Purple ranchu van Sanne

[leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Purple ranchu van Sanne

Bericht door Sanne » 03-11-2013 20:28

Hij/zij is nog enorm klein. En misschien niet ideaal om te beoordelen dus.
Aangezien ik me een beetje wil verdiepen in de Ranchu vraag ik toch jullie mening :) zo kan ik ergens beginnen.
Dus alles wat je er rond kan vertellen is welkom!

Afbeelding
Afbeelding
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 03-11-2013 22:06

cutie !!
Jaloers, zou er ook wel eentje willen!!
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-11-2013 10:55

thx :) Dino had er nog genoeg zitten!

Zsjonnie, Rex, Rogolf, Dino, andere...? :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-11-2013 16:58

Ik wil eerst de mening van Brian wel horen. Die heeft meer verstand van SVR als mij :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-11-2013 17:54

in mijn ogen had de staart wel beter gekunnen niet? ik had precies ergens gelezen dat deze in een hoek van 45° moet staan en ik denk dat deze groter is
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 11-11-2013 18:14

Ik mag niet beoordelen :wink:

Maar de hoek die de staart heeft ten opzichte van het lichaam had iets scherper mogen zijn, hij ligt inderdaad een beetje "plat"
Het is natuurlijk nog een jong visje, maar wat betreft het kopgroei zie ik op de foto niet echt of het al in enige mate anwezig is.
Zo niet, is het best moeilijk om dat in een aquarium met andere soorten sluiers te creëren om dit te doen moet je anders gaan voeren dan dat je je demenkins voert.
Dan nog de kleur, lijkt het mij eerder een soort van wildkleur, dus denk wel dat hij nog gaat verkleuren, maar naar wat. Dat is weer meer zsjonnie zijn afdeling (misschien de kleuren die je lilac demenkin ook heeft)
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-11-2013 18:34

misschien kan deze foto ook iets meer zeggen:

Afbeelding
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 11-11-2013 18:59

Check dit filmpje!! Als ik er tijd voor had, zou ik het ook zo gaan proberen :D

https://www.youtube.com/watch?v=KkRB3dK ... ata_player
Afbeelding

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 11-11-2013 21:02

Lol ik ben vrij veel vergeten qua standaarden aangezien deze hobby op een heel laag pitje gestaan heeft bij mij.
Nu ga ik er weer volledig voor aangezien ik meer aan "grooming" ga doen.

Volgens mij heeft deze een heel goede kop. Mits goede omstandigheden kan je deze heel goed laten ontwikkelen.
Dit is dan in mijn ogen het beste aan deze vis.
Persoonlijk vind ik dat de staart te groot is hier kan je niets aan veranderen
Ook had ik de curve meer naar achter zien gaan maar de 2defoto geeft al een ander beeld van diezelfde curve dus ik weet niet goed wat er moet van denken.
Desalniettemin is er een minder mooiere verbinding met de staartwortel.
Hoe ik het op de eerste zijaanzicht foto zou de vis zich zo kunnen ontwikkelen (minder extreem dan)
Afbeelding

Als je deze goed laat opgroeien zou je dit visje er goed kunnen laten uitzien zowel side en topview.
Als je het zijn gangetje laat gaan krijg je een minder sideview aangezien je aan die curve en staartwortel moet werken.
Topview gaat deze er dan beter uitzien (mits een stevige staartwortel).
Kortom kan je hier wel nog wat uithalen enkel jammer van de grote staart


Jouw beurt Zsjonnie zeg me wat ik vergeten ben :lol:
Ik zie nog iets over het hoofd
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 12-11-2013 20:18

Bedankt Brian ! :) leerrijk om het eens te horen van iemand die er wat meer van kent.
Zou het lichaam nog kunnen bijtrekken in verhouding tot de staart? Dus dat de staart minder groot lijkt?
Ik moet zeggen dat het mij wel opviel bij alle ranchu van deze kweek dat de staart wat groter leek. mij persoonlijk stoort het niet, maar naar de normen gezien is dit minder.

De ranchu heeft ook nog een schoonheidsfoutje dat je niet op deze foto's ziet (je kan het misschien zien in het filmpje in mijn videoalbum). Ze heeft onder de kin een klein blaasje dat bij het happen groter en kleiner wordt. niets kwaadaardig zei Dino. Ik hoop alleen dat dit niet groter wordt naargelang ze ouder wordt.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie