Voorstellen

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 08-02-2017 13:51

Dank jullie weer voor de tips!

Welk soorten zijn dan over het algemeen kleinere soorten?
Ken er namelijk nog niet heel veel xD (op ook de ranchu na. maar dat is niet mijn soort vis ^^)

Hij is indd nog niet ververst. Nog niet lang genoeg in de buurt geweest om dat te doen. Maar zal hem dan zeker een grote verversbuurt geven voordat de vissen erin komen.
Voor een testset was ik nog aan het kijken. Maar gezien ik het momenteel niet heel breed heb zal dat over een maand of 3 pas komen. Voor die tijd zal ik het in de winkel laten testen. (kan dat ook bij dino?)

En ben zeker benieuwd met wat ik thuis zal komen. Zal vast wel advies daar krijgen wat en welk het beste is (en dan natuurlijk daaruit een leuke zoeken. Dat wordt natuurlijk het leukste!)
Wil wel 2-3 echt verschillende kleuren. En voor foto's. Hoop dat ze tegen die tijd mee willen werken met "stil" zwemmen. Want mijn camera is ook niet de beste xD
Maar foto's komen er zeker!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 09-02-2017 21:56

Welkom Kanji.

Kom een keer langs inderdaad. Bij mij kan je natuurlijk ook water laten testen.

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 07-03-2017 15:34

Nog vrij weinig planten en het water is nog wazig.. maar het begin is er!
Als het goed is gaan we zaterdag langs dino ^^

Afbeelding
[/img]

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 07-03-2017 16:59

Hi Ellen,

Wat leuk dat je zaterdag je visjes ga halen, spannend hoor ik ben erg benieuwd wat je keuze gaat worden. Je zult versteld zijn wat je allemaal ga zien.

Mijn eerste keer had ik me oog op een bruine laten vallen, bleek het een naaktsluier te zijn :? Wist niet dat die bestonden. Heb hem niet genomen hoor!

Je aquarium heeft mooi een tijd kunnen indraaien, dat is wel fijn. Als je tijd heb doe er vrijdag alvast voor de helft vers water in en neem dan zaterdag een potje water mee voor dino. Als je er toch ben ff testen.

Neem een goed gevulde portemonnee mee :P :P

Zou ook even een testje kopen. Zal dino ook wel hebben en uitleggen welke je het beste in het begin kan gebruiken. Als je visjes eenmaal in het aquarium zitten zal je toch wel wat schommelende waardes krijgen.

Heel veel plezier zaterdag en ik wacht je foto s af waar je voor gevallen ben :wink: zal vast degene wezen die je zo lief aankeek en roept "neem mij mee"

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 08-03-2017 15:23

Spannend, ben ook benieuwd. Have fun zaterdag.
Groet Stef.

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 10-03-2017 12:46

Heb van de week ruim 1/3 er uit gehaald en vervangen. Vandaag helaas te druk voor. School en richting ouders. Met hun ga ik morgen daar heen ^^
Wel wil ik nog voordat ze er morgen in gaan wat verversen.

Ben zelf ook heel benieuwd met wat ik thuis ga komen! Vooral met hoeveel. 2 of 3 xD
En miss nog wat planten uitzoeken (en mosbol)

Heb er iig erg veel zin in!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 10-03-2017 20:15

Hoi Ellen,...

Wat spannend eindelijk (misschien) morgen visjes in je bak. Even een tip: neem wat water uit je bak mee. Dino kan het water dan even testen. Op nitriet waarde etc. Ik ben zelf een beetje sceptisch of je water wel OK is, omdat het zo weinig ververst is. Je hebt wel een mooie bak, daar zullen de visjes blij mee zijn.
Laat je morgen foto's zien? ( als je met vissen thuiskomt) lijkt me sterk van niet, als je bij Dino bent kun je die leuke koppies niet weerstaan. Veel plezier.

Gr Louise

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 10-03-2017 21:30

Helaas gaat het watertesten niet lukken. Ben vanavond bij mijn ouders die me morgen weer naar huis brengen (via dino dan) dus helaas niet in de buurt van mijn aquarium.

Zal wel voordat ze er in gaan 50% verversen!

Ben zeker benieuwd met wat ik thuis zal komen!

Is er eventueel ook iets wat ik in het water kan doen voor ze?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 10-03-2017 22:08

Hi Ellen,

Neem een NO2 testje mee bij dino. Als je dan thuiskom kan je eerst even je belangrijkste waarde testen terwijl je je aankopen laat acclimatiseren. Je aquarium staat al zo lang in te draaien dAt ik denk dat hij prima in orde is. Maar met een testje weet je het zeker. Kan je altijd nog de helft verversen als het te hoog is.

Er zijn wel al bacteriën in je filter maar als je je nieuwe aanwinsten erin doe zal je filter wel even moeten bijwerken om het afval van je viezerikjes te kunnen verwerken.

Je heb allerhande spul om in je water te doen maar meestal komt het neer op veel vers water geven en engelen geduld :wink:
Niet er van uitgaan dat er bacteriën in je water zitten zodat je kleine hoeveelheden moet verversen. Het gaat om de bacteriën in je filter.

Ga er gewoon vanuit dat je water goed is en ff testen voor de zekerheid, visjes erin en genieten. Niet zo de vissen erin gooien hoor. Laat ze even wennen aan water van aquarium en tempratuur.

De rest komt vanzelf wel 8)

Kanji91
Lid FGF
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-02-2017 13:33

Bericht door Kanji91 » 11-03-2017 18:39

Nou ze zijn binnen hoor! Nog druk aan het wennen in hun zakje.
Heb bacterien toegevoegd (2 soorten op aanraden) en een medicijntje erbij.

En het is er toch 1 meer geworden. Wel met dat het kon. Anders had ik het niet gedaan. Maar zat zo te twijfelen tussen 2 dat mm ma zei van... dan krijg je de 4de van mij :')

Ben er in ieder geval erg blij mee! Heb ook meteen 4 zakken voer gekocht dus kan weer even voort ^^

Fotos volgen nog! Water is wat blauw ivm medicatie maar dat maakt ze niet minder mooi!

Plaats reactie