Voorstellen

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 15-03-2019 11:33

michelle schreef:Had ik dat toch goed gespot oranje dikke sluiers in reflectie :wink: 8) Kon er niet veel van maken wat soort betreft maar zijn geen babytjes zo te zien.

Vond de filterconstructie al zo raar. Inlaat bovenin en dan dat zwarte ding met dat mini pijpje. Zag ook geen slangen hangen. Toen nog de plantjes in originele plantenpotjes en een bak met nog eens wat dikke oranje sluiers wat erbij moest, dus ik dacht een zeer enthousiaste beginner, en wilde niet meteen heel kritisch zijn, maar in die constructie zoals op je foto was ik al bang, dat gaat niet goed komen. Nu ben ik weer gerustgesteld dat de EHEIM erbij draait :wink:

Het was in ieder geval goed bedoeld hoor :wink:

Ik heb 2 x 1500 filters maar die trekken die dikke slierten poep ook niet hoor. Ik stofzuig ook elke dag even de hopen in een emmertje.

Ben erg benieuwd naar die dikke oranje ranchu s. Erg leuk ik heb er ook eentje rond zwemmen.
De Ranchu's zijn idd geen baby's meer :P

Je kan alleen de aanzuigbuis van de Eheim zien in het aquarium. De rest is uitzicht. De slangen kunnen je niet zien omdat die door de koof naar beneden gaan
:wink:

De plantjes heb ik zelf in potjes gezet met een steen erin :P (ze blijven daar goed inzitten)

De zwijntjes zijn al een paar dagen in hun nieuwe bak en het plantenbestand is al flink uitgedund :roll: en sommige potjes staan nu aan de andere kant van het aquarium. (ze waren het vast niet eens met mijn indeling) :lol: :P
Ze hebben echt een enorme groen behoefte en ik voer ze toch 2 a 3x wat ze op kunnen in 5 min.

Vanavond of morgen waterwissel en planten onderhoud :P

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 15-03-2019 21:10

Waar blijft nu de foto van de zwijntjes………... :D Erg benieuwd.

Pff, als ik ze 3 keer daags eten geef wat ze in 5 minuten op kunnen dan moet ik vrachtwagens laten komen :roll: :P

Mijn sluiers zijn ook planten slopers. Dit verschilt erg. Wil heeft het wel voor elkaar om planten in haar aquarium te houden maar volgens mij krijgen die tikjes op de kont als ze naar een plant happen :wink:

Ik maak een bosje met elastiekje erom en zet ze met filterzuignappen op het raam. Ik heb zelfs ooit eentje zien zwemmen met de bos in de bek en de zuignap lag op de bodem. Echt niet te geloven want als ik z on zuignap eraf moet krijgen ben ik wel even aan het prutsen.

Misschien helpt het als je ze wat groente voer. Zijn verschillende dingen op dit gebied wat ze lusten. De ene sluier is de ander niet maar hier wordt groente wel op prijs gesteld. Vooral de gepelde doperwten, tuinbonen, brocolie en spruiten. Komkommer vinden ze bij mij niet lekker.

Niet te lang wachten hoor met de ranchu foto……..

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 16-03-2019 11:14

De witte is echt een toverbal. Was eerst wit en krijgt overal zwarte vlekjes en daar weer oranje omheen. De buik krijgt nu ook geel. :lol:

De zwarte sluier telescoop is een vrouwtje. De bulldozer. Verzet een kuub zand per dag :lol:

De ranchu met rode kopgroei is een vrouwtje. Heel nieuwsgierig en schrikt nergens van. Bijzondere is dat ze afentoe een luchtballon is. Alles al geprobeerd maar weet niet wat het is. Ze is voor wat ik kan zien onder miscroscoop kern gezond. Glimt en eet ook goed. Ze gaat naar boven lichtbeelden happen en die onderwater uitspuwen. Soms gaat ze dan drijven en dat kan na paar min weer weg zijn.

De oranje met minder kopgroei.
Het mannetje. Staat overal vooraan en vreet als een idioot. Groeit ook als kool. Bij het overzetten boog het schepnetje gewoon door :lol: hij is wel het minst tam van allemaal en schrikt soms.



Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 17-03-2019 19:25

Wauw wat een super mooie vissen en bak

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 17-03-2019 22:29

Prachtige vissen, en je maakt ook net zo goede foto's.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 17-03-2019 23:25

<heartring> Mooi hoor.

Vind de telescoop ook erg mooi. Net een tikje sierlijker dan de ranchu s. Maar ook die vind ik mooi hoor. Vooral die dikke :P Leuk al die gevlamde staarten.

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 18-03-2019 21:50

Thnx :D

Ik moet alleen nog iets aan de stroming doen denk ik.
Na het voeren zijn ze aan het wroeten en dan zweeft her vuil door de bak.

Invoer en uitvoer zitten aan dezelfde kant.
- invoer zit net iets onder de helft(buis is niet langer, misschien naar installatie kit van eheim kijken en tot de bodem verlengen)
- uitvoer zit helemaal boven in de bak (dan zie je hem niet).

Slang die erbij zat was niet lang genoeg om links invoer en rechts uitvoer te maken. (Slang moet bovenlangs ivm geen ruimte achterkant en open zijkant) ja maak het lekker moeilijk :P

Even over nadenken :)

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 18-03-2019 22:07

Als het goed is kun je die invoer toch uitschuiven? Is soort van telescoop als het goed is. Is nieuwe EHEIM lijkt me sterk dat die buis niet langer kan. Aan het onderste deel trekken?

Bij aquaplants online kun je veel onderdelen kopen. Slangen kun je volgens mij per meter daar krijgen. Ik heb ook extra set slangen. Handig als je ze toch een keer moet schoonmaken. Dat is een rotklusje en staat filter een tijd uit. Ik heb dan extra set, kwestie van vieze er af koppelen en de nieuw erop en draaien maar weer. Dan kan ik op me gemak die andere slangen schoonmaken.

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 19-03-2019 00:13

michelle schreef:Als het goed is kun je die invoer toch uitschuiven? Is soort van telescoop als het goed is. Is nieuwe EHEIM lijkt me sterk dat die buis niet langer kan. Aan het onderste deel trekken?

Bij aquaplants online kun je veel onderdelen kopen. Slangen kun je volgens mij per meter daar krijgen. Ik heb ook extra set slangen. Handig als je ze toch een keer moet schoonmaken. Dat is een rotklusje en staat filter een tijd uit. Ik heb dan extra set, kwestie van vieze er af koppelen en de nieuw erop en draaien maar weer. Dan kan ik op me gemak die andere slangen schoonmaken.
Helaas niet uit te trekken. :(
Ik ga even kijken hoe me bak het doet aankomende weken/maanden. Daarna, als het nog steeds nodig is, maar weer nieuw plannetje maken (we moeten toch bezig blijven) :P

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-03-2019 10:17

Je mag toch verwachten van EHEIM met z on prijs dat er een goede inlaat bij zit. Z on krachtig filter en dan z on kort inlaatje is belachelijk. Dat filter word gebruikt op grote aquariums lijkt mij en dan z on kort stokkie. Ik heb JBL en die zijn uitschuifbaar.

Hier een link. Deze zijn in verschillende maten. Moet je even kijken wat je slang diameter is. Slang erop en dan de ring aandraaien. Deze zal ook op EHEIM passen lijkt mij als je de juiste slangdikte neem. Is nog een maat groter.

https://www.aquaplantsonline.nl/technie ... rch=jbl+in

Plaats reactie