Autopsie Pingwuin

Anatomie van de vissen, verslagen, fotos [leden]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-07-2013 23:30

Maarten Lammens bevestigde dat het een beginnend stadium van buikwaterzucht is (en 3 weken later is zijn toestand nog niets veranderd)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-07-2013 23:32

Van welke, de dode of de zieke?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-07-2013 23:33

Als je het niet probeerd is het zoiezo einde verhaal.
Probeer je het nog heb je nog een kans. En aangezien deze vis toch heel sterk lijkt zal ik het toch proberen.
Probeer sabbactisun icm antibiotica via prik en ook medicinaalvoer.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-07-2013 23:39

Rex Hunt schreef:Van welke, de dode of de zieke?
De zieke vis, Jiangu dus.
Pingwuin had geen buikwaterzucht
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Re: Autopsie Pingwuin

Bericht door ZSjonnie » 17-07-2013 03:17

Als ik dit zo bekijk zie ik niet veel geks. Bacteriële infectie (wat allang duidelijk was), verder prima uitziende organen zo op het eerste gezicht.
Behalve dus hetgeen op deze foto:
Sanne schreef:Afbeelding
De zwemblaas sta ik ook niet raar van te kijken, want dat was ook te verwachten, maar wat is dat linksbovenin?
Ik zag het ook al op andere foto's, maar ik kom er echt niet op wat dat is.. Daar zit het in ieder geval goed fout, want dat (wat het ook mag zijn) hoort er echt niet zo uit te zien...
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-07-2013 07:41

dat zat links in het lichaam...tegen de darmen aan en de zwemblaas.

Dat wit op de foto is het: Heb het eruit getrokken en zou ook niet weten wat het is...
Afbeelding


Ik had misschien nog iets met de ogen kunnen doen.
Maar daar dierf ik niet aankomen. Die zagen er al zo eng uit
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 17-07-2013 12:35

jammer dat ik dit niet eerder gezien had, dan had ik je kunnen helpen. Al dat bloed in de buikwand kun je voorkomen door een stuk uit de kiew te knippen. Dan bloed de vis daar leeg en heb je er geen last van. De zwemblaas heeft maar 1 zak wat ik zo kan zien. Die witte massa, geen idee wat het is. Wellicht vet? of tumor gezwel?

En als laatste, die zwarte vlekken op de buikwand zijn niet meteen een bacteriële infectie. Zwarte punten op de buikwand is gewoon pigment. Een bacteriële infectie uit zich meestal in, interne bloedingen, niet in zwarte vlekken. Interne bloedingen zijn overigens ook heel lastig te zien. Ik zit nu op mijn werk maar als ik wat meer tijd heb, kijk er wat uitgebreider naar de foto's.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 17-07-2013 13:07

Chapeau dat je de moed hebt gehad om een autopsie te doen, ook ik zou het je niet nadoen.
Ik zou de andere wel nog proberen te redden, zolang er hoop is...

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-07-2013 18:07

@ Bash: Bekijk de 6e foto eens. Daar zie je meer als alleen pigment van de buikwand ;)
Dat witte ziet er niet uit als vet.. Vet is wat geliger en niet zo compact van structuur..

@ Sanne: Zou je misschien aan Lammerts kunnen vragen wat dat is? Wie weet alle foto's opsturen voor een kritische blik?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-07-2013 18:10

ZSjonnie schreef:@ Bash: Bekijk de 6e foto eens. Daar zie je meer als alleen pigment van de buikwand ;)
Dat witte ziet er niet uit als vet.. Vet is wat geliger en niet zo compact van structuur..

@ Sanne: Zou je misschien aan Lammerts kunnen vragen wat dat is? Wie weet alle foto's opsturen voor een kritische blik?
Ik heb 3 foto's naar Maarten gemaild waaronder 2 waarbij de buikwand omhoog wordt getrokken. Zo heeft hij een overzichtje van wat er in dat lichaam zit en waar..
Hopelijk krijg ik snel antwoord.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie