Hallo daar!

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Didi
Lid FGF
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-10-2017 20:50

Hallo daar!

Bericht door Didi » 07-10-2017 21:31

Hallo allemaal!

Mijn naam is Didi, 24 jaar jong en wonende in Rotterdam met mijn vriend, kat en pup.
Ik heb al jaren een stiekeme liefde voor goudvissen en dan met name sluierstaarten. Helaas is het er nooit van gekomen om ze ook daadwerkelijk in huis te nemen omdat ik het simpelweg niet durfde :roll: Ik weet dat er meer bij komt kijken dan dat het in de eerste instantie lijkt en de perfectionistische dierenliefhebber in mij zorgde er dan ook voor dat ik het toch steeds heb uitgesteld.

Maar...! Het is eindelijk bijna zover :D Alle spullen staan hier (nog in de verpakking haha) te wachten om mijn aquarium van 110 liter tot een huisje voor mijn 2 toekomstige sluierstaartjes om te toveren. Ik ben al een tijdje bezig met inlezen en wil daar nog even verder mee gaan want eerlijk gezegd weet ik nu even niet waar ik moet beginnen haha. Ik stel mijn geduld in elk geval alvast op de proef, maar ik wil zo min mogelijk fouten maken natuurlijk!

Hopelijk ga ik hier antwoorden vinden op mijn vragen en onzekerheden en kan ik dan eindelijk binnenkort mijn eerste visjes verwelkomen!!

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 07-10-2017 21:36

Hoi Didi,

Welkom op het forum! - en natuurlijk welkom in de wondere wereld van de goudvis waarin leiden en lijden elkaar in rap tempo kunnen afwisselen. Laat je er niet door afschrikken. Je zult op het forum een behoorlijke schat aan informatie kunnen winnen. Kun je het niet vinden: vraag het dan!

Bij deze heb je toegang tot de rest van het forum!

grt Michel

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 07-10-2017 22:10

Hoi didi welkom op het forum ik heb 4 oranda.s en heb er veel plezier in
Je vind hier veel info op het forum
Succes met je nieuwe bak en hopen op termijn wat foto.s te kunnen zien
Gezellig dat je erbij bent

Didi
Lid FGF
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-10-2017 20:50

Bericht door Didi » 08-10-2017 00:59

Bedankt!

Ik ben ondertussen het complete forum aan het doorspitten en vind inderdaad ontzettend veel informatie! Ben van alles aan noteren en probeer het een beetje op een rijtje te krijgen, het is zo ontzettend veel! Vind het toch best spannend hoor haha. Vooral dat hele indraaien.. Zodra ik dat begrijp kan ik eindelijk aan de slag :D

Foto’s zullen uiteraard gaan komen wanneer het dan eindelijk allemaal in orde is voor de visjes!

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 08-10-2017 09:16

Hoi Didi,

Misschien is het helemaal geruststellend als je je plan van aanpak in een bericht op het forum uitwerkt? Kunnen wij daar een blik op werpen en eventueel wat spanningspuntjes wegnemen of juist wat extra aandacht op andere puntjes leggen zodat jouw echte begin met 'fancies' ook een aangename zal/kan zijn...

grt Michel

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-10-2017 10:00

Hoi Didi, ( mooie naam trouwens)

Welkom op het forum. Het is idd allemaal ff veel, maar je zult merken dat je als je er eenmaal mee begint, het gaande weg 'eigen' gaat worden. Schroom vooral niet om te vragen op het forum. mijn twee kanjers ( ruykin sluiers ) zijn mede door het forum, nu al twee jaar geworden. Als ik het forum niet had gehad dan,..... nou ja vul zelf maar in. Ik ben heel benieuwd wat voor sluiers jou ' twee kanjers' gaan worden. Heel veel plezier en succes.

Gr Louise

Didi
Lid FGF
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-10-2017 20:50

Bericht door Didi » 08-10-2017 11:48

Dat ga ik zeker doen! Gelukkig ben ik er ook achter ekomen dat dino helemaal niet ver van ons vandaan zit dus na een belletje ga ik daar vandaag ook eventjes heen om wat 'face-to-face' info te krijgen. Kan ik gelijk even al die gave vissen bewonderen :D

Hopelijk heb ik dan in elk geval een opstart en heb ik ook daadwerkelijk iets om hier te posten als plan van aanpak haha. Ik heb er in elk geval heel veel zin in!

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-10-2017 12:31

Hoi Didi,
Dat is helemaal beter om even naar Dino te gaan. Als je die nieuwe weg A 4 neemt dan ben je er in klein half uurtje.

Nou dan zul je vast wel je toekomstige vissen gaan zien. Veel plezier en doe Dino de groeten.

Groetjes Louise

Didi
Lid FGF
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-10-2017 20:50

Bericht door Didi » 08-10-2017 18:59

Nou, dat was zeker geslaagd! Helaas zie ik je berichtje te laat om de groetjes te doen..

Ondertussen een flinke buitenfilter en bactiballs rijker (en een hoop onnodige en verkeerd geadviseerde spullen armer) en eindelijk klaar om vol vertrouwen het aquarium in te laten draaien de aankomende weken! :D

En inderdaad, de toekomstige vissen zijn zelfs al gereserveerd! We kunnen beiden haast niet wachten tot ze kunnen komen haha.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 08-10-2017 19:26

Ah,...wat leuk,.. :D

Wat fijn dat je nu kunt gaan starten. Heb je al foto's van je visjes? Wat heb je uitgezocht? Ben heeeeeel nieuwsgierig.

Plaats reactie