Foto-Album met de 450 van Bianca

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Bianca
Lid FGF
Berichten: 241
Lid geworden op: 22-10-2011 21:30

Foto-Album met de 450 van Bianca

Bericht door Bianca » 02-11-2011 00:43

Oke, op verzoek ;)

Ook maar een album. In dit album doe ik tevens de foto's van het jongbroed, de kids van Glorix en Hotfuzz.

Ik start met een update van het jongbroed, foto's van de bak volgen binnenkort.
Ik heb flinke uitval gehad. Heb er nu nog 14. Er waren er toch wel een aantal die instabiel waren (nou ben ik wel aardig kritisch), en ik trof er ook af en toe een zomaar dood aan. Nu sinds een dag of vijf geen uitval meer gehad. Ze zijn nu een dikke 3 weken oud. Hebben een algenwandje ter beschikking voor de constante voedselvoorziening, en krijgen daarnaast afwisselend vloeibare artemia en gestampte hikari babypallet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-11-2011 00:55

Dankje! :D

Uitval de eerste weken is normaal. Er kan inwendig een hoop verkeerd zitten waar ze de eerste dagen nog weinig tot geen last van hebben.
Naarmate ze groter worden/verder ontwikkelen kan dit meteen fataal worden.

Ik zie mooi gevulde buikjes en geen rare afwijkingen.
Een paar zijn duidelijk calico.

Zodra de rugvinnetjes goed zichtbaar zijn worden het echte visjes!
Gaat de goede kant op :wink:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Bianca
Lid FGF
Berichten: 241
Lid geworden op: 22-10-2011 21:30

Bericht door Bianca » 02-11-2011 00:58

Bij een twee-tal is het rugvinnetje al zichtbaar, maar vanwege de alg kan ik ze steeds moeilijker fotograferen. Vooral ook, omdat ze er natuurlijk steeds in gaan zitten :s

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-11-2011 01:12

Ja ik zag al wat rugvinnetjes. Vooral op de laatste foto is het al duidelijk zichtbaar.
Maar nu is het nog goed kijken, straks als ze echt duidelijk zijn en omhoog staan zijn het echte visjes.

Hier was guppie 20 dagen:
Afbeelding

Terwijl hij hier 12 dagen was:
Afbeelding

Zie je het verschil tussen die 8 dagen ontwikkeling?
Van een zwemmende worm naar een beginnend visje.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Bianca
Lid FGF
Berichten: 241
Lid geworden op: 22-10-2011 21:30

Bericht door Bianca » 02-11-2011 01:16

Ja, die ontwikkeling is erg tof om te volgen. Ik hang ook halve dagen starend voor het bakje :)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-11-2011 01:19

De eerste 3 maanden gaan het hardst.
Zelfs als je tig keer per dag naar het visje zit te staren zie je elke dag nog ontwikkeling.
Het jeukt wel heel erg om weer te beginnen :lol:
Ik moet me maar inhouden... :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Bianca
Lid FGF
Berichten: 241
Lid geworden op: 22-10-2011 21:30

Bericht door Bianca » 02-11-2011 01:22

Heb jij niet genoeg projectjes op het moment? :lol:

De kapotte pomp, de plantenbak, de groenwaterbak...

Maar ik ken die 'kriebels' hoor. Ik heb ook steeds vanalles in mijn hoofd wat ik nog doen wil. Een kweek er bij,
of een garnalen of slakken kweekje opzetten... maar het moet eens genoeg zijn he? Ben nu al een paar uur per dag bezig met de bakken :lol:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-11-2011 01:30

Tja, dat is ook waar. Plus aquariumkast van de 320L die nog steeds afgemaakt moet worden.
Er moet nog steeds een nieuwe lichtkap op die 320L bak.
Daarnaast heb ik ook nog 2 tropische bakken en zijn de plannen er om een vijver aan te leggen.
En buiten dat heb ik het op het moment hartstikke druk met me studie.
En alsnog zou ik heel graag weer verder willen kweken :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 02-11-2011 10:47

Als ik dit zie he dan kriebelt het bij mij echt om ooit te kweken :). maar dat laat ik de tijd uitwijzen.

Je jongen groeien zo te zien best wel stevig biancah! :) Je mag er trots op zijn.
En ik ben best benieuwd welke visjes je er aan gaat overhouden en hoe ze er gaan uit zien!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 03-11-2011 08:52

Echt leuk! Ik heb tot nu toe alleen nog maar nakweek normale en shubunkins gehad.. :)

Plaats reactie