Auri

Anatomie van de vissen, verslagen, fotos [leden]
Plaats reactie
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Auri

Bericht door Ute » 14-07-2014 16:06

Gelijk nadat ik haar had ingeslapen, ben ik de autopsie gaan doen.

Afbeelding
Overzichtje voor het snijden. Je ziet wel dat haar ogen uitpuilen, maar dat hebben ze echt al heel lang gedaan. Ze heeft altijd van die 'plakoogjes' gehad.. Nu vraag ik me wel af of ze al zo lang 'echt' ziek is geweest, want dat zou toch eigenlijk niet mogelijk zijn?

Afbeelding
Het eerste wat ik zag toen ik haar openmaakte. Bacterien, bacterien, bacterien. Arm beestje :(

Afbeelding
Vis opengemaakt en een overzichtje daarvan. De organen zijn denk ik wel erg bleek? Ook is de zwemblaas naar mijn idee erg groot..

Afbeelding
Darmen en dergelijken eruit gehaald, hier zie je de zwemblaas wat beter.

Afbeelding
Je ziet het niet heel goed, maar de kieuwen waren heel erg roze. Nu weet ik wel dat ze gewoon rood zouden moeten zijn, maar wat kan dit betekenen?
Je ziet hier ook dat ik per ongeluk de zwemblaas heb lekgeprikt. :?

Tot zover de foto's, ik ben benieuwd wat jullie erover te zeggen hebben..

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-07-2014 16:31

Zwarte stipjes aan de binnenkant van de buikwand kan ook pigment zijn.
Organen zien er op mijn scherm niet echt bleek uit.
Zwemblaas is inderdaad wel aardig groot.
Die kieuwen kunnen duiden op bloedarmoede. Bloedarmoede kan meerdere oorzaken hebben.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 15-07-2014 18:03

Zou bloedarmoede ook de reden kunnen zijn dat ze luchthapte na het voeren?

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 15-07-2014 19:34

Binnen een uur na dood zijn hun kieuwen niet meer bloedrood.......

Deze vis was gewoon al niet goed, je hebt alles voor Ute gedaan....

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 15-07-2014 20:54

Ik hoop dat je Auri bedoeld :lol:

Nee maar dat vond ik ook. De autopsie is echt vlak na haar dood gedaan, dus daar zou het niet aan kunnen liggen..

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-07-2014 00:51

Dat kan prima met elkaar te maken hebben. Bloedarmoede geeft problemen met de kieuwen en problemen met de kieuwen geeft problemen met zuurstofopname.
Eigenlijk hoor je altijd de kieuwen te controleren wanneer een vis afwijkend gedrag vertoont.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie