Foto-Album van Haruki

De foto-albums van diverse leden [leden]
Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 16-12-2012 20:03

Tomomi is vanmiddag overleden... )': Het paaien werd haar teveel denk ik, ze werd de hele tijd tegen het glas aangeduwt todat ze in een hoekje op haar zij bleef hangen. Af en toe zwom ze ineens weer een stukje en dan ging ze weer hangen, of het waren stuiptrekkingen, en toen ademde ze niet meer. Over 4 weken had ze in de grotere bak gezwommen, en zou ze eindelijk de verzorging krijgen die ze zo hard verdiende...
Het aquarium zal leeg zijn zonder jou, slaap zacht lief visje. </3
Afbeelding
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-12-2012 20:29

sterkte :(
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 16-12-2012 20:58

Dankjewel );
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 16-12-2012 21:20

dat je geen houder hebt voor het filter materiaal is niet erg. In een aquariumzaak of op internet kun je zakjes kopen waar je de siporax (biologisch filtermateriaal) in kan doen. Dan kun je ze in 1 keer eruit halen, en hoef je niet al die losse dingetjes uit je filter te vissen als je hem eens een keer moet schoonmaken. De sponzen kun je er gewoon los in doen. Juwel filters zijn wel een geklungel om schoon te maken omdat ze vrij hoog zijn en je moeilijk overal bij komt.

Maar voor nu is het te doen :) Het pompje kun je eruit halen, en daar staat precies op hoeveel Liter water per uur de pomp draait. Dit is hoe een normaal juwel filter uit hoort te zien:
http://www.hobbykwekers.nl/images/stori ... filter.jpg

Dat groene stukje buis wat je hebt gekregen, heeft die man er waarschijnlijk bij gedaan omdat hij het uitstroom buisje niet meer heeft.

Sterkte met het verlies van je vis. Balans in je aquarium is belangrijk bij alles, ook bij de geslachten van de vissen. Altijd meer vrouwtjes dan mannetjes in de bak.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-12-2012 23:39

Ahh vervelend! Het paaien kan er inderdaad soms wel erg hard aan toe gaan. Waarschijnlijk is er van binnen iets beschadigt.

Ik denk niet dat de verhouding mannetjes/vrouwtjes in deze bak er iets mee te maken heeft gehad, omdat er over het algemeen altijd minimaal 2 mannetjes worden gebruikt bij 1 vrouwtje tijdens een natuurlijke kweek. In dit geval klopt dat dus.
Ik denk zelf dat er gewoon te weinig ruimte was waardoor ze nergens uit de weg kon van de mannetjes.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 17-12-2012 09:04

Erg jammer, sterkte!

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 17-12-2012 10:58

Balen van je vis. Sterkte ;)

Goed van je nieuwe bak, het is nog krap, maar voor een tijdje is het wel oke :)
Ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 17-12-2012 11:28

He toch wat vervelend. Vind het wel raar, denk wel dat haar algehele conditie toch wat minder was als ze door het paaien het niet heeft gered. Om er echt aan dood aan te gaan moet er wel heel veel geweld bij komen kijken namelijk.

Neemt niet weg dat het echt heel erg vervelend voor je is! Laat het voor eerst even bij 2 visjes in je nieuwe bakje, in elk geval tot deze stabiel draait. Ga je uiteindelijk nog kijken naar een nog grotere bak?

Kijk anders is op MP naar die ronde externe eheimfilters, die zijn echt heel goed, als je de ring lekker invet met vasaline en niet heel erg duur. Vul het met siporax en met sponzen die je zelf kunt knippen. En bovenop wat filterwatten.

Bijvoorbeeld deze advertentie: KLIKKERDEKLIK

Vraag dan om de filter INCLUSIEF filtermateriaal, hoe vies het ook is... Uitspoelen werkt vaak heel goed, filtermateriaal hergebruik ik omdat dat vaak vrij duur is!
Afbeelding

Haruki
Lid FGF
Berichten: 83
Lid geworden op: 09-12-2012 18:50

Bericht door Haruki » 17-12-2012 11:30

Dankjulliewel..

@Bash, ik kan hem denk wel met een flessenborstel schoonmaken toch?

@ZSjonnie, was ook inderdaad vanwege te weinig ruimte denk ik, want ze kon nergens heen... ): Alleen volgens mij was ze ook ziek, want ze gedroeg zich zowiezo al zwakker de laatste tijd. De andere vissen hebben nergens last van...

@vissengek12, nja 140 liter, dus dat is dan 70 liter per vis, alleen dan gaat er wel nog de inhoud van de pomp enzo vanaf... Maar dan zit ik denk wel nog wat over het minimum van 50 liter lijkt mij? Hij is alleen maar 80 cm lang, maar ik mag echt niet groter gaan van me ouders, pas als ik uit huis ben...
Veel liefs,
Danique, Droppie en Haruki.
Afbeelding
Slaap zacht Tomomi. </3
http://rataddicted.tumblr.com/

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 17-12-2012 11:38

Ahhhh, balen! Het is altijd naar als er zo'n mooie grote vis van je overlijdt...

En Tomomi was je eerste vis toch? Paaien kan er inderdaad heel bruut aan toe gaan. Ik had een grote zwarte Demekinman die Kachel heette.
Een geweldig beest, maar bij het paaien ging het mis. Hij raakte uitgeput en weg was hij... Je kunt het niet altijd voorkomen hoor... Gekke beesten zijn het af en toe.

Heel veel sterkte met je verlies.

Plaats reactie