Foto-Album van Astrid

De foto-albums van diverse leden [leden]
rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 24-11-2012 17:01

Een sierraad dat zal het zeker zijn :klap: het is echt een hele mooie bak.
Ik vind je grote blauwe oranda's wel het mooiste visje!!!
Toen ik pas begonnen was met het aquariumwereldje wou ik ook perse een blauwe oranda,maar die is jammer genoeg na enkele weken overleden :cry: heb daarna nooit meer een blauwe oranda durven kopen (stom natuurlijk,want lag waarschijnlijk aan mijzelf/verzorging)
ben benieuwd of je het een beetje algvrij kunt houden :wink:
Afbeelding

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 24-11-2012 19:45

astrid j schreef:Het is ook een kunst Patries om dat in balans te krijgen.
Je wil de vissen niks tekort doen, maar ik wil ook een sieraad in de huiskamer om naar te kijken.
Ik merk wel dat des te meer planten je hebt, des te beter blijven je waardes waardoor je zo veel niet hoeft te wisselen.
Ik pleeg 1x in de week onderhoud aan de bak, en wissel een derde, hooguit een vierde van het water.
In de zomer als het warm wordt is het een ander verhaal, dan lopen je waardes wat meer op.
Het bevalt mij prima zo :wink:
Hoi Astrid.
Vind het echt heel mooi van die terassen, echt een idee.
Kan je die gewoon overal kopen (internet)?
Vind het er mooi uitzien, en de planten staan wat hoger, oogt heel mooi.
Ik heb ook redelijk wat planten in mn aquarium, maar vind het vaak lastig waar ze weg te zetten,
zodat het niet zo vol word, maar toch lekker beplant is.
En met verschil in hoogte werken is dan wel erg leuk.
Groetjes!

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 25-11-2012 00:00

Popsy, mijn achterwand is van Juwel en die hebben er ook de bijpassende terrassen bij, dus je kan ze in diverse kleuren kopen.
Rogolf, alg houd je altijd wel een beetje, ik moet net zo goed poetsen, maar het is niet hardnekkig, ik haal het zo weg :wink:

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-11-2012 11:02

Die terassen blijven dan goed staan dus met de druk van het grind/zand erachter? En hoe zit het met het vuil/poep blijft er veel in de bakken hangen?
Anders ga ik ook eens zo'n terrasje proberen :D

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2012 11:03

ik vind dat je planten ook heel goed staan! Bij mij doen planten het nooit goed :roll: na enkele weken tot enkele maanden zijn ze volledig kapot van de alg :roll:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-11-2012 11:04

Dat kapot gaan van de planten door de alg verwijt ik echt aan de vele grote wissels want ik neem aan dat je de bruinalg bedoeld.
Vallisneria gaat hier wel heel goed en is minder onderhevig aan de bruinalg.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 25-11-2012 11:07

ik heb vooral last van baardalg.. lange zwarte draadjes aan de randen van mijn bladeren. En ook krijg ik steeds gaten in mijn bladeren.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 25-11-2012 14:50

De terrassen blijven niet goed staan in die zin, ik moet ze iedere week bij een waterwissel wat aanschuiven , maar niet echt erg hoor.
Ja er staat druk op, maar ze houden het tot nu toe prima, met het blote oog zie je niet dat ze echt verschuiven, maar ik druk ze zo weer aan. ze verschuiven ietsje als je gaat rommelen bij de planten, anders blijven ze gewoon staan.
Ik wilde ze ook niet vast lijmen, omdat ik niet zeker wist of ik het wel mooi zou vinden om dat permanent erin te houden, maar het bevalt prima.
Wat vuil betreft, ik heb aan weerskanten een pomp, en ik heb nu voor het eerst in 11 maanden de planten eruit gehaald om te kijken hoe erg het was met vuil.
Het viel reuze mee, het was zo afgeheveld.

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 25-11-2012 22:05

Hoi!

Ja echt leuk die terassen,
ga er denk ik ook 1 of 2 bestellen, vind ze echt super!
En kijken of het bij mij dan ook zo mooi word met plantjes.
Wat met hoogte verschil werken, dat mis ik nu in mijn bak.

Maar als je er enkel filterzand in doet, blijft het dan wel staan?

Groetjes!

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 25-11-2012 22:16

Er zit bij mij ook filterzand en afgerond fijn grind in, en ze zijn nog nooit omgevallen :wink:

Plaats reactie