Autopsie Casper

Anatomie van de vissen, verslagen, fotos [leden]
Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 26-11-2013 13:01

Mijn hoofdvoer is het voer van A-plus (de beige zakken) en die in de bordeaux potjes en daarbij den nog afgewisseld de hikari balance, colour en lionhead.

Haar buik was inderdaad erg ontstoken.
Vind het erg moeilijk hier omdat we ook met het feit zitten dat ze al een tijdje dood was.

Denken jullie dat mijn andere vissen "in gevaar" zijn?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 26-11-2013 15:31

Ik vind het echt super stoer dat je ondanks het verlies van je vis dit allemaal doet zodat wij hiervan kunnen leren. Serieus bedankt hiervoor!

Het is bijna niet in te schatten wat nu de oorzaak zal zijn geweest, als ik het darmenpakketje zie met lucht erin heeft dat dicht gezeten, dit kan ook door vetophoping rond/tegen de darmen(kan dan de doorbloeding verminderen) denk ik.

Ik ben helemaal geen expert ofzo, maar heb vaker vissen ouder dan 4 of 5 jaar gehad waarvan ik nu vermoed dat ze overleden zijn aan 'ouderdom'. Net of het hartje slecht werd en alles(incl vertering enz.) ophield met werken.

Ik zeg dan 'ouderdom' omdat dat zo relatief is voor een vis, hij kan wel 10 worden, maar stress en alles wat zo'n dier meemaakt speelt ook een rol natuurlijk.

Ik hoop dat je je snel weer beter voelt hierover, als ik zo naar foto's van Casper kijk heeft zij(?) een prachtleven gehad!

Symbas story
Lid FGF
Berichten: 277
Lid geworden op: 24-05-2013 22:43

Bericht door Symbas story » 26-11-2013 16:13

Omdat alles op infectie wijst (en je hebt toch eerder bacteriele problemen gehad dit jaar?) zou ik zeker je bak en vissen gaan behandelen met iets antibacterieel.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-11-2013 21:14

Als ze geen rare symptomen vertonen is het misschien verstandiger om het mild aan te pakken in de zin van die natuurlijke middeltjes.
Sabbactisun of dat spul wat ze voor koi gebruiken (annarex ofzo?) kan geen kwaad mochten ze niet ziek zijn, maar wie weet helpt het wel wanneer ze ook last hebben van iets bacterieels.

Wanneer ik helemaal niks aan mijn vissen merk zou ik nooit een echt medicijn in het water gooien ook al laat autopsie zien dat 1 vis wel ziek was.. Maar dat is puur mijn denkwijze en dat kan net zo goed of fout zijn als het tegenovergestelde.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 26-11-2013 21:20

Zo denk ik er ook over ZSjonnie, ik heb al met een natuurlijk middeltje behandeld en hou ze nauwlettend in de gaten en zie tot hiertoe niks vreemds, hopelijk blijft het ook zo.

@Hinvin: Bedankt!

Plaats reactie