Nieuw hier, even voorstellen dus. :)

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-04-2018 16:57

Hoi Loraine welkom op het Forum. Leuk dat je deze hobby gast oppakken en ( waarschijnlijk ) één van de eerste verstandige bent die eerst “ inleest”, en dan vissen gaat kopen. :klap: :wink: ben ook zeer benieuwd naar wat het gaat worden. Veel lees plezier en ik zie graag de foto’s tegemoet. Gr Louise

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 01-04-2018 19:56

Dank je wel Louise.

Ben tegenwoordig idd verstandiger. :wink:
Ik ben ooit begonnen met de grootste maat plexiglas bak (30 à 40l meen ik) met 1 shubunkin, 1 sluierstaart en een 'grote' leeuwenkop (ruim 15cm), ging steeds wat groter om te eindigen met een 90l bak met ruim 13 sluierstaarten en leeuwnkoppen erin in diverse maten (en varianten, enige wat ik niet heb gehad zijn blaasogen, hemelkijkers en buffelruggen geloof ik, verder vrijwel alles wat je in de winkel kunt vinden).
Noem het onwetendheid, zeker met de eerste bak (ik meen 1998/1999) was er nog niet zoveel over te vinden op internet en vertrouwde je meer op wat de verkoper erover vertelde. :wink:
En voor mijn gevoel deed ik het goed, ze hadden toch ruimte, een filter, lampen, een paar bosjes waterpest/cabomba (met loodje en steenwol :oops:) en eten?
Dat er om de haverklap stip, vinrot en/of schimmel uitbrak omdat de bak zwaar overbezet was besefte ik niet zo, die vissen waren gewoon zwak dacht ik. :oops:
Nu, ruim 10 jaar na de laatste sluiers en beter voorgelicht besef ik hoeveel fouten ik toen heb gemaakt en wil ik het beter doen.
Immers, ook al is het 'maar' een vis in de ogen van velen, ze verdienen gewoon de juiste verzorging.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-04-2018 20:16

Vijverfolie kan natuurlijk maar is mss een rot gezicht

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 01-04-2018 20:28

Loraine schreef:Dank je wel Louise.

Ben tegenwoordig idd verstandiger. :wink:
Ik ben ooit begonnen met de grootste maat plexiglas bak (30 à 40l meen ik) met 1 shubunkin, 1 sluierstaart en een 'grote' leeuwenkop (ruim 15cm), ging steeds wat groter om te eindigen met een 90l bak met ruim 13 sluierstaarten en leeuwnkoppen erin in diverse maten (en varianten, enige wat ik niet heb gehad zijn blaasogen, hemelkijkers en buffelruggen geloof ik, verder vrijwel alles wat je in de winkel kunt vinden).
Noem het onwetendheid, zeker met de eerste bak (ik meen 1998/1999) was er nog niet zoveel over te vinden op internet en vertrouwde je meer op wat de verkoper erover vertelde. :wink:
En voor mijn gevoel deed ik het goed, ze hadden toch ruimte, een filter, lampen, een paar bosjes waterpest/cabomba (met loodje en steenwol :oops:) en eten?
Dat er om de haverklap stip, vinrot en/of schimmel uitbrak omdat de bak zwaar overbezet was besefte ik niet zo, die vissen waren gewoon zwak dacht ik. :oops:
Nu, ruim 10 jaar na de laatste sluiers en beter voorgelicht besef ik hoeveel fouten ik toen heb gemaakt en wil ik het beter doen
Immers, ook al is het 'maar' een vis in de ogen van velen, ze verdienen gewoon de juiste verzorging.
Nou ik ben ook zo begonnen, ik kocht Pipi en Vlekkie ook heel impulsief samen met mijn neefje naar petsplace een bak van 30 cm met een pomp etc. Na een week zag ik ze stuiteren in de bak. Heb toen instinctief een grotere bak gekocht maar dat was na een paar maanden ook te klein. In de tussentijd gaan Google’n. Zo ben ik op een ander forum doorverwezen naar Dino. Dankzij Dino leven ze nog, nu bijna 3 jaar later. Dus heb ik Dino gedoopt tot Peetvader van mijn visjes. :wink: voor mij zijn het mijn huisdiertjes, en net wat je zegt verdienen ze de juiste en beste verzorging. daar heb ik ook idd alles voor over.
Daarom is het zo fijn dat er een forum is, hier leren we zoveel van. Wat ik al zei dankzij Dino en de lieve forum leden, hier, op het Forum heb ik al veel leed kunnen voorkomen en kunnen oplossen. En daar ben ik ze allemaal zeer dankbaar voor. ( zo dat is maar weer eens gezegd :wink: )

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 01-04-2018 20:47

Maar dat is imo juist ook heel goed dat je iig inzag dat het niet goed ging zo.
Hoe vaak hoor je wel niet dat het gewoon een zwak visje was of dat goudvissen echt oud zijn als ze een jaar of langer mee gaan. :wink:

FancyGoldfish schreef:Vijverfolie kan natuurlijk maar is mss een rot gezicht
Of het fijn kijkt is minder belangrijk dan hun welzijn, dan stel ik de moor en panda die op mijn wenslijstje staan gewoon uit en kies ik grotendeels licht/felgekleurde vissen of ik mik een zak filterzand op de bodem. :wink:

Overigens ga ik er voor het gemak even vanuit dat zeil van bijv de Action niet geschikt is, heb nl een blauw zeil nog van het klussen, meen iets van 3x4m.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Plaats reactie