Foto-Album met de opvangertjes van Jones

De foto-albums van diverse leden [leden]
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 07-12-2012 19:20

Hee Jones, zet hier ook eens een update neer :P

Gast

Bericht door Gast » 26-12-2012 12:29

Het zal eens tijd worden hè ;).

Vanwege het eruit klappen van de achterwand bij de sluierbak komt er pas een update als ik de nieuwe bak heb. Hopelijk gebeurt dit zaterdag. Met de vissen gaat gelukkig alles goed. Er zit nog zo'n 100 liter water in de oude bak dus die ruimte moeten Jazz, Moortje, Wayne, Zalmpie en Gea even delen. Jan, Martin, Christian en Jos zitten in een speciekuip. Er moet dus dagelijks veel ververst worden. Dat de nieuwe bak maar snel mag komen!

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-12-2012 12:37

ik heb precies iets gemist van een achterwand die eruit geklapt is?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 26-12-2012 15:31

De achterste ruit was aan de rechterkant losgekomen. Een hoop water over de vloer, maar gelukkig zat er nog genoeg water in voor de vissen. De bak staat nu voor 25 cm. vol en ik heb de ruiten aan elkaar getaped. Er zitten nog 5 vissen in, de rest heb ik verdeeld over andere bakken. Als de wiedeweerga een Rio 300 besteld en deze wordt waarschijnlijk zaterdag of maandag afgeleverd. Hopelijk houdt de tape het tot dan.

Godzijdank zijn de vissen in orde, met hen gaat het beter dan met mijn bankrekening ;). Maar goed, ik mag van geluk spreken, dit had veel erger af kunnen lopen.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 26-12-2012 15:58

Oei dat zal schrikken zijn geweest! Gelukkig is de vloer het enige slachtoffer, hoewel dat natuurlijk ook heel vervelend is. Misschien is zo'n dikke trekband nog een optie? Meende dat iemand op het forum hier dat ook geprobeerd had. Mocht de tape het niet volhouden. Het klinkt niet heel stevig namelijk. :P

lellie
Lid FGF
Berichten: 87
Lid geworden op: 09-11-2012 09:40

Bericht door lellie » 27-12-2012 10:19

oei!! dat is vast flink schrikken en weer een lekkere kostenpost, hoop dat de nieuwe bak snel binnen is en dat je er weer ingericht en lekvrij van kan gaan genieten...

Gast

Bericht door Gast » 27-12-2012 13:36

De tape houdt het goed, ik ben niet zuinig geweest ;).

Vandaag bericht ontvangen dat de bak verzonden is. Waarschijnlijk staat 'ie morgen op de stoep.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 27-12-2012 20:57

heb je die gewoon met ducktape voor nood gefixed?

op zich een goede tip als je het even niet meer weet en hij staat toch echt te druppen. :)

en een tip voor mij aan jou, ( je zal het wel weten maar toch)
open eerst die doos en bekijk alles goed voor je een handtekening zet. voorkomt veel ellende later mocht er wat mis mee zijn. geen handtekening = niet geaccepteerd.

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2012 09:57

Jep, van die zilveren. Superstevig en houdt goed op glas (als dit goed droog is natuurlijk).

Ik controleer zeker of alles in orde is, anders mogen ze 'm gelijk weer meenemen. Het gaat om veel geld en de vissen hebben lang genoeg in de ellende gezeten.

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 28-12-2012 10:06

Hoi,
Jeetje dat is wel schrikken!
Dat is ook altijd de angst van mijn man, dat de bak klapt, of er iets los laat etc etc. haha.
Gelukkig heb je het snel kunnen oplossen en is er geen schade aan de vissen.
Ook echt heel vervelend voor je vloer, dat geloof ik dat t een hoop geld kost.
En idd een nieuw aquarium. Hopelijk heb je m snel binnen.
Groetjes

Plaats reactie