Foto-Album met de opvangertjes van Jones

De foto-albums van diverse leden [leden]
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 18-10-2012 09:33

Ik vind je zwarte Demekin ook erg mooi! Lief gezichtje heeft die, en een prachtige schubbentekening!

Wat zijn dat voor voertabletten trouwens? :)

Gast

Bericht door Gast » 18-10-2012 09:46

Dat is een 'Jbl Novo Tab'. Blijven heel goed aan de ruit zitten zodat ze er niet zomaar af getrokken kunnen worden en de visjes zijn er dol op :D.

Moortje is inderdaad een lekker beestje. Ze begint steeds meer zilver te worden. Ben benieuwd of dit doorzet. Ik vind het wel mooi.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 18-10-2012 09:47

Ik gebruik ook die JBL Novo Tab's om aan het glas te kleven, die blijven inderdaad goed hangen al lukt het mijn grootste vissen soms wel om ze los te krijgen :wink:

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 18-10-2012 10:07

Leuk dat dit doet Jones....

Ik ben ook dit jaar begon met opvangen van goudvissen... veel werk aan zieke vissen.

Gast

Bericht door Gast » 18-10-2012 10:48

Leuk dat jij ook visjes opvangt :).

Veel werk is het zeker. Zo ging het bij mij allemaal prima op wat schimmelinfecties bij nieuwkomers na, tot ik Jazz kreeg.. Hij heeft zoveel meegenomen dat ik al maanden bezig ben om alles weer in orde te krijgen. Hij is ook heel gevoelig voor vinrot, wat weer over kan slaan naar de anderen. Ik heb hier wel van geleerd want ik houd nu langere quarantaineperiodes aan zodat nieuwkomers andere vissen niet kunnen besmetten. Als je ziet dat de visjes er weer bovenop komen geeft dit wel heel veel voldoening. Ik heb nu een vijver vol met grote gezonde vissen en het is echt een lust om naar ze te kijken :).

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 18-10-2012 10:57

Dat geeft juist zijn mooie driehoekvorm aan de kop. Uiteindelijk zal het wel iets bijtrekken, omdat Ryukins tegenwoordig hele lichte kopgroei ontwikkelen.
De buikpartij kan naar achteren trekken als hij meer massa krijgt. Zo sluit hij beter aan op de staartwortel.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 18-10-2012 11:49

Jones schreef:Leuk dat jij ook visjes opvangt :).

Veel werk is het zeker. Zo ging het bij mij allemaal prima op wat schimmelinfecties bij nieuwkomers na, tot ik Jazz kreeg.. Hij heeft zoveel meegenomen dat ik al maanden bezig ben om alles weer in orde te krijgen. Hij is ook heel gevoelig voor vinrot, wat weer over kan slaan naar de anderen. Ik heb hier wel van geleerd want ik houd nu langere quarantaineperiodes aan zodat nieuwkomers andere vissen niet kunnen besmetten. Als je ziet dat de visjes er weer bovenop komen geeft dit wel heel veel voldoening. Ik heb nu een vijver vol met grote gezonde vissen en het is echt een lust om naar ze te kijken :).
Echt blij om te hoe de zieke vissen opknappen, elke nieuw binnen nieuwkomer is zijn zo en zo een paar die al ziek zijn. vaak zijn de nieuwkomer ook gevoelig voor temperatuur verschil. Voor vissen die in klein kommetje had gezeten, die zijn echt blij, nieuwsgerig naar alle hoeken van grote aquarium, sommige zijn bang, durf niet veel zwemmen, na een dag zijn ze zo aangewend.

Gast

Bericht door Gast » 18-10-2012 13:40

Ze wennen er inderdaad snel aan. Toen ik het eerste groepje in de vijver zette zaten ze de eerste dag tussen de planten en de dag erna zwommen ze vrolijk rond. De vissen die ik er daarna bijzette herstelden zich veel sneller en voegden zich na 10 minuten al bij de school. Lekker baantjes trekken en genieten van alle ruimte die ze nooit gekend hebben :). Inmiddels zijn de vissen die ik er dit jaar in Mei in heb gezet (waren toen 10 cm) al 25 cm.! Kan je nagaan wat ruimte met die beestjes doet.
ZSjonnie schreef:Dat geeft juist zijn mooie driehoekvorm aan de kop. Uiteindelijk zal het wel iets bijtrekken, omdat Ryukins tegenwoordig hele lichte kopgroei ontwikkelen.
De buikpartij kan naar achteren trekken als hij meer massa krijgt. Zo sluit hij beter aan op de staartwortel.
Meer massa krijgen zou geen probleem moeten zijn. Hij vreet iedere dag zijn buikje rond :).

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 18-10-2012 16:18

Jones schreef:Ze wennen er inderdaad snel aan. Toen ik het eerste groepje in de vijver zette zaten ze de eerste dag tussen de planten en de dag erna zwommen ze vrolijk rond. De vissen die ik er daarna bijzette herstelden zich veel sneller en voegden zich na 10 minuten al bij de school. Lekker baantjes trekken en genieten van alle ruimte die ze nooit gekend hebben :). Inmiddels zijn de vissen die ik er dit jaar in Mei in heb gezet (waren toen 10 cm) al 25 cm.! Kan je nagaan wat ruimte met die beestjes doet.
ZSjonnie schreef:Dat geeft juist zijn mooie driehoekvorm aan de kop. Uiteindelijk zal het wel iets bijtrekken, omdat Ryukins tegenwoordig hele lichte kopgroei ontwikkelen.
De buikpartij kan naar achteren trekken als hij meer massa krijgt. Zo sluit hij beter aan op de staartwortel.
Meer massa krijgen zou geen probleem moeten zijn. Hij vreet iedere dag zijn buikje rond :).
wat fijn om te horen, ik had een paar gewoon goudvissen die mischien te lang in klein aquarium gezeten had, na een jaar die bleven gewoon klein, zelfs mijn Redcap die ik had gekocht in dieren winkel die komt bij in de grote bak van 1 meter en daarna in grote vijver, hij blijft gewoon mini Redcaptje :D wat eet die veel, mischien kleine ras hihihihhi... maar goed vind ik steeds leuk aan hem.

Ja, nieuwkommers sluiten heel snel aan hele groep, de oude groep die zijn nieuwsgerigs zwemmen naar hun toe

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-10-2012 17:52

mooi!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie