Nieuwe Rotterdammert .

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 04-07-2018 21:04

Kijk deze heeft veel gelijkenis met een Ryukin maar het is een high quality Fantial.
Ryukin en Fantail zijn wel uit elkaar voort gekomen en deze worden ook ge-crossbreed.
Afbeelding

Casey
Lid FGF
Berichten: 56
Lid geworden op: 03-07-2018 20:49

Bericht door Casey » 04-07-2018 23:00

Wat matige foto's maar ik heb wat geschoten .
Vis op foto 1 heeft inmiddels een troebel oog en vis op foto 3 heeft de gezwellen bij de rug vin .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik word morgen meegenomen naar de reuze Grote Pets place in het Alexandrium voor sluiers want daar zijn ze vandaag gaan kijken, Ryukins komen hier niet door de ballotage commissie want niet mooi .
Was ook zo afgesproken dus ik zal alleen controleren of ze er gezond uit zien en hoeveel ( 6 max ) maar niet wat er in de bak komt .
Heb de bak inmiddels ververst, van wat stenen en een grote bruis steen voorzien , verwarming er uit , flink wat planten weg en cabomba en waterpest er in .
De bodem is 2mm afgerond grind dus dat laat ik voorlopig zo , mochten er planten worden aangevreten dan verwijder ik die hele soort .
Ik ga de waterwaarden goed in de gaten houden , normaal moest ik voor plantengroei zowel kalium nitraat als fosfaat toevoegen en dan co2 en aqua carbo voor stikstof , met co2 stop ik om de PH niet te doen dalen , AC blijf ik spaarzaam toevoegen om blauwalg tegen te gaan , een keer per week 50% waterwissel met gardena direct op de kraan , doe ik gelijk bodem met syphon goed uitwassen .Voedingsbodem gebruikte ik al niet, alleen zelf gemaakte klei bolletjes bij de planten wortels .
Ben benieuwd .

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 04-07-2018 23:34

Pet's Place heeft naar mijn ervaring vaak mooie sluierstaarten zitten, over het algemeen gezond en levendig.
Geen HQ maar daar zijn de prijzen ook wel een beetje naar, duurste wat ik daar heb gezien was zo'n €30,- voor een leeuwenkop van over de 20cm al zullen de prijzen nu wsl wat hoger liggen. :wink:
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 05-07-2018 13:08

Ik zie er weldegelijk Ryukin in, maar kwalitatief (hoe erg ik het ook vind levende wezens zo te benoemen) had in dit toch overgeslagen. De ene met een blind oog dat kan van alles zijn, maar de middenste de bruine heeft of het lijkt dat zijn ogen uitpuilen en dat is een ziektebeeld dat flink is.
Michelle weet dat beter uit te leggen dan ik, maar ik zie toch echt uitpuilende ogen én ik kan het mis hebben maar ik denk dat hij aan het pineconen is want het lijkt dat de schubben uit staat.
Ga beter naar Dino en haal een paar kleineren die groeien als kool in je aquarium.

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 05-07-2018 15:11

Ik vond hem met mijn lekenoog wat weghebben van een pearlscale maar niste de glans. ;)
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 05-07-2018 16:15

Loraine schreef:Ik vond hem met mijn lekenoog wat weghebben van een pearlscale maar niste de glans. ;)
Een niet pearlscale die op een pearlscale gaat lijken is pcies wat ik bedoel. En daarom denk ik pineconen aka dropsy want het is geen pearlscale maar een Ryukin, oogje puilt ook uit lijkt het.

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 05-07-2018 17:12

Welkom op het forum
Lees en klets gezellig mee met ons

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 05-07-2018 19:24

Yoshi schreef:
Loraine schreef:Ik vond hem met mijn lekenoog wat weghebben van een pearlscale maar niste de glans. ;)
Een niet pearlscale die op een pearlscale gaat lijken is pcies wat ik bedoel. En daarom denk ik pineconen aka dropsy want het is geen pearlscale maar een Ryukin, oogje puilt ook uit lijkt het.
Ik doelde ook puur op de schubben icm de bolle buik waardoor je wat meer het pingpongbal-effect krijgt.
De vinnen en hump kloppen niet, plus idd de missende glans.
Moet ook zeggen dat ik het zelf tot nu toe niet zo erg heb gezien, dat dropsy/pinecone en ik kom met google en youtube weleens wat tegen..
Maar vind ze er allemaal niet gezond uit zien dus wijs besluit van Casey om verder te kijken. ;)
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 05-07-2018 20:07

Yoshi schreef:Ik zie er weldegelijk Ryukin in, maar kwalitatief (hoe erg ik het ook vind levende wezens zo te benoemen) had in dit toch overgeslagen. De ene met een blind oog dat kan van alles zijn, maar de middenste de bruine heeft of het lijkt dat zijn ogen uitpuilen en dat is een ziektebeeld dat flink is.
Michelle weet dat beter uit te leggen dan ik, maar ik zie toch echt uitpuilende ogen én ik kan het mis hebben maar ik denk dat hij aan het pineconen is want het lijkt dat de schubben uit staat.
Ga beter naar Dino en haal een paar kleineren die groeien als kool in je aquarium.
Aan de hand van die foto s kan ik helemaal niets hoor.

Je vissen uitzoeken is erg leuk en spannend dus ik ga geen hele lijsten geven waar je op moet letten. de een is de ander niet. Ik bedoel daarmee je hebt liefhebbers van perfectie en willen HQ sluiers en de ander is tevreden met iets anders. Ik heb hier 3 pet place sluiers zwemmen en zijn me allemaal even dierbaar hoewel ik wel mooiere heb gezien :roll:

Het gaat erom dat degene die ze koopt waar dan ook ze zelf mooi vind en een klik met het betreffende visje heeft.

Om ziekte ellende te voorkomen kan ik wel wat vertellen maar ik weet ook niet alles wat dat betreft en zo koop je een gezonde sluier en je zet hem in aquarium door stress verzwakt hij, door omstandigheden van aquarium kan hij zo de volgende dag ziek worden. Je kunt niet alles zien en voorkomen.

Waar ik op let is dat de vis actief zwemt met vinnetjes los. Rugvinnetje hoog en vinnetjes onder niet strak getrokken tegen lichaam. Oogjes die meer uit de kop komen en witte waas vertonen kan ook problemen geven. Door bacterien. Een witte waas op het oog kan ook gewoon een beschadiging zijn en is er verder niets loos. Ik wil geen happen of rafels aan vinnen en staarten zien. Ik wil geen witte uitslag/film op vis zien. Schubben moeten strak tegen het lichaam liggen. Het pinecone is denne appel. Staan de schubben van het lichaam af. Goed kijken bij staartaanzet. Kijken of vis beide kieuwen gebruikt en niet teveel laat flubberen of 1 gesloten houd. Poepgat bekijken als je geen rode draden eruit zie steken of ander soort worm achtige strengetjes. Gezwelletjes, tja dit is niet top maar ik heb er 1tje met een mega gezwel en zwemt al 3 jaar rond. Niet mooi maar blijkbaar heeft hij er geen last van.

Als je dat allemaal heb gecheckt neem je ze mee en kan het de volgende dag al doffe ellende worden. Ik heb al teveel gelezen waar je ze ook koop en hoe goed je ook oplet en alles uitsluit, het kan zo in 1 keer omslaan.

De enige raad is om bij aankoop meteen wat qua apotheek mee te nemen zodat je wat in huis heb om ellende zsm de kop in te drukken.

Voor de rest gewoon uitkiezen wat jij mooi vind en duimen dat alles goed gaat. Smaken verschillen en ik vind de vissen op de foto gewoon mooi hoor. Andere discussie zijn ze te duur en gezond etc. Vind die zwarte wel leuk maar heel moeilijk te zien van die ogen. Ik heb ook zon zwarte met brons achtig en z on stomme uitdrukking op zijn kop vanwege de vorm van zijn ogen.

Dombo kop.




Afbeelding

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 05-07-2018 20:58

Told ya😊
Michelle knows😉

Plaats reactie