Fotoalbum van ZSjonnie

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-11-2011 23:05

@ FancyGoldfish: Ik kan hier geen regenwater opvangen. 1 van mijn buren houdt duiven :evil:
Dus dat wordt een combinatie van regenwater en duivenontlasting.

@ Rex Hunt: Ik heb purigen eigenlijk alleen om het water kristal helder te krijgen.
Puur om geen lichtintensiteit te blokkeren voor mijn planten :lol:
Daarvoor doet het zijn werk goed, ik dacht eerst al kristal helder water te hebben, maar met dit spul is het alsof er geen water in de bak zit.
Verder weet ik niet wat ik zou moeten merken dat het werkt.
Ammoniak is nooit meetbaar, NO2 ook niet, NO3 voeg ik zelf toe omdat het te laag is dus daar hoeft dit spul niks voor te doen.
Verder zou het stoffen opnemen welke niet meetbaar zijn, dus weet ik ook niet of het werkt.

@ Sanne: Regenwater moet altijd eerst over actief kool gefilterd worden om eventueel schadelijke stoffen eruit te filteren.
Hierdoor zou een eventuele kleuring ook eruit gefilterd worden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-11-2011 23:42

dus dat wil zeggen regenwater niet rechtstreeks in je bak kappen?

Ik heb ook al eens iets over die purigen gelezen.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-11-2011 23:45

Als je risico's wilt vermijden niet.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-11-2011 23:47

Welke voordelen haal je allemaal uit regenwater?

Ik hoop dat het probleem met guppie snel wordt opgelost!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-11-2011 23:52

Veel zachter en zuurder water.
Ik heb gisteravond trouwens een filter in de bak gehangen en wat fancy toxic remover toegevoegd om de ammoniak voor het groenwater eruit te trekken.
Het water begint al lekker helder te worden. M.a.w. weg met dat groenwater, ik kan zowat niks voor Guppie doen in dat groenwater, dus dan maar terug naar helder water.
Helaas begint Bertha steeds zwakker te worden en toen ik vanmiddag thuis kwam zat zijn staart half in het filter :evil:
Een grote bende dus... Heb het filter uit moeten zetten en zelf zijn staart eruit moeten plukken.
Bertha heeft blijkbaar niet genoeg kracht meer om van de instroom weg te blijven.
Heb het filter maar op minimaal gezet uit voorzorg..
Ik heb foto's, maar die moet ik nog ff van me telefoon halen, doe ik straks wel.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-11-2011 23:55

ik ben zo benieuwd naar die foto's!

Ik kan toch niet slapen met mijn hoestaanvallen :). Zit ik maar te staren op dit forum.

Ik dacht dus dat Bertha een vrouw was haha oeps! Het is dus een hij. Van die staartvin is wel minder, toch niet kapot?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-11-2011 00:15

Ik wacht :D ...
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-11-2011 00:25

Ja klopt, het is een hij. We (met me ex) hadden 2 goudvisjes gekocht voor een kommetje en maakte er zelf gewoon een mannetje en vrouwtje van :lol:
En de vinnen zijn dus wel kapot. Ook zijn anaalvinnen en een stukje van zijn rugvin.

Zo hangt hij er een beetje bij.. Let trouwens ook op die immense buikvinnen :?
Afbeelding

Hier zie je hoe zijn staart eraan toe is:
Afbeelding

Afbeelding

Weinig van over dus... Zijn behoorlijk wat aders geraakt, dus het is flink rood allemaal.
Morgen krijgt hij een zoutbadje ter preventie en ik sta erover te denken om dan meteen een deel van zijn staart af te knippen.
Alleen het gedeelte wat uit vergroeiing is ontstaan aangezien grotendeels toch zal afsterven.
Misschien houdt hij dan iets meer energie over voor herstel in plaats van al zijn energie gebruiken om te bewegen.
Omdat hij zijn staart niet meer kan gebruiken is het alleen maar een zware last om die mee te dragen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-11-2011 00:36

:( :( Dit vind ik echt heel zielig om te zien. Hij ligt ook maar om zijn zij te liggen.
Zijn staart ziet echt wel bloedrood.
Hij is er erg aan toe zo lijkt! Het zit je even niet meer precies! Hopelijk kan je het oplossen. Ik wens je veel succes en hou ons zeker op de hoogte!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-11-2011 00:39

Dankje.
Ik denk dat de vraag is of hij zelf nog de kracht en wil heeft om te herstellen.
Als het aan mij ligt komt het gewoon weer goed, maar ik ben niet meer zo zeker van hem.
Ik zal iig mijn deel doen en dan is het afwachten..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie