foto album boudewina

De foto-albums van diverse leden [leden]
carbon
Lid FGF
Berichten: 35
Lid geworden op: 16-10-2012 08:35

Bericht door carbon » 16-11-2012 00:52

Nee langzaam de temp verhogen hoor, gaat goed tot nu toe.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-11-2012 10:27

ik ga met Szjonnie mee, hoe weet je welke bacteriën/parasieten er aanwezig zijn?
grote kans dat je met je warmere water een explosieve groei veroorzaakt.
en ook al zijn ze er niet, de aanwezige meetbare schadelijke stoffen vervijfvoudigen boven de 25 graden.
en aangezien je zegt dat je het geleidelijk doet neem ik aan dat je niet elke dag water ververst. anders zou je verhaal niet kunnen kloppen.


plus het feit dat je de levensduur van je vissen drastisch verkort, want het metabolisme van de vissen hangt af van de watertemperatuur. daarom zijn ze ineens springlevend.

ik volg dit al langer en aan de antwoorden die jullie zelf geven en de info die ik krijg via de geposte foto's doet me vermoeden dat jullie wel een bel horen luiden maar duidelijk de klepel niet kunnen vinden. met alle respect natuurlijk.
hetzelfde geld voor je tetra's. dat is absoluut not done.
wat je verder doet met je aqua en vissen moet je zelf weten natuurlijk, het is immers jullie eigendom. maar je bent hier op een forum waar de levende dieren voorop staan, en jullie zijn gewoon niet goed bezig.
vandaar ook deze kritiek.
ik verzoek jullie ook om de aangeboden tips aan te nemen en uit te voeren, want het word van kwaad tot erger als je zomaar wat doet, en dat zou jammer zijn.

boudewina
Lid FGF
Berichten: 104
Lid geworden op: 15-10-2012 11:10

Bericht door boudewina » 17-11-2012 11:07

al onze vissen zijn dood nu gaan we de bak ontsmetten en het filter uitkoken daarna kijkken we wat we gaan doen hier hangd nu letterlijk een graf stemming. van depressie wat we fout hebben gedaan ? weet ik niet :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

boudewina
Lid FGF
Berichten: 104
Lid geworden op: 15-10-2012 11:10

Bericht door boudewina » 17-11-2012 11:29

Afbeelding
hier de lege bak leeg laten lopen :roll:

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-11-2012 12:16

Ik ben dan toch bang dat de bacteriën zich explosief hebben vermenigvuldigd en/of de waterwaardes door de temperatuursverhoging extreem zijn gekelderd in kwaliteit..
Rex Hunt schreef:Grote kans dat je met je warmere water een explosieve groei veroorzaakt.
en ook al zijn ze er niet, de aanwezige meetbare schadelijke stoffen vervijfvoudigen boven de 25 graden.
en aangezien je zegt dat je het geleidelijk doet neem ik aan dat je niet elke dag water ververst. anders zou je verhaal niet kunnen kloppen.
Olus het feit dat je de levensduur van je vissen drastisch verkort, want het metabolisme van de vissen hangt af van de watertemperatuur. daarom zijn ze ineens springlevend.

Echt super balen natuurlijk! Ik snap dat er een graf-stemming in zit..

Wat misschien iets is om over na te denken, is dat de tetra's nog leven, dus dat betekent denk ik wel dat het de bacterie is geweest die zich heeft vermenigvuldigd door de temperatuursverhoging. Een bacterie dus die zich niet kan plaatsen bij tetra's lijkt het me dan, maar dat kan ook gewoon geluk zijn.De kans dat als je er nieuwe vissen in doet bij de tetra's is dat de tetra's de bacterie weer overgeven aan de nieuwe vissen..

Ik zal je aquarium nu wel weer 3 weken in laten draaien voordat je weer vissen gaat toevoegen.. ;)

boudewina
Lid FGF
Berichten: 104
Lid geworden op: 15-10-2012 11:10

Bericht door boudewina » 17-11-2012 12:54

bedankt voor de tip aan de tetras hadden wij niet gedacht ja wij vermoeden ook dat het een agresief virus is geweest of terweil bacterie de tetras gaan er nu ook uit en de bak blijft 3 weken leeg waarbij wij de bak voor 100 %nog 1x legen en daarna weer vullen.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 17-11-2012 14:10

Al je vissen tegelijk dood? Dat is best heftig, meestal gaan ze toch wel stuk voor stuk waarvan de zwakste eerst. Weet je nu wat de oorzaak geweest is?
Niet meer tot 30 graden verwarmen met koudwatervissen hoor dat is gewoon echt té veel van het goede zeker in combinatie met de Bactyfec is dat echt een heel slecht plan.

Succes met het ontsmetten en opnieuw opstarten van de bak.

boudewina
Lid FGF
Berichten: 104
Lid geworden op: 15-10-2012 11:10

Bericht door boudewina » 17-11-2012 15:32

Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-11-2012 15:37

Dat is echt vervelend.
Volgende keer eerst maar goed kijken met welke infectie(s) je te maken hebt voor je gaat behandelen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 17-11-2012 15:40

jeetje.. ja ik zag het ook niet goedkomen met die 30°. Volgens mij zijn je vissen ook gewoon gestorven door de temperatuursverhoging.
Ik zou je aanraden van dit niet meer te doen.
Misschien volgende keer toch eerst even raad of meningen van andere komen vragen voor je actie onderneemt..
Ik ben er zeker van dat jullie dit met de goede bedoelingen voor de visjes hebben gedaan..maar volgende keer niet onbezonnen overgaan tot actie.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie