eerst een afstrijkje. Weet niet waar je woont. Maar bij ons kan je altijd kosteloos afstrijkjes maken.
Als je wil kan je een afspraak maken ;)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 30-03-2016 23:36

Hoi allereerst bedankt voor jullie reactie ben ik héél erg blij mee.

Ik heb net water ververst 50a 60% ongeveer ik dacht weg met die medicijnen troep. ( het helpt toch niet) Ik weet alleen niet of ik nu ook nog over kool moet filteren?

De vraag over de ontlasting, ja het was na het toedienen van de medicijnen. Ik zie het nu ook nog afwisselend, ligt ook wat ze eten. Ik merk dat als ik ze JBl spirulina heb gegeven het ook doorzichtig is. En geef ik hikari dan is het één dikke rood,bruine ' worst', of zoiets hahah, ondanks dat ik de korrels eerst van te voren weekt ( gezien op YouTube,Solid gold'), Als ik solid green geef dan is het zachter.

Ik heb deze keer bij het ververste water wel Colombo goldfish care toegevoegd (zout) omdat Vlekkie en PiPi zo tekeer gaan samen, ze hierdoor iedere keer schubben missen en dat kan ik nu niet gebruiken als dat niet goed geneest. En standaard gooi ik Easylife filtermedia erbij en aquasafe

Wat een goede Tip om bij de tuinafd. Plastic te halen. Ga ik morgen gelijk halen. Ik had een zakje van de ikea klaarliggen, ik wist het ook ff niet. Koelbox heb ik niet.

Kan ik de vlekkie en PIPi bij elkaar in een zakje doen?
Ik zat te denken om de zak en/of zakken in een zwarte emmer te doen en daarin tussen de zak en/of zakken evt wat filtermateriaal te doen. Ter isolatie en stoten.

Ik hoop dat ik morgenmiddag vrij kan krijgen, want DINO is er morgen (haha ik ken de hele man niet) , maar een oude bekende van jullie forum (iglo) heeft hem voorgedragen aan mij, en ik vertrouw helemaal op zijn expertise. Ik wil( klinkt misschien lullig) advies van Dino
Anders kan ik pas zaterdag. En dan weet ik niet of hij er ook is?

Ik woon bij Rotterdam in de buurt dus dat is niet zo ver. Ik zou mijn god niet weten hoe ik een afstrijkje moet maken.
Maar ik ga zeker langs. Jullie hebben me ieder geval wat gerust gesteld en dat vindt ik echt héél tof. Nogmaals bedankt hiervoor. Ook namens Vekkie en PIPI

Veel liefs Louise


Afbeelding

Afbeelding

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Zout, salt, zeezout, jodium, geen jodium

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 31-03-2016 00:03

Hoi Vissengek 12, ik Heb gekeken Naar het subforum ziekenboeg, Idd hele goede tips. En interessant artikel.
Bedankt.

Iwanfish
Lid FGF
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-08-2015 14:48

Bericht door Iwanfish » 31-03-2016 10:10

Vlekkie2016Pipi schreef:Hoi Iwanfish
Ik zie ze niet schuren, eetgedrag is goed, en ze liggen niet in een hoekje stil, behalve als ze een rustmomentje hebben. Wel Zie ik ze soms wegschieten. En wat bedoel je met flashen van de vinnen?

Ik heb trouwens even zitten spieken naar jou visjes, WAUW! Ze zijn echt héél mooi.

Gr. Louise
Hoi Louise,

Gelukkig, wel goed blijven opletten.

Dankjewel. Overigens leuk detail is dat alle visjes bij Dino vandaan komen.

Iwanfish
Lid FGF
Berichten: 84
Lid geworden op: 30-08-2015 14:48

Bericht door Iwanfish » 31-03-2016 10:24

Ik heb net water ververst 50a 60% ongeveer ik dacht weg met die medicijnen troep. ( het helpt toch niet) Ik weet alleen niet of ik nu ook nog over kool moet filteren?
Goed water blijven verversen, dagelijks 50% of meer. note: voorkom stress. Voor wat betreft filteren over kool. Kool verwijderd ook goede stoffen uit het water m.i. is verversing effectiever.

Wat een goede Tip om bij de tuinafd. Plastic te halen. Ga ik morgen gelijk halen. Ik had een zakje van de ikea klaarliggen, ik wist het ook ff niet. Koelbox heb ik niet.
Als je bij Dino langs gaat neem wat extra water mee. Dino heeft bakken met daarin water van een veel lagere temperatuur dan bij ons thuis. Een bak van piepschuim of een bak ansich doet ook z'n ding. zorg dat je voldoende lucht in je zak laat. Vraag Dino alvorens de terugrit om extra zuurstof bij de vissen te doen

Kan ik de vlekkie en PIPi bij elkaar in een zakje doen?
Ik zat te denken om de zak en/of zakken in een zwarte emmer te doen en daarin tussen de zak en/of zakken evt wat filtermateriaal te doen. Ter isolatie en stoten.
Bij elkaar in een zak is prima, tenminste als ze thuis ook zwemmen in dezelfde aquaria.

Ik woon bij Rotterdam in de buurt dus dat is niet zo ver. Ik zou mijn god niet weten hoe ik een afstrijkje moet maken.
Maar ik ga zeker langs. Jullie hebben me ieder geval wat gerust gesteld en dat vindt ik echt héél tof. Nogmaals bedankt hiervoor. Ook namens Vekkie en PIPI
Dino zorgt voor het afstrijkje, geen zorgen. De vissen ervaren er nauwelijks stress door. Dino neemt wat slijm op plaatsen waar zich parasieten kunnen huisvesten. Dit doet hij met een glaasje, dit glaasje legt hij onder zijn microscoop en met zijn kennis is de diagnose binnen enkele seconden vastgesteld.

Ninja_goldfish
Lid FGF
Berichten: 242
Lid geworden op: 24-03-2015 20:58

Bericht door Ninja_goldfish » 31-03-2016 12:48

Welkom!

Ik zeg 100 %paaipukkels.


Beste is om pas medicijnen na diagnose te gebruiken. Zeker de chemische soorten zijn niet echt bevordelijk voor de gezondheid van een vis. Zie het als een laatste redmiddel.

Daarom ben ik ook voor natuurlijke middelen(Dino heeft deze volgend mij ook te koop)

Ik heb ook een paar vissen met zeer veel paaipukkels op de voorvinnen zodat het een wit vlak wordt. Paaipukkels op de zijkanten zijn ook vrij normaal en betekent dat je vissen het naar hun zin hebben :-)

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Geen paaipukkels, wormen en parasieten

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 31-03-2016 23:22

Hoi allemaal, vanmiddag heb ik al mijn moed BIJELKAAR verzameld om naar Dino te gaan.
PiPi en Vlekkie lieten zich niet zo maar vangen. En ik dacht alleen maar, 'kom op nou' , geen stress dat is helemaal niet goed, jullie moeten ook nog mee in de auto! Effin na een zenuwslopend autoritje, '( gedachte van hebben ze nog zuurstof etc)', kwam ik aan hoor,
met mijn emmertje met twee plasticzakjes , (één met vissen, en één gevuld met extra water) TIp van
Iwanfish.

En ja.... Daar staat ie dan in levende lijve 'Dino', Oh ik kijk wel ff zeg ie, en tjop, tjop, 'hand in de zak en afstrijken, ( ik dacht ah, mijn kleine......:-(
Nou hier komt ie dan...... 'Kijk zeg ie' , wormen en parasieten :shock: Eh bij wormen was ik al weg :shock: en ja daar zie je dan in mijn ogen verschrikkelijke grote wormen zitten op mijn Lieve kleine PiPi (zijn afstrijkje). (Ja het zijn idd twee mannetjes) ' jullie hadden het goed!

Oke 'WAT NU?' Oh komt goed ik heb erger gezien zegt ie!, ik zeg ik ga even zitten mag wel hé? Zeg ik tegen DINO.
Hij probeert me af te leiden. Hoe lang heb je ze al? En haha, ze zijn niet van hele goede kwaliteit he, :? Eh nee Sorry Dino gewoon van PetsPlace, ik kijk om me heen en zie verschrikkelijk mooie vissen. Ja daar kunne Vlekkie en PiPi niet aan tippen, Maar eh Dino, ik weet ze zijn niet perfect maar, het zijn mijn 'Maatjes' haha dat begreep ie wel hoor. Afleiding gelukt hoor Dino.

Maar ik heb ook nog wat geleerd. Mijn sluiers zijn VEELS TE MAGER! En Ryukins eten drijvend voer! OH.?

. Effin medicijnen, blauwe ballen, 'drijvend voer' , waterverversing, pomp schoonmaken en uren later.

Zijn PiPi en Vlekkie nog een beetje gedesoriënteerd, en hoop ik het beste ervan.

Maar Dino, ik vind je een topper. En ik moest als ik je zou zien nog de groeten doen van 'Iglo', maar na het woordje wormen was ik alles kwijt. Dus langs deze weg ' nog de groetjes van 'Iglo'.

Bedankt voor jullie reacties en wordt vervolgd. Ik ben nu even gesloopt haha.

Plaats reactie