Fotoalbum - Oneofthepandies

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 04-07-2013 15:50

Balen voor je! Nooit leuk om zonder werk te zitten. Heb je wel uitzicht op nieuw werk? En ach, anders in de tussentijd maar net doen of je vakantie hebt, ook lekker! :wink:

Fijn dat je bak stabiel draait.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 04-07-2013 17:08

Mooie bak! Wel balen dat je zonder werk nu zit :/

Heb je misschien een foto van de hele bak nu? Ben benieuwd hoe de sluiers het hebben gelaten zo'n plantenbak :lol:
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 04-07-2013 18:21

@Risofinformation: Ik heb de planten er zelf uit gehaald. De vissen bleven er wel af. Ze krijgen bij mij heel gevarieerd voer en zelfs de snelgroeiers die ik erin had gestopt als extra snack tussendoor groeiden de pan uit. Ni is de bak volledig leeg op de huisje en het stuk nephout na. Ik ga er wel beetje bij beetje weer wat planten inplaatsen maar ik moet nog even kijken hoe en wat.

Ik had vandaag een eerste gesprek bij de interim en die gingen me in ieder geval al bij een van hun klanten voorstellen. Fingers crossed dus! Verder heb ik al hopen mails gestuurd maar voorlopig nog geen antwoord :(

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 04-07-2013 18:45

wat brn je van opleiding? of wat voor werk heb je in gedachten? aangezien ik in je buurt woon kan ik mss ook wel is rondhoren..je weet nooit :-)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 04-07-2013 19:20

Ik heb toegepaste taalkunde (NL, EN, DE)gestudeerd maar heb die opleiding om persoonlijke redenen niet afgemaakt. Dat is het probleem. Op papier heb ik niks, maar mijn talen zijn wel uitstekend en ik heb een goed stel hersenen dat ook kan gebruiken. Momenteel ben ik gewoon op zoek naar alles wat interessant lijkt. Ik ben van plan me in te schrijven bij de open universiteit als ik mijn credits kan overdragen en zo een open bachelor cultuurwetenschap te halen. Maar als ik fulltime naar school moet word ik gek.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 05-08-2013 13:33

Ik weet het even allemaal niet meer. Ik kom net terug van een weekje in duitsland bij vrienden en wat blijkt: Pandie is gestorven en de bak heeft beginnend waterbloei >.<
Ik baal echt zo hard. Natuurlijk heeft m'n vader de vis niet in de vriezer gelegd maar gewoon bij het afval gedaan en nou weet ik dus niet wat er mis gegaan is en of het iets is waar de andere vissen ook last van hebben. Hij zei dat de schubben niet uitstonden oid maar dat zegt natuurlijk niets verder. Ik weet ook niet of ik net wel of niet veel moet verversen nu want het internet zegt tegenstrijdige dingen. Dit is frustrerend.
De andere drie doen het goed, ze groeien prima en enkel Poef vertoont tekenen van stress maar zij is de enige met witte staart dus dat zie je ook sneller.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 05-08-2013 19:22

Als er iets is gebeurd in de bak zou ik zeker verversen.. Wel jammer van Pandie zeg :( Sterkte..

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 05-08-2013 19:34

Wat sneu voor je zeg, sterkte. Heeft je vader meer gevoerd dan normaal? Is er minder ververst oid?

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 05-08-2013 21:15

Nee, hij voert net minder dan ik. Verder is er niet minder dan normaal ververst. Het enige waar ik aan kan denken is dat de filter toch nog niet helemaal hersteld was en dat er daardoor een ammoniakpiek gekomen is en dus ook algen. Verder heb ik natuurlijk meteen een grote waterwissel gedaan, maar ik weet niet hoe het nu verder moet. In het topic van Ruby zag ik 2 keer per week 80% verversen, is dat een goede richtlijn of is het beter om dagelijks een kleinere hoeveelheid te verversen?

Ik baal echt zo. Het was zo'n mooi visje, als ik thuis had geweest had ik hem misschien nog kunnen redden >.<

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 05-08-2013 21:18

Balen!
Meten=weten. Wanneer je NH3/4 of NO2 meet dan moet je verversen, zo niet, dan niet.
Waterbloei/beginnend groenwater ziet er niet mooi uit, maar is wel veiliger als constant ammoniakpieken..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie