Foto-Album met sluiers van René

De foto-albums van diverse leden [leden]
Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 02-09-2012 22:40

Zou kunnen als je de foto's van Bash junior ziet.... :P

René
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-08-2012 19:33

Bericht door René » 03-09-2012 23:18

Is dat iets speciaals een Ryokin?
Heb even de foto's van Bash Jr op gezocht, Dat Jr is wel een understatement, Wat een joekel.

Ik heb voor 110 euro een nieuwe juwel rekord 800 gekocht bij petsplace.

80*35*40 110 liter. Daarin moeten ze toch een stukje kunnen groeien. Hoe snel groeien sluiers eigenlijk?

Ik vind het een stuk leuker en interessanter dan ik dacht, 3 van die goudvisjes.
Zit nu meer voor het aquarium dan de tv. haha

De eerste twee cementlagen zitten nu op de achterwand, Op de foto is het nog nat. Ben benieuwd hoe die er over 24 uur uitziet.
Dan moet de derde laag erop. Nu alvast een beetje met kleur gespeeld. (Ik heb alleen maar bruin)

Afbeelding


Morgen komt de epoxyhars binnen. Dus over twee weken kan ik met inrichten beginnen.

Nu Wil ook wat groen in het aquarium,

Op Zooplus staat een koudwater plantenpakket bestaande uit:
•3 Egeria densa
•2 Acorus groen/wit
•1 Myriophyllum scabratum
•1 Myriophyllum mattogrossense
•2 Lysimachia nummularia

Iemand een idee of ze dit op prijs zouden stellen? of andere aanraders?

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 04-09-2012 13:34

Gaaf! Ben heel benieuwd naar je bak straks!

René
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-08-2012 19:33

Bericht door René » 18-09-2012 10:29

Tragisch ongeluk dit weekend in de bak.

Na het schoonmaken van het filtertje was ik tevredeen dat de uitstroom verbeterd was. Meer zuurstof voor de visjes en meer gefilterde liters per uur.
Nu was blijkbaar ook de aanzuiging dermate versterkt dat een van de visjes aangezogen is en niet meer los heeft kunnen komen. Hier nog een van de laatste foto's van Robine.


Afbeelding

Mijn dochter verdrietig natuurlijk en meteen een ander filter gehaald. (Moest ik op zondag nog 50 km voor rijden.....) Maar ja je wilt dit niet nog een keer.
Als de nieuwe bak is ingedraaid gaan we een nieuwe oranje uitzoeken, (Al vind ik zelf de galico's ook erg mooi.)


De achterwand heeft een weekje vertraging opgelopen omdat ik uiteindelijk ook nog een rotsje erbij heb gemaakt. plakken smeren drogen kitten en de week is weer om.
Op dit moment staat er voor de derde keer water in om alles goed schoon te spoelen. hier een fotootje van de huidige toestand.


Afbeelding


Komend weekend gaat het inrichten gebeuren. Hoop op voldoende inspiratie.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 18-09-2012 11:37

Een sluierstaartje zuigt niet zomaar vast aan het filter dus ik denk dat het visje verzwakt of ziek is geweest.
Persoonlijk zou ik er zelfs geen visje meer bijkopen je hebt een bak van 80cm met 110 liter waar nog liters op ingeleverd worden ivm bodem en achterwand dus houdt je zelfs eigenlijk al niet genoeg liters over voor 2 visjes.
Tenzij je snel ook een grotere bak van minimaal 1 meter kan gaan plaatsen dan zit je al snel aan 180 liter dan kan het wel.

Wel balen van je sluiertje en ik kan begrijpen dat je dochtertje verdrietig is. Ik had een keer jonge sluiertjes en daar kwam een ziekte in dus ze gingen stuk voor stuk mijn dochtertje vond het vreselijk om alle baby's dood te zien gaan :(
Gelukkig heeft het er eentje overleefd.

Je achterwand ziet er wel gaaf uit zo en dat rotsje is prima om je uitstroom van je zuurstofapparaat in te verwerken.

Ben benieuwd als de bak straks klaar is en er plantjes inkomen hoe het geheel eruit gaan zien.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 18-09-2012 11:58

Ach wat zonde van je sluiertje... :( Tja, dit soort dingen kan gebeuren... Wat Pat ook al zegt, ik denk ook dat het visje al verzwakt is geweest, tenzij de instroom wel HEEL hard gezogen heeft. Maar ja, goed dat je een ander filter gehaald hebt in ieder geval. Alle mogelijke kans op herhaling uitsluiten . :wink:

Ik vind je aqua er ook al super uitzien zo met die achterwand! Leuk ook dat rotsje :D Ben ook heel benieuwd naar wat je er verder mee gaat doen!

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 18-09-2012 12:12

Zelf zou ik het eerst ook maar eens houden bij de 2 visjes die je momenteel hebt. Een vis wordt niet zomaar tegen de inlaat aangezogen, zelfs niet als je een extreem sterk filter hebt. Ik denk dat het dier al verzwakt was.

De bak die je gekocht hebt zal je een tijdje kunnen gebruiken, maar hou het dan bij die 2 vissen, je zult vanzelf merken als je ze goed voert en met grote regelmaat ververst dat ze zo goed groeien dat je vanzelf een grotere bak wilt. :wink:
Afbeelding

René
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 23-08-2012 19:33

Bericht door René » 28-09-2012 14:27

Bedankt voor jullie reacties. Heb hierdoor ook mijn dochter kunnen overtuigen dat het niet verstandig is om in de nieuwe bak meteen weer voor uitbreiding te gaan. Haar idee was om dan maar door te sparen voor een groter aquarium haha.

Ik moet toch wel zeggen dat ik me de afgelopen twee weken een beetje zorgen heb gemaakt over de overgebleven twee vissen. Ze waren een stuk mnder actief en zagen er een beetje ongelukkig uit in mijn ogen en bleven maar een beetje op de bodem rondhangen. Gelukkig gaat het de laatse 3 dagen weer een stuk beter en zie ik ze weer door de hele bak zwemmen. Zouden ze ook iets onder de leden hebben gehad of kennen sluiers als "sociale" dieren ook iets van rouw?

Als je ze iedere dag ziet valt de groeisnelhied wel mee maar volgens mijn dochter die ze niet dagelijks ziet worden ze groter en dikker, dus dat gaat de goede kant op.
Hier even twee recente fotootjes.

Afbeelding

Afbeelding

Overigens heb ik afgelopen dinsdag de plantjes gekregen in geplant in het nieuwe aquarium. Ben nu nog in afwachting van wat decoratie.
Hier een fotootje van het gehaal tot nu toe.

Afbeelding

Moet ik nu echt drie weken wachten voordat ze over kunnen?
:(

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 28-09-2012 17:40

Je nieuwe aqua ziet er goed uit en gelukkig dat je visjes het weer wat beter doen.
Ze zijn echt wel gegroeid hoor en bij het redcapje zie je dat de wen wat gaat ontwikkelen, leuk hoor :D

Goldy1986
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-09-2012 22:59

Bericht door Goldy1986 » 28-09-2012 19:48

Mooie visjes heb je zeg! En die achterwand vind ik echt heel gaaf geworden :wink:
Als hadden komt, is hebben te laat..

Plaats reactie