Purple ranchu van Sanne

[leden]
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 30-12-2013 20:11

En doorstroming, Ranchu moeten werken....... :twisted:

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 30-12-2013 21:37

Hinvin schreef:En doorstroming, Ranchu moeten werken....... :twisted:
Denk je dat?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 31-12-2013 05:54

Oh ja wel zeker, maar ik zal het proberen toe te lichten. Je hebt inderdaad gelijk dat het allemaal niet zomaar gebeurt.

In mijn SVR bak heb ik 3 lagen qua stroming. Hier kan ik ook 2 of 1 van maken. Ook natuurlijk een plek waar deze stromingen elkaar opheffen.

Als je het zou moeten vergelijken met een TVR bak heb ik het over een middelmatige stroming maar in bepaalde stadia kan ik dus voldoende corrigeren.

Skeletvorming is voor mij nu het belangrijkste wat m'n Ranchu's betreft. Als je lengtegroei in een bepaalt stadium negeert omdat je alleen maar wen voor ogen hebt maak je volgens mij een vergissing.

Om het wellicht nog duidelijker te maken. Bij drie lagen meet ik bij de kleine LFS vissen extreme vingroei, behalve de rugvin(zegt al genoeg he). Dit moet je sturen anders gaan ze bij kleine vissen 'vouwen'. De kleintjes in mijn rustige Qbak hebben veel minder vingroei gehad, na 1 maand testen.

Weer iets oudere vissen zijn in een stadium dat hun skeletvorming veel energie krijgt, doorstroming werkt dan niet op vingroei maar op de skeletvorming.

Ik doe maar 1 ding tegelijk voorlopig, maar je kan het zo ingewikkelt maken als je wil he. Wen blijft bij mijn beleid gewoon groeien had ik eigenlijk anders verwacht, maar dit gaat bijna vanzelf.

Ik heb wel 2 vissen van een kweek trouwens, en kan dus genetische verschillen inschatten.

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust.

Plaats reactie