vijver van Martijn

De foto-albums van diverse leden [leden]
Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 30-05-2012 13:58

Wat een prachtige vijver heb jij martijn! Echt petje af! En inderdaad met zo'n lage bezetting (ik vind het echt super) heb je voor nu niks te vrezen en zo'n simpel trickle filter zal bij jou een goede oplossing zijn :)

Die vandalisten zijn echt debiel, ik snap nog steeds niet wat mensen bezielt om de eigendommen van andere te vernielen :evil:

Bij ons mag je ook een vijver komen graven, als we een eigen huis hebben :lol: zal nog wel een paar jaar duren maar die vijver komt er 8)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 30-05-2012 14:16

Dank jullie wel allemaal, altijd leuk om te horen.
De afwerking gaat nog anders worden, want die laat aarig te wensen over. Eerst zaten er op de hoeken plantenbakken , vandaar dat de vijverhoek niet zo geweldig afgewerkt is.
Maar dat is een meerjarenplan, ben nu ons hele huis aan het renoveren en tegen de tijd dat dat klaar is, ga ik weer sparen om de tuin aan te pakken.
Ik wil wel zo snel mogelijk heel wat meer planten gaan toevoegen.

Een stel zatlappen waren het waarschijnlijk, waren in de buurt ook veel planten uit tuinen getrokken en wat auto's bekrast, zielige typetjes, maar je zit er wel mee te kijken.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 17-07-2012 23:41

Even een kleine update met wat foto's van een paar bewoners.

punky
Afbeelding
Afbeelding

stippie (visje + naam heeft mijn jongste dochtertje uitgezocht, ze wilde graag een "eigen" visje)
Afbeelding


pom (opvang vis)
Afbeelding
Afbeelding

pim
Afbeelding
Afbeelding

De foto's van pim zijn buiten genomen terwijl hij lekker in de vijver rond zwemt, en helaas is er direct een hoop reflexie. Zo mislukken er jammer genoeg een hoop foto's.
De groene kleur van het water is ook een heel eind weggetrokken en de planten groeien goed. Net als de vissen trouwens, pim en pom zijn 2 opvangertjes die aan de dunne kant waren en ongeveer 5cm lang, nu beginnen ze een buikje te krijgen en ze meten nu zo'n 9cm.

Hier nog een paar fotootjes.
Afbeelding

panda (lekker origineel)
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar (wat) oudere foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-07-2012 23:48

Waarom is dat groene water slecht waterkwaliteit? Ik hou wel van groenwater en als het goed onderhouden is, is er niks mis met de waterkwaliteit.
Punky heeft een erg mooie kop. Een nette puntige driehoek met een goeie ruimte tussen zijn bek en ogen zoals het hoort. Dat zie je niet vaak.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 18-07-2012 00:05

Ik vindt ook dat er niks mis is met wat groenig water (moet alleen niet op de voorgrond treden, en dat heeft het wel eventjes gedaan), En ik zal ook de laatste zijn die zegt dat groen water een teken is van slechte kwaliteit heeft en de vissen vinden het zeker niet erg.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 18-07-2012 00:08

O, wacht. Ik ging het nog even terug lezen en jij bedoelde waarschijnlijk slechte kwaliteit foto's :lol:
My bad!
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 18-07-2012 08:26

Je vissen hebben een waar paradijsje bij je. Pom vindt ik wel een erg leuk visje met zijn witte koppie.
Je vissen hebben ook allemaal een lekker buikje. Kortom mooi om te zien en leuk dat nu zo op deze manier
toch ook foto's van je vissen kan maken.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-07-2012 10:43

Ik vind je foto's zeker niet slecht! leuk dat we jou vissen nog eens kunnen zien :) je hebt er mooie zitten vind ik !

Als ik je vissen in de vijver zie kriebelt het bij mij echt om de vijver te gaan bouwen!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 18-07-2012 19:41

Je foto's doen het niet (meer)? :(

Gast

Bericht door Gast » 18-07-2012 19:48

bij mij wel.
Hele mooie vis die panda :)

Plaats reactie