Voorstellen Yvette

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Voorstellen Yvette

Bericht door YvetteJ » 26-09-2016 16:40

Hoi allemaal,
Ik ben Yvette, getrouwd, 2 jonge zoontjes, 3 honden en sinds twee maanden 3 vissen.
Zoals ik net al even gauw in wat andere voorsteltopics las ben ik dus ook zo iemand die niet echt een heel diervriendelijk huis heeft gekocht voor de vissen. We hebben een mooie vierkante bak met ronde hoeken en naar wij dachten een behoorlijk formaat met z'n 30 liter.
We waren helemaal blij en enthousiast waardoor ik steeds meer ging lezen maar daarmee kwam ik er dus ook achter dat we het eigenlijk niet zo goed doen. Inmiddels zijn we wel een pompje, waterbehandelingsspul, teststrips en meer variatie in voer verder maar nu dus de bak nog. Ik heb via marktplaats vanmorgen een volglas aquarium op de kop getikt van 80x40 cm, dat wordt al een hele verbetering voor ze, komend weekend komt de bak, dan kan ik vast wat gaan inrichten hoop ik en dan even kijken wanneer ze over kunnen.

Over de vissen... Het is een standaard oranje/witte sluierstaart, een geheel oranje sluierstaart met een kort dik lijfje en korte stugge staart en een Shubunkin goudvis.
Die laatste zou eigenlijk van het voorjaar naar iemand met een vijver moeten denk ik maar weet niet of ik dat erdoor ga krijgen bij m'n man, die vindt dat hij moet blijven omdat ie zo leuk is en in dat laatste heeft ie absoluut gelijk.

In de toekomst wil ik nog wel een groter aquarium, met mooie lichtbak en kast enzo maar eerst dit maar, kunnen we nog even sparen ;-)

Ik hoop hier in ieder geval meer kennis op te kunnen doen, heb nog even nagedacht over een tropisch aquarium met dito vissen maar veel van die vissen vind ik een beetje saai, mijn huidige vissen zijn zo lekker actief en gezellig, ik houd het lekker bij goudvissen!
Groetjes Yvette

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 26-09-2016 17:15

Welkom Yvette,

wat fijn dat je je in de goudvissen bent gaan verdiepen. Ik ben precies zo begonnen als jij, dus maak je daar niet druk over. En wat je man betreft hij heeft gelijk goudvissen zijn 'kleine huisdiertjes' met een eigen karakter. Ze zijn echt héél leuk. Ik wens je veel plezier op het forum. Ben benieuwd naar je foto's.

Groetjes Louise

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 26-09-2016 19:48

Welkom op het forum Yvette. Hier eigenlijk hetzelfde en ook in stapjes omhoog gegaan. Heb nu een volglas van 160 liter laten maken. Geen kast en verlichting maar wel redelijk goedkoop.
Was 130 euro inclusief bezorgen. Heb hier ook geen extra plek voor een compleet meubel dus hij staat op de eetkamertafel :wink:
Veel leesplezier straks als je toegang hebt en ik ben ook benieuwd naar wat foto's.
Groet Stef.

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 26-09-2016 20:24

Welkom :)
Je zal verrast zijn over de minimum standaard die men op dit forum aanhoudt qua liters water per vis.....

De Shubinkin zal enorm veel beter af zijn in de tuinvijver, zoals je al aangeeft!

Wanneer een beheerder online komt dan zal die je toegang geven tot het hele forum.
Veel leesplezier!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 26-09-2016 22:41

Welkom

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 26-09-2016 22:43

Bedankt voor jullie welkom!

Grappig, bij ons komt ie ook op de eettafel, die is 220 cm lang dus daar kan best een stukje van ingeleverd worden, ze staan er nu ook op, ze gaan straks alleen iets verder naar het einde anders wordt het wel heel erg een gescheiden diner als we nog eens met z'n zevenen aan tafel willen zitten :lol:
Die extra poot eronder is niet zo'n gek idee, naar mijn berekening kom ik op 112 liter voor de nieuwe bak, zal m'n man zijn hoofd daar eens over laten buigen :wink:

Ik had eigenlijk grote plannen qua inrichting maar ik las net wat tips in andere voorsteltopics die me toch doen twijfelen of het slim is. Het leek me zo mooi om een beetje een aquascape achtig iets te maken met bodembedekkende plantjes of mos... Wat uitstekende rotsen en geen lange/hoge planten. Is niet te doen zeker?
Groetjes Yvette

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 26-09-2016 22:49

Diana schreef:De Shubinkin zal enorm veel beter af zijn in de tuinvijver, zoals je al aangeeft!
Ja ik weet het... Ik ga wel in de gaten houden of ik iemand tegenkom met een vijver, terug naar een dierenwinkel zie ik niet zitten, die verkopen hem zo weer aan iemand die hem in een kom stopt. Voorlopig kan ie iig overwinteren bij ons denk ik? Van het voorjaar kan ie dan ergens naar buiten wellicht.

Ik zag idd ook al wat liters voorbij komen, heb afgelopen weken wat meer fora doorgekeken daar hielden ze iets minder aan, 50 liter per goudvis en 30 per sluierstaart las ik steeds.
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 27-09-2016 09:15

Welkom Yvette!!

Veel leesvoer voor je op dit forum.

Goed om te lezen dat je een groter huisje voor je visje haal. Lees wat info over aquarium indraaien. Je vissen zullen zeer snel gaan groeien en dan is 80 cm breed niet optimaal als je bedenk dat je sluiers 20 a 30 cm lang gaan worden. Maar zeker een verbetering met hun huidige huisje. In een half jaar zijn ze al rond de 10 tot 15 cm.

Helaas zal je echt zo snel mogelijk een huisje voor je shubinkin moeten zoeken. Ik zou hem niet nog maanden in je aquarium houden. Je sluiers gaan groeien en zijn erg lomp qua zwemmen en de shubikin is veel sneller en zal zich het meeste voer toe eigenen. Ik weet niet of deze ook paaigedrag vertoont bij sluiers maar als het een mannetje is en je heb nog een vrouwtje en de shubikin gaat je vrouwtje opjagen om eieren af te zetten, arm vrouwtje :shock: Het is nog zacht weer en als je een goede vijver weet dan kan hij gewoon s winters erin blijven hoor.

Aquascaping, erg leuk. Veel te lezen op de site hierover.

djane
Lid FGF
Berichten: 66
Lid geworden op: 13-08-2016 18:44

Bericht door djane » 27-09-2016 09:17

Welkom. Ik hou minimaal 50 liter per sluierstaart aan. Mijn bak 240 l met 4 sluiers wat echt de max is. Ze groeien als kool.
Naar mijn mening horen goudvissen ook zeker in de vijver, mijn opa had goudvissen in de vijver van bijna 40 cm! Echt joekels.
Groetjes.

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 27-09-2016 10:24

Welkom!

Plaats reactie