Foto-Album met sluiers van Goldy1986

De foto-albums van diverse leden [leden]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-09-2012 20:48

Je wil ook het nitriet niet weghalen, tenzij het echt te hoog wordt, anders duurt het wel heel erg lang voordat je bacteriecultuur weer sterk genoeg is.
Water bevat vrijwel geen bacteriën die zich in het filter nestelen, dus daar ga je weinig aan hebben.

Precies zoals al gezegd is dagelijks 50% verversen tot er geen nitriet of ammoniak meer meetbaar is en vanaf dat moment langzaam af gaan bouwen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 28-09-2012 09:36

Mooie visjes :)


Heel erg uitkijken met water en/of filtermateriaal gebruiken dat uit andere bakken komt. Zelfs netjes die in andere bakken niet gebruiken. Je kan zo een hoop narigheid en ellende meenemen naar je eigen bak (virussen, parasieten, bacterien, etc.).

Goldy1986
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-09-2012 22:59

Bericht door Goldy1986 » 28-09-2012 15:58

Heb er uiteindelijk nog niks ingedaan maar ben wel blijven verversen. Nu het volgende probleem :evil:

De redcap ligt op de bodem, dit heeft hij voorheen ook weleens gedaan in de kleinere bak maar dat was vrij snel weer over.
Nu zwemt hij af en toe, komt wel eten maar ligt het grootste gedeelte van de tijd in de hoek van het aquarium. Weet niet wat ik moet doen,
ga zo weer verversen.
Heb een kort filmpje gemaakt maar weet niet of ik die kan posten dat ga ik even uitzoeken.
Als hadden komt, is hebben te laat..

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 28-09-2012 16:00

Hoe zit het me je nitriet?
Wat zijn de ph waarden van je aqua en kraanwater?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 29-09-2012 09:32

Misschien stres door het nitriet, maar ze hebben sowieso een klap gehad van de ammoniakpiek die daaraan vooraf gaat.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Goldy1986
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-09-2012 22:59

Bericht door Goldy1986 » 29-09-2012 13:33

@Brian, nitriet is nog steeds elke dag 0.5/1.0 :? Blijf verversen, wat de ph waarde is durf ik je niet te zeggen, ben die simpele test stripjes kwijt.
En toen ik naar het koi center ging voor testjes adviseerde ze voorlopig de ammoniak en nitriet te nemen omdat die het belangrijkste waren.


Is wel logisch dat ze een klap hebben gehad natuurlijk, maar de andere vis mankeert niks en zwemt vrolijk rond.
De redcap ligt er zo sneu bij, wil eigenlijk even naar het koi center rijden maarja of die stress wel goed is?
Dit is echt niet om aan te zien, het gaat me aan m'n hart arm beestje.
Als hadden komt, is hebben te laat..

Goldy1986
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-09-2012 22:59

Bericht door Goldy1986 » 29-09-2012 13:46

Hier een kort filmpje, van helaas slechte kwaliteit kreeg het niet goed gefilmd door de licht inval in de kamer.

Als hadden komt, is hebben te laat..

Goldy1986
Lid FGF
Berichten: 25
Lid geworden op: 24-09-2012 22:59

Bericht door Goldy1986 » 29-09-2012 13:58

Ammoniak zit op 0, en Nitriet nu op 0,5.. heb vandaag nog niet ververst en twijfel nu of ik dat wel moet doen waarden zijn nu nog hetzelfde als gister avond.

Zou iemand me alsjeblieft willen helpen, wat moet ik nu doen met m'n oranda? Toch maar een ritje maken naar koi center, of nog even aankijken?
Als hadden komt, is hebben te laat..

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 29-09-2012 14:06

Het ziet er inderdaad naar uit dat je oranda zich niet zo goed voelt.
Hij ademt ook redelijk snel vind ik.

Je zou hem eventueel kunnen meenemen naar het koicenter om een afstrijkje te laten maken. Zoals je zelf aangeeft kan dit wel gepaard gaan met stress.
Je zal dus een keuze moeten maken.

Probeer ook niet te veel te rommelen in je bak. Het verversen is goed, maar probeer je vissen wat met rust te laten. Want zij kunnen ook stress ondervinden als je heel de tijd naar hen staat te staren :D
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 29-09-2012 15:11

Ik zou gewoon door blijven gaan met verversen, dat komt de red-cap ook ten goede. Verder zoveel mogelijk rust gunnen, dat houdt dus ook in dat het muziek een stuk zachter moet :wink: De trillingen van de bas kunnen ook stres opleveren.
Er is verder nog niks ernstigs te zien aan de red-cap, dus ik zou hem voorlopig de kans geven om zelf te herstellen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie