Autopsie Pingwuin

Anatomie van de vissen, verslagen, fotos [leden]
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 17-07-2013 21:50

Och arme, het beestje... Die zal zich inderdaad niet lekker hebben gevoeld.

Interne infectie viel mij ook meteen op en inderdaad ook de enorme enkelvoudige zwemblaas. Vreemd.

Ik dacht in eerste instantie aan het voortplantingsorgaan van de vis, wat betreft het witte ding. Was Pingwin een mannetje? Dan zou het misschien zijn hom zijn geweest? Vet is inderdaad gelig van kleur. Ik dacht ook aan een tumor of zoiets...

En z'n ogen, tja... ik denk niet dat je daar erg veel meer aan gezien zou kunnen hebben, hoor. Dus voel je niet bezwaard dat je die niet open gemaakt hebt.

tatt
Lid FGF
Berichten: 88
Lid geworden op: 15-12-2012 22:34

Bericht door tatt » 17-07-2013 23:05

Dat krijg ik echt niet klaar om er een mesje in te zetten :?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-07-2013 23:16

Pingwuin was inderdaad een mannetje
Ik dacht ook aan iets als het geslachtsorgaan.. maar zo een witte massa is wel raar.

@Tatt: ik moet eerlijk zeggen dat ik op dat moment mijn verstand op nul heb gezet en er gewoon voor ben gegaan.
het heeft wel even (lees als enkele minuten) geduurd voor ik door de buikwand zat. Best nog wel hard zo een vissenhuid.
Op een bepaald moment werd ik zelfs redelijk misselijk boven die vis (van verwarring/emotie denk ik).
Maar uiteindelijk heb ik er absoluut geen spijt van dat ik het heb gedaan.
Ook voor jullie is het leerrijk en dat was het laatste wat ik nog kon doen om meer te weten te komen.

Wel kreeg ik het niet meer over mijn hart om bij Jiangu ook nog eens een autopsie uit te voeren. dat was me wat te veel.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie