Vraagje over de gekochte goudvis vs de wilde giebel

Hibuna, Peacock Tail en meer [leden]
fdehell
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 22-03-2012 13:11

Vraagje over de gekochte goudvis vs de wilde giebel

Bericht door fdehell » 22-03-2012 13:15

Ik heb vroeger vaak zat goudvissen gekocht, en daar zijn nooit eitjes uitgekomen, toen heb ik een klein vijvertje gevonden met daarin goudvissen [ giebels ] en die had ik paar meegenomen en in vijver gezet en ik had binnen de kortste keren eitjes ervan

Zou het kunnen zijn dat ze met de goudvissen die je in de winkels koopt, dat die gesteriliseerd ofzo zijn, of in ieder geval onvruchtbaar?

mvg Frank
Om mijn kruisingen te zien http://tinypic.com/a/2qjaw/4 toen waren ze nog klein enkel nog namen geven

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 22-03-2012 13:39

beste fdehell, misschien wel handig als je je eerst voorsteld in het rubriek "wie is wie".

Naar mijn weten zijn de goudvissen uit de dierenhandel niet gesteriliseerd. Maar vaak hebben ze wel mankementjes zoals vergroeingen intern extern etc.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 22-03-2012 16:16

Ik heb zelf meerdere malen jonge visjes gehad bij mijn goudvissen (wel sluierstaartjes) De de dieren gesteriliseerd zijn lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Gewoon pech gehad denk ik, of de eitjes waren al op voordat ze uit konden komen. Mijn sluierstaartjes zijn dol op hun eigen eieren :wink:
Afbeelding

fdehell
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 22-03-2012 13:11

Bericht door fdehell » 22-03-2012 17:27

Dan denk ik dat ik zelf een forum ga beginnen genaamd = Hoe kweekt men geen goudvissen?

Dan ben ik beheerder, en erelid... brb

Zo gemaakt... ff aantal leden tellen brb...

Ben ze aan het tellen: 45, 46, 47 jaaaa precies een, en das de beheerder zelf ikke dus! :lol:

Maaareh zonder flauwekul bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg, ik moest dit weten omdat ik 4 wilde giebels heb die zwanger zijn, en daar dus een mannetje bij wil hebben [ ook al zijn het trinogwattes ] en nu weet ik dus dat goudvissen uit de winkel dus ook gewoon voldoen, en hoef ik niet ondersteboven naar die vijver te gaan

mvg Frank :lol:

[ p.s. beheerder => ik heb me net voorgesteld was ik vergeten ooops ]
Om mijn kruisingen te zien http://tinypic.com/a/2qjaw/4 toen waren ze nog klein enkel nog namen geven

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 22-03-2012 17:50

Btw.. ook fijn om te weten misschien. Goudvissen en giebels net zo min.... die worden echt niet zwanger, ze kunnen wel kuit bij zich dragen! Maar zwanger nee dat gaat helaas niet. Hoe ga je een mannetje uitzoeken in de winkel en hoe weet je met zekerheid het geslacht van de giebels vast te stellen. Waarom wil je trouwens giebels en goudvissen kruisen?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 22-03-2012 18:15

giebels zijn heel makkelijk te kweken. Zelfs uit onbevruchte eitjes komen visjes! Dat zijn dan alleen vrouwtjes.

fdehell
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 22-03-2012 13:11

Bericht door fdehell » 22-03-2012 19:30

Rietje schreef:Btw.. ook fijn om te weten misschien. Goudvissen en giebels net zo min.... die worden echt niet zwanger, ze kunnen wel kuit bij zich dragen! Maar zwanger nee dat gaat helaas niet. Hoe ga je een mannetje uitzoeken in de winkel en hoe weet je met zekerheid het geslacht van de giebels vast te stellen. Waarom wil je trouwens giebels en goudvissen kruisen?
Zie mijn profiel of mss juist niet


:D
Om mijn kruisingen te zien http://tinypic.com/a/2qjaw/4 toen waren ze nog klein enkel nog namen geven

fdehell
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 22-03-2012 13:11

Bericht door fdehell » 22-03-2012 19:37

Olympus schreef:giebels zijn heel makkelijk te kweken. Zelfs uit onbevruchte eitjes komen visjes! Dat zijn dan alleen vrouwtjes.
Klopt meneer Olympus, die zijn trionogwattes, dus eiglik had ik me geen zorgen hoeven te maken, maar goed verstand komt met de jaren, al ben ik er nog op aan het wachten ;)

Desalnietteplus kom ik hier ook wel gewoon om mede slachtoffers te spreken die ook schuldig zijn aan het kweken en frotten met visjes, en om nu geheel nix te zeggen dan ontbreekt de essentie van het forum, en krijg je een spook forum, als ik in google dingen zoek op bepaalde fora, en ik zie daar dat de laatste reactie gegeven is 500 jaar voor Christus dan zoek ik altijd verder.

Het is totaal niet mijn bedoeling om hier te gaan ligguh of staan zeiken trouw eens, maar ik ben een adhd en autistisch gevalletje, die, je raadt het al, af en toe hyper de pieper is, maar ach zolang we ons vermaken is het goed toch, vind ik!

Trouw eens de beste fora die hoog geranked staan zijn die met de meeste en vaak ook meest recente reacties, dit even terzijde.
Om mijn kruisingen te zien http://tinypic.com/a/2qjaw/4 toen waren ze nog klein enkel nog namen geven

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 22-03-2012 19:49

Goh, ik dacht dat je stoned was, zou ook kunnen toch?

Catfish Eline
Lid FGF
Berichten: 623
Lid geworden op: 22-10-2011 20:15

Bericht door Catfish Eline » 22-03-2012 22:31

:shock:
Afbeelding

Plaats reactie