Voorstellen

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 04-03-2019 20:06

Bij mij thuis past zo eentje ook wel, wanneer kun je? grapje, echt super mooi.

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 04-03-2019 23:45

michelle schreef:Ziet er strak uit hoor. Hoe koud is het water dan zodat er een verwarming in gaat? Kan het niet goed zien maar zit nog die watten en dat lood om je waterpest? Volgens mij moet dat lood er in ieder geval af omdat dit in je water vrij komt. Misschien daarom je planten de pijp uit hoewel dat niet logisch klinkt terwijl ik het type want waarom zouden die kwekers er lood omheen doen……. :roll:

Planten is niet mijn ding. Ik hou her ook weinig tot niets in leven. gewoon maar af en toe nieuwe kopen
Nee geen lood ;)

Het water was 18-18.3. Heb van mijn oude juwel bak nu de verwarmingsstaaf erin gedaan. Ik denk dat mijn anubias plant dat ook wel gaat waarderen. 21.2C (blad word een beetje geel).
Valinera giganta er nu ook bij in gedaan. Ben nu bezig nitriet piek uit te lokken (duurt wel eff hoor) :(

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 04-03-2019 23:47

Vlekkie2016Pipi schreef:Wauw wat heb je dat gaaf gedaan zeg :D echt mijn complimenten.
Thnx :D
Yoshi schreef:Bij mij thuis past zo eentje ook wel, wanneer kun je? grapje, echt super mooi.
:lol: :lol:

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 10-03-2019 22:02

Vorige week even bij Dino voer gehaald en bactiballs. :)
Bactiballs gelijk die avond in het aquarium gedaan(2). Volgende dag waren ze bijna verdwenen. Schijnt zo te horen.
Nieuwe bactiballs erbij gedaan :)

Vrijdag waterwissel, nieuwe plantjes en waardes meten. Goed! Bactiballs blijven inmiddels liggen :)
Zaterdag eerste vis toegevoegd. :D

De eerste zwemt! (Ze is helemaal blij. Inmiddels planten ook al flink aangevreten :o )


Deze week de rest overzetten :)

Edit: planten staan beetje rommelig door elkaar heen omdat ik aan het kijken ben welke ze niet compleet molesteren :P

wil
Lid FGF
Berichten: 724
Lid geworden op: 27-06-2016 17:18

Bericht door wil » 11-03-2019 08:02

ik zie geen foto

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-03-2019 12:40

Wat leuk en wat een mooie gevlamde staart :P

Nog wat ongevraagde tips. De instroom van je filter dat ding met dat korfje erop moet je meer naar beneden uittrekken. Net iets boven je bodem. Kan zo niet zien wat voor filter het is. Ziet er beetje vreemd uit met die instroompijp en iets wat ervoor hangt met een pijpje, is dat je uitstroom?

Sluier poep is zwaar en valt op je bodem. Je uitstroom richt je op het raam zodat je dan een stroming krijg die via je raam terug ketst en die dan de poep naar de instroom stuurt. Of nog beter instroom en uitstroom apart ieder in een hoek. Links uitstroom en rechts inlaat.

Die plantjes in die potjes staan vermoedelijk in glaswol. Dit moet je eraf halen anders vreet je sluier dit op. Niet leuk voor zijn maag. Plantje uit potje trekken dat spul grof eraf breken en dan onder de kraan de worteltjes met je vingertoppen onder stromend water eraf wrijven.

De vallisnera, die grassprieten rechts op foto moet je omhoog trekken. er zit een soort van wit stukje onderaan net als een preitje dat mag niet in je bodem anders gaat hij dood. Hoeft niet perse in de grond.

Planten is toch altijd een uitdaging. Als het een goeie grondelaar/wroeter is zul je vaak je plantjes los bovenin zien drijven………. De middelste plantjes hoeven niet perse in de bodem. Kun je ook met elastiekje 1 grote bos van maken en met een zuignap op je achterrraam ofzo vast plakken. Scheelt je een hoop weer ingraven….

Je heb soms ook plantjes met een stukje lood eraan dit moet ook eraf.

Ben benieuwd naar al je rare ervaringen wat je zekers ga meemaken :wink:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 11-03-2019 12:43

Zie ik nu in de reflectie nog een aquarium met oranje dikke sluiers ? 8) Ben erg benieuwd :shock:

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 13-03-2019 06:53

michelle schreef:Wat leuk en wat een mooie gevlamde staart :P

Nog wat ongevraagde tips. De instroom van je filter dat ding met dat korfje erop moet je meer naar beneden uittrekken. Net iets boven je bodem. Kan zo niet zien wat voor filter het is. Ziet er beetje vreemd uit met die instroompijp en iets wat ervoor hangt met een pijpje, is dat je uitstroom?

Sluier poep is zwaar en valt op je bodem. Je uitstroom richt je op het raam zodat je dan een stroming krijg die via je raam terug ketst en die dan de poep naar de instroom stuurt. Of nog beter instroom en uitstroom apart ieder in een hoek. Links uitstroom en rechts inlaat.

Die plantjes in die potjes staan vermoedelijk in glaswol. Dit moet je eraf halen anders vreet je sluier dit op. Niet leuk voor zijn maag. Plantje uit potje trekken dat spul grof eraf breken en dan onder de kraan de worteltjes met je vingertoppen onder stromend water eraf wrijven.

De vallisnera, die grassprieten rechts op foto moet je omhoog trekken. er zit een soort van wit stukje onderaan net als een preitje dat mag niet in je bodem anders gaat hij dood. Hoeft niet perse in de grond.

Planten is toch altijd een uitdaging. Als het een goeie grondelaar/wroeter is zul je vaak je plantjes los bovenin zien drijven………. De middelste plantjes hoeven niet perse in de bodem. Kun je ook met elastiekje 1 grote bos van maken en met een zuignap op je achterrraam ofzo vast plakken. Scheelt je een hoop weer ingraven….

Je heb soms ook plantjes met een stukje lood eraan dit moet ook eraf.

Ben benieuwd naar al je rare ervaringen wat je zekers ga meemaken :wink:
De gevlamde staart heeft ze gekregen na witte stip met aansluitend raartrot. Staat best mooi :)

Het kleine filter wat je ziet is een filter waar ik ooit mee begonnen ben (30L bakje) die hangt er tijdelijk in. Ik had wat koolfiltering nodig en de andere media wordt het water glashelder van :). Filtertje gaat eruit met paar weken.
Mijn hoofdfilter eheim prof 4 600 blaast er al mooi overheen, maar krijgt toch niet alle poep weg. (Ik zuig dit weg met hevel slang).
Planten die in de bak zitten hebben geen lood, steenwol of iets dergelijks er meer aanzitten ;) alleen aan de valisnera zit wat wit schuim zodat de plant niet gaat drijven (de vissen kunnen hier niet bij en kunnen ze ook niet op eten)

Hoop niet te veel rare ervaringen :p Met me vorige bak al genoeg meegemaakt. ;)
:)

Rikb
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 29-03-2018 20:33

Bericht door Rikb » 13-03-2019 06:59

michelle schreef:Zie ik nu in de reflectie nog een aquarium met oranje dikke sluiers ? 8) Ben erg benieuwd :shock:
Me ranchu’s zijn inmiddels ook over ;) Zal daar foto van posten binnenkort. :D

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 13-03-2019 18:59

Had ik dat toch goed gespot oranje dikke sluiers in reflectie :wink: 8) Kon er niet veel van maken wat soort betreft maar zijn geen babytjes zo te zien.

Vond de filterconstructie al zo raar. Inlaat bovenin en dan dat zwarte ding met dat mini pijpje. Zag ook geen slangen hangen. Toen nog de plantjes in originele plantenpotjes en een bak met nog eens wat dikke oranje sluiers wat erbij moest, dus ik dacht een zeer enthousiaste beginner, en wilde niet meteen heel kritisch zijn, maar in die constructie zoals op je foto was ik al bang, dat gaat niet goed komen. Nu ben ik weer gerustgesteld dat de EHEIM erbij draait :wink:

Het was in ieder geval goed bedoeld hoor :wink:

Ik heb 2 x 1500 filters maar die trekken die dikke slierten poep ook niet hoor. Ik stofzuig ook elke dag even de hopen in een emmertje.

Ben erg benieuwd naar die dikke oranje ranchu s. Erg leuk ik heb er ook eentje rond zwemmen.

Plaats reactie