Foto-Album van Astrid

De foto-albums van diverse leden [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 19-11-2012 10:24

nee daar kan je mee doorgaan. in kleibollen zitten andere dingen dan in vloeibare voeding.

het is zelfs zo dat de kleibolletjes hun werking een keer verliezen en afhankelijk van de levensduur dien je ze ook om het half jaar/ jaar te vervangen.

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 19-11-2012 10:42

Hoi Astrid,
Echt weer prachtige foto's!
Je blauwe oranda vind ik super, zo een wil ik ook nog wel eens:)
Groetjes!!

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 19-11-2012 12:06

Leuke en mooie foto's!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 19-11-2012 22:37

Mijnie en je grote blauwe Oranda blijven mijn favoriet!
Echt prachtig om naar te kijken.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 24-11-2012 10:18

Even een up-date van wat er allemaal weer gaande is geweest.
Een paar weken geleden is Dolf, mijn lemmonhead oranda dood gegaan, dobberde al van jongs af aan en er was geen redden meer aan.
Mijnie , mijn andere lemmonhead oranda ging vorige week ook ineens dobberen, snelle oppervlakkige ademhaling, ik schrok me rot.
Ik had net Bea behandeld met zoutbadjes, medicinaal voer en bactifec, want die begon ineens op te zwellen, en lag op de bodem, weer terug geplaatst, en nu Mijnie weer in de q-bak.
De bak bleek ineens lek dus een ravage over mijn vloer, snel een grote q-bak gekocht, en Mijnie die echt slecht ging erin geplaatst en begonnen met bactifec en medicinaal voer, geen zoutbadjes gegeven.
Gelukkig na een middag en halve avond dobberen, draaide ze zich weer om, en bleef recht zwemmen, en is nu weer als vanouds terug in de bak en toont geen problemen meer.
Voor ik haar terug plaatste heb ik alle planten eruit gehaald en eens een grote schoonmaak gehouden.
Ik had eindelijk mijn kleibolletjes van dennerle binnen, dus alles gesnoeid, bak goed afgeheveld, en weer opnieuw alles gepoot met de kleibolletjes erbij.
Ik ben 3 uur bezig geweest, zag eruit alsof ik zelf een plons in de bak had gemaakt ( zijknat) en dit is het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu maar hopen dat de planten weer bij komen met de kleibolletjes, en hoop ik dat ik het toch voor elkaar heb gekregen om en een plantenbak gecombineerd met sluiers te kunnen hebben
:wink:

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 24-11-2012 11:11

Hoi astrid,
Ziet er echt super mooi uit!
Je planten zien er ook zo mooi groen uit, haal je die er vaak allemaal uit dan?
Echt heel mooi zo!

Vraagje, heb je de planten in plantenbakken staan, of wat is dat, waar de planten in staan?
Ziet er mooi uit! Heel natuurlijk vind ik, erg mooi!

Je hebt echt een super mooie bak!
Groetjes!

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 24-11-2012 11:11

Hele mooie foto's Astrid :)

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 24-11-2012 11:18

Nee hoor Posey, ik doe het niet vaak, ik heb de bak nu bijna een jaar, en heb alleen maar planten gepoot en voorzichtig een beetje de bodem afgeheveld, dit is voor het eerst dat ik de bakken heb leeggehaald.
Ik heb terrassen gekocht in het zelfde als mijn achterwand.
Die heb ik in de hoeken geplaatst en gevuld met filterzand en afgerond fijn grind, wel hoog genoeg dat je planten kan poten.
De rest van de bak heeft maar een dun laagje bodem, gewoon omdat ik het mooi vind en natuurlijk om naar te kijken.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 24-11-2012 11:26

Ziet er allemaal weer goed verzorgt uit en zo mooi algvrij ook dat vindt ik echt een kunst met sluiers en de vele waterwissels.
Ik kom niet snel van de aanslag van bruinalg af en kan die planten met de grote bladeren niet bruinalgvrij houden, deze heb ik namelijk ook pas
geplaatst en vindt ze er eigenlijk nu al niet meer uitzien :?

Je hebt mooie vissen in een prachtige bak om naar te kijken nu maar hopen dat alles even lekker rustig blijft en al je vissen het goed blijven doen.
Mijnie is echt prachtig.

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 24-11-2012 11:37

Het is ook een kunst Patries om dat in balans te krijgen.
Je wil de vissen niks tekort doen, maar ik wil ook een sieraad in de huiskamer om naar te kijken.
Ik merk wel dat des te meer planten je hebt, des te beter blijven je waardes waardoor je zo veel niet hoeft te wisselen.
Ik pleeg 1x in de week onderhoud aan de bak, en wissel een derde, hooguit een vierde van het water.
In de zomer als het warm wordt is het een ander verhaal, dan lopen je waardes wat meer op.
Het bevalt mij prima zo :wink:

Plaats reactie