SNG_85

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
SNG_85
Lid FGF
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-02-2017 14:15

SNG_85

Bericht door SNG_85 » 22-02-2017 14:28

Hoi, even voorstellen.

Ik ben Sergio, woonachtig in Almere.
Afgelopen weekend heb ik een aquarium met 6 goudvisjes voor mijn zoontje gekocht (marktplaats).

Hij zag bij me schoonouders altijd een grote aquarium en riep dan altijd vrolijk: ISH ISH ISH!!!
Hij wordt komende week 2 jaar, dus het leek me een leuk kado.

Ik ben er inmiddels achter dat er 3 sluierstaarten zijn en 3 andere goudvissen. Ik moet nog even uitzoeken welk soort.
Kent er iemand nog een goed adresje in Almere (of omgeving) voor (goud)vis benodigdheden?

(kan nog geen foto toevoegen, door een restrictie...foto van aquarium volgt :) )

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 22-02-2017 15:23

Welkom Sergio!

Je hebt nu toegang tot de rest van het forum ;)

Heb je je wel goed ingelezen vóór de aankoop van de vissen en het aquarium?
Gewone goudvissen zijn vijvervissen en worden te groot voor de meeste aquaria, helaas worden ze nog altijd als aquariumvis verkocht in de meeste dierenwinkels.
Op het forum staat genoeg informatie om je een idee te geven, om te beginnen zou je hier kunnen beginnen :)

Ben benieuwd naar de foto's! Klopt inderdaad dat je dat niet gelijk kunt doen, dat kan na je 2e bericht ;)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-02-2017 15:30

Welkom Sergio,

Wat leuk dat je een aquarium voor je zoontje heb gehaald. Hoe oud is je zoontje?

In Almere zou ik geen zaak weten. Hier op het forum bestellen wij veel benodigdheden bij dino uit voorschoten. Dit is de fancy fish zaak waar je ook prachtige sluierstaarten kan kopen die je niet in een dierenwinkel zou tegen komen. Als je wat topics lees weet je op een gegeven moment wat je nodig heb en het internet is ook erg handig als je wat specifieks nodig heb. Forumleden weten ook wel wat je waar kan bestellen.

Ik begrijp dat je nog een beginner ben en wellicht enigzins word overdonderd door informatie wat je allemaal ga lezen. Het houden van goudvissen is niet de makkelijkste hobby die je heb gekozen.

Vergeet niet dat een ieder hier op het forum ooit een beginner is geweest en sommige hebben ook gewone dierenwinkel goudvissen dus geneer je niet om vragen te stellen mocht je iets niet weten of vinden op het forum.

Wellicht slaat Het fancy virus ook bij jou en je zoontje ook toe. Ik ben erg benieuwd naar je foto's van je nieuwe aanwinst en visjes.

SNG_85
Lid FGF
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-02-2017 14:15

Bericht door SNG_85 » 22-02-2017 16:06

Thanks voor het warm welkom :)

@ vissengek12,
Thanks voor het linkje
Als ik dat even nalees. heb ik een veelste kleine aquarium

mijn bak is 60 bij 30 bij 40 cm.

Ik heb de bak incl vissen en randapparatuur zo overgenomen in de veronderstelling dat het allemaal goed zou zijn.



Ik ga me nog verder inlezen. Dat is namelijk ook de reden dat ik me aangemeld heb op het forum :D

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 22-02-2017 16:15

Welkom hier op het forum
Veel mensen beginnen op deze manier maar inderdaad te klein goed dat je dat zelf inziet
Op dit forum kun je veel lezennen leren ik heb er veel aan en lees echt alles
Succes met de goudvissen
Gr wil

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 22-02-2017 16:19

Ik weet niet of je ver bij voorschoten uit de buurt zit maar daar zit fancy goldfish store van dino

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-02-2017 16:59

SNG_85 schreef:Thanks voor het warm welkom :)

@ vissengek12,
Thanks voor het linkje
Als ik dat even nalees. heb ik een veelste kleine aquarium

mijn bak is 60 bij 30 bij 40 cm.

Ik heb de bak incl vissen en randapparatuur zo overgenomen in de veronderstelling dat het allemaal goed zou zijn.



Ik ga me nog verder inlezen. Dat is namelijk ook de reden dat ik me aangemeld heb op het forum :D
Sergio,

Niet om je te haasten, lees vooral alles rustig door maar ga welke elke dag minimaal de helft van het water waar je vissen in zitten verschonen anders gaan er binnen enkele dagen doden vallen. Begin zou gauw mogelijk. Je heb echt met 6 vissen een crisisbakje staan.

Tempratuur meten in je aquarium. Zoveel mogelijk oud water eruit gaan halen(mag meer dan de helft) en weer vers water uit de kraan van dezelfde tempratuur zachtjes in het aquarium laten lopen. Zorgen dat je geen stortvloed op je bodem heb want dan dwarrelt er allemaal vuil los dat wil je niet hebben.

I am sorry :roll:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 22-02-2017 17:06

Hoi Sergio, welkom op het forum en je zoontje ook natuurlijk :wink:

Ik zie net dat je er al achter bent gekomen dat je met een véél te klein aquarium zit. Niet leuk om zo al te beginnen. Maar he het hoort een beetje bij deze hobby,... Ik en vele forum leden zijn zo begonnen dus schroom niet om te vragen. We zijn hier om elkaar te helpen, steunen, en leuke en/of minder leuke dingen met elkaar te delen.
Ik hoop dat je een beetje wegwijs kan worden in alle info? En we zijn uiteraard benieuwd naar je foto's. Als je Eens tijd hebt zou ik zeker Bij Dino eens gaan kijken. Hij is een toppertje. Veel plezier en succes

Groetjes Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 22-02-2017 17:12

Vergeten en vrij belangrijk.

Blijf even van het filter (ik neem aan dat die er wel inzit) af. Niet gaan schoonmaken. Lees eerst topics over filters en hoe je deze moet schoonmaken. Hoop dat je hem nog niet heb schoon gemaakt

SNG_85
Lid FGF
Berichten: 4
Lid geworden op: 22-02-2017 14:15

Bericht door SNG_85 » 22-02-2017 17:40

Afbeelding


Hierbij een fotootje :)

Plaats reactie