Kingyo hier

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 27-10-2011 00:35

ZSjonnie schreef:Ik snap je voorliefde voor deze varianten.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat je meteen een aantal lastige varianten kiest om mee te beginnen.
Ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij je al hebt verdiept, maar houdt hier rekening mee tijdens je keuze.

Ik kan je ook aanraden om rekening te houden met je huidig visbestand.
Ik zie namelijk een blaasoog ertussen staan, wat betekend dat je rekening moet houden met het voeren.
Blaasogen kunnen niet naar beneden kijken, dus zinkend voer gebruiken kan problemen opleveren.
Ranchu's en Oranda's daarentegen kunnen zo veel kopgroei krijgen, dat ze niet omhoog kunnen kijken.
Voor hun is het dan weer verstandig om geen drijvend voer te gebruiken.

De combinatie van Tosakin vs Blaasoog is dan weer een stuk beter.
Beide zijn wat langzamere zwemmers, Tosakin door de horizontaal gedragen staart en Blaasoog door de zakken onder de ogen.
Ook hebben beide een voorkeur voor drijvend voer.
Bedankt ZSjonnie,

Nou heb al wat boeken uitgelezen en ben dagelijks aan het leren, dus de punten die je maakte waren mij al bekend.

Er ontbreekt misschien nog wat ervaring, maar ik leer van de fouten van anderen dus dat scheelt :P


De punten die je noemt heb ik rekening mee gehouden, gelukkig kan ik je vertellen dat de blaasoog zeer goed van de bodem kan eten(het beste van de 3) dit zal wel misschien wat veranderen wanneer hij groter word, dus daar word rekening mee gehouden.

Dus in feite zal er (op het moment) geen probleem zijn i.v.m. voeren. Hoogstens zal er een probleem zijn met snelheid van de tosakin en blaasoog, maar daar zijn strategieën voor! :lol:

Wil de blaasoog en tosakin uiteindelijk problemen krijgen met eten, dan zullen er maatregelen genomen worden zoals: Andere bak, apart voeren, bepaalde volgorde met voeren etc. Wat op dat moment het beste schikt.


Maar ik dank je voor jou commentaar, kon het net zo goed niet weten natuurlijk, dus dat waardeer ik.


Groet
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-10-2011 00:39

Een goudvis heeft een goede reukzin. Dus daar zou ik me helemaal niet zo veel zorgen om maken. Ik heb een blinde Butterfly en die weet zijn korrels nog te vinden, ook als de verlichting van de bak uit is.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-10-2011 00:59

@ Frost: Waarom het je vissen moeilijk maken als het ook makkelijk kan nu hij nog de keuze heeft? :lol:

@ Kingyo: Precies zoals je zegt, ik heb nog geen idee van jou kennis ;)
En zolang je bereid bent om (mits nodig) een extra bak te plaatsen voor deze redenen, is er niks aan de hand.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 27-10-2011 01:04

ZSjonnie schreef: @ Kingyo: Precies zoals je zegt, ik heb nog geen idee van jou kennis ;)
En zolang je bereid bent om (mits nodig) een extra bak te plaatsen voor deze redenen, is er niks aan de hand.
Gaat helemaal goed komen!
Afbeelding

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 27-10-2011 01:57

Sanne schreef:Binnen hoeveel dagen of weken wil je de nieuwe sluiers gaan ophalen? :) (haha ik ben vooral niet nieuwsgierig en ongeduldig :D)
Had over je post heen gelezen, oeps.

Binnen 2 weken wil ik langs Dino, als dat uitkomt voor ons beiden.
Afbeelding

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 27-10-2011 07:57

Welkom Kingyo.
Dino vertrekt wel midden november naar Azie om vissen gaan uit te kiezen.
Hou hier rekening mee.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 27-10-2011 09:07

Brian schreef:Welkom Kingyo.
Dino vertrekt wel midden november naar Azie om vissen gaan uit te kiezen.
Hou hier rekening mee.
Oh, daar moet ik dan zeker even rekening mee houden inderdaad.

Bedankt!
Afbeelding

Plaats reactie