Auri de panda SVR van Ute

[leden]
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Auri de panda SVR van Ute

Bericht door Ute » 30-01-2013 12:41

Nou ja, ik denk dat panda het meest in de buurt komt, maar ze heeft ook oranje op d'r kop :roll:

Maarja, foto's! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Sorry voor de algenstipjes, die kreeg ik niet van het glas af :oops: )

Ik kreeg Auri's staart niet helemaal goed op de foto's, als ik daar nog een betere foto van moet maken moeten jullie het maar zeggen :) Ze heeft trouwens ook maar 1 anaalvin, maar dat kan je niet zo goed zien op de foto's.

Het valt me nu pas op hoe blauw haar rug is.. Vind het toch jammer dat ik ze niet altijd van bovenaf kan bekijken :D

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 30-01-2013 12:58

dapper van je om de eerste te zijn. :lol:


- minimale kopgoei. wangen iets beter.
- rug heeft een kromming zonder knikken en of hump. dat is een pluspunt.
- minpunt is dat de ronding van de rug in de staart overloopt in een hoek van minder dan 45 graden. 45 of iets meer is perfect.
- vinnen gekleurd. vereiste bij deze soort. plusje.
- rood en blauw niet wenselijk bij 100% panda.
- tip van de staart is net iets hoger als de rug.
- staart open als een bloem. plusje
- kop niet symmetrisch.
- stand ogen idem


persoonlijke smaak:
niks aparts, leuke vis. kwaliteit kleuren twijfelachtig tot matig. bijna zeker geen panda. in elk geval niet als zuivere bloedlijn.


wil je er nog iets mee bereiken of vind je het wel oke zo?

RH.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 30-01-2013 15:20

Ik weet ook eerlijk gezegd niet zeker of het 'echt' een panda is hoor.. Maar een calico is het denk ik ook niet :P Panda vond ik er het meest bij in de buurt komen :D

Wat ik ermee wil bereiken.. Vooral dat ze groot en gezond wordt 8)
Stiekem wil ik ook wel dat ze zo veel mogelijk zwart houdt, maar op d'r kop zie je al dat er oranje onder zit, en ik heb geen vijver voor zonlicht of zo :P Ik geef wel geen kleurbevorderend voer hierdoor :)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 30-01-2013 15:59

ik ben zo vrij geweest om er een foto uit je album bij te zetten. die is nuttig hier namelijk. :)

over de kleuren zal ZSjonnie je vast meer kunnen vertellen.

persoonlijk denk ik dat de wengroei op de wangen ook rood gaat worden met de tijd.
eerste bericht aangepast, is al meer definitief nu. :)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-01-2013 16:33

Blaauw als ondergrond is juist goed voor het behoud van de zwarte kleur.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-01-2013 00:38

Mijn aanvulling op Rex zijn punten:

- Groeiachterstand.
- Te weinig massa.
- Staartwortel staat verkeerd.
+ Blauwe basis. Ik vermoed dat Rex iets door elkaar haalt, want een blauwe basis is zoals Dino al aangeeft gewenst bij zwart.

Een aantal van de punten die Rex heeft gegeven en die ik nu noem staan met elkaar in verbinding en daarom kan je meerdere verbeteringen zien wanneer je 1 van deze punten aanpakt.

Het geen kleurbevorderend voer geven is verstandig. Zwart behouden op een metallic vis is lastig en al helemaal zonder zonlicht.
Je zou 4 ruiten van de bak zwart kunnen maken (achterruit, zijruiten en bodem), niet te veel licht voeren en de temperatuur zo koud mogelijk. Zo kan je in jou situatie het zwart zo lang mogelijk rekken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 31-01-2013 08:46

Hoe kan je zien dat ze een groeiachterstand heeft ZSjonnie? Ik vind haar ook klein voor 1.5 jaar, maar ik zie verder niet echt iets wat aangeeft dat ze een groeiachterstand heeft :)
Te weinig massa, moet ik dan meer gaan voeren of zo? :)

Aan de staartwortel kan ik weinig doen denk ik? :P Of wel?

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 31-01-2013 08:53

Heel even off topic: Ute, die algenstipjes kun je verwijderen met een glaskrabber (voor 2,95 te koop bij Praxis bijvoorbeeld)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 31-01-2013 10:33

klopt, ik zat bij een verkeerde alinea te kijken. dino en ZSjonnie hebben gelijk. mijn excuses. is nog even inkomen. :)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 01-02-2013 00:37

De ogen zijn veel te groot.
En meer voeren om massa te kweken is 1 ding, koudere temperatuur en het zwemmen beperken kan ook nuttig zijn.

Positie van de staartwortel is inderdaad niets aan te doen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie