Hallo allemaal!

Stel jezelf voor aan de rest van de leden [leden]
sientje
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-07-2012 12:53

Hallo allemaal!

Bericht door sientje » 08-07-2012 13:55

Wij zijn Martin en Inge, en hebben al jaren meerdere aquariums. Onze interresse naar sluierstaarten bestaat al wat langer maar hoogstwaarschijnlijk gaan we er binnenkort werk van maken.
Wij hebben een 400 liter discusaquarium die we daarvoor willen gaan gebruiken, deze draait al heel wat jaren.
Natuurlijk gaan we eerst inlezen en orienteren. Wat wij ons bijvoorbeeld afvragen is waar wij terrecht kunnen om echt goede en mooie sluierstaarten te kunnen bekijken/aanschaffen liefst al van enig formaat en kan je bijvoorbeeld bij een goed draaiend discusaquarium de temperatuur omlaag zetten en beginnen met sluierstaarten? Er bestaan corydorassoorten die goed gedijen op 22 graden, kunnen deze gehouden worden bij sluierstaarten?
Jullie merken het al, veel vragen :lol: :lol: :lol:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-07-2012 14:00

Welkom op het forum! :)

We zullen al je vragen beantwoorden.

Veel lees- en schrijfplezier
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 08-07-2012 14:00

Welkom hier op het forum en veel leesplezier toegewenst.
Er zijn hier genoeg mensen die jullie vragen kunnen beantwoorden. Vragende mensen kunnen geholpen worden :D
Ik denk dat bijna iedereen hier wel zal zeggen dat je bij Dino erg mooie sluiers (en info) kunt halen van allerlei formaten.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 08-07-2012 14:08

Welkom!
Als je kwaliteit sluierstaarten wenst van al enig formaat kan je inderdaad eens een kijke gaan nemen bij Dino, die woont in Voorschoten.
Je kan misschien een apart topic aanmaken bij waterkwaliteit met die vraag of je de temperatuur gewoon kan verlagen, dan kan je ineens ook vermelden wat de waterwaarden zijn.
In principe kunnen corydorassen bij sluiers maar wij raden het hier af omdat meerdere leden er al problemen mee hebben gehad, zeker als je voor grotere vissen zou gaan. In Mirasja haar foto album kan je daar een voorbeeld van zien, een corydoras die vastzit in de mond van een sluier...
Wij raden hier aan om enkel sluiers in je aquarium te houden, maar zoas ik al zei dit is een advies... :wink:

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 08-07-2012 14:33

Welkom!
Dino heeft inderdaad mooie vissen, ik heb er ook 2 bij hem vandaan.
Al enig idee welke variant je wilt houden?
Demekin, Ryukin, Oranda, Ranchu, Celestial, Fantail enz. :p

Ben erg benieuwd naar je bak en vragen. We zullen je natuurlijk helpen met jullie vragen.

Temperatuur kan je inderdaad gewoon terug brengen.

sientje
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-07-2012 12:53

Bericht door sientje » 08-07-2012 14:47

leuk zo'n aktief forum! Nooit gedacht dat een corydoras in de bek van een sluier past. Jammer want ik ben behoorlijk gehecht aan mijn groep Brochis.
De varianten die ik wil gaan houden weet ik nog niet, om meer te orienteren heb ik me dan ook aangemeld. Denk wel dat het een gezellige mix van soorten en kleuren moet gaan worden en bij aanschaf al een redelijk formaat, anders zouden ze kwijtraken in hun aquarium.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 08-07-2012 15:06

Ik lees dat de Corydoras Brochis zo'n 9 cm word?
Deze zijn dan denk ik wel groot zat en hebben een kleinere kans om opgegeten te worden..
Zeker weet je het nooit met goudvissen. Zelfs grotere kunnen per ongeluk opgegeten worden.
Corydorassen hebben een gifsteek. Voor mensen kan zo'n steek een erg brandend gevoel geven, maar wij goudvissen kan het soms fataal worden.
De Corydoras kan het ook fataal worden als deze vast blijft zitten en in het ergste geval overlijden beide.

Je zegt dat je grote vissen wilt, maar vergeet niet dat kleine vissen ook heel groot kunnen worden :P

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 08-07-2012 15:08

:lol: :lol: , dat kwijtraken zal wel mee vallen, ze kunnen ook hard groeien (met de correcte verzorging).
Zelf heb ik nu een 6-tal sluiertjes (van gemiddeld 8cm) in mijn vijver (van bijna 10.000ltr) zwemmen en ze zijn vollop aanwezig. Er gaat geen dag voorbij dat ik ze niet allemaal gezien heb, alleen al met het eten geven :wink: .
Maar er is inderdaad veel keuze, altijd goed om je eerst goed te laten informeren en lekker veel rondneuzen op dit forum.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

sientje
Lid FGF
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-07-2012 12:53

Bericht door sientje » 08-07-2012 15:20

Ach wat grote betreft, dat is een keuze. Heb best een grote bak om daar nou 6 visjes van 5 cm in te zetten lijkt me niks. dus denk meer aan minimaal 10 cm.
Als ik zo de soorten "google" dan gaat de voorkeur uit naar de Ryukin en Oranda.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 08-07-2012 16:55

Welkom.


Ik heb mooie ryukins en oranda's. :D

Plaats reactie