Fotoalbum - Oneofthepandies

De foto-albums van diverse leden [leden]
oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 31-12-2012 01:29

Oh mooi, dan ben ik weer gerustgesteld. Dankje voor je snelle antwoord :)
Zal van mijn hart een steen maken en enkel drijvend voer geven in de hoop dat ze het ontdekt :)

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 12-01-2013 01:40

Zo, Slokop is over naar haar nieuwe bak. Morgen proberen foto's te maken. Zonet zag het er goed uit. Ze schoot meteen naar de bodem en ontdekte daar grind -haar vorige thuis was bare-bottom- en begon meteen te grondelen en testen of steentjes eetbaar zijn. Daarna cirkelde ze rond en probeerde ze elk plantje wat ze tegenkwam op te eten. Foto's komen morgen aangezien het best al laat was toen ze eigenlijk mocht rondzwemmen en het licht al een tijdje uit geweest zou moeten zijn. Het zag er in ieder geval naar uit alsof ze het naar d'r zin had :)

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is een bloedvlekje in haar oog. Dat moet ze opgedaan hebben tijdens het acclimatiseren in haar emmertje. Ik had namelijk een dun plastic emmertje in het water laten drijven en dan telkens een beetje water erbij in gegoten tot het bijna zonk. en haar dan pas losgelaten. Ik heb eventjes op het forum rondgezocht en blijkbaar komt dit wel vaker voor en zou het binnen een paar weeekjes weer weg moeten trekken. Ik zal in ieder geval proberen morgen een foto ervan te maken. Nu maar eerst wat slapen :p

Edit: Nu met (crappy) foto's :D Het is me nu pas duidelijk hoeveel rood ze eigenlijk heeft :o
Afbeelding
Totaalplaatje
Afbeelding
En ter vergelijking eentje van toen ik haar net kreeg
Afbeelding

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 03-02-2013 01:38

Per uitzondering op zaterdagavond onderhoud gedaan in plaats van zondag. Heb er wel aan gedacht wat foto's te maken van mijn lieverdjes. De twee nieuwe zitten nu iets meer dan een week allebei mee in de grote bak (na quarantaine eerst de eerste en enkele dagen later de tweede) en het loopt allemaal prima :) Vandaag ook voor het eerst de filter opengemaakt en uitgespoeld, nieuwe bacteriën toegevoegd en dat liep allemaal lekker :) Er zit ook nog een ancistrus bij in de bak (Koe) maar die zit meestal half verstopt :p
In ieder geval, tijd voor foto's (en niet met m'n telefoon dit keer)!
Slokop:
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je trouwens dat ze nog steeds een bloedvlekje in d'r oog heeft, dat heeft ze opgelopen met de verhuis naar de grote bak tijdens het acclimatiseren. Ze lijkt er verder geen last van te hebben en het groeit niet maar het krimpt ook niet. Moet ik hier verder nog wat voor doen? Verder gedraagt ze zich normaal.

Snorremans, Dit was de keuze van mijn paps, hij vond het snorretje zo leuk :p Ik heb hem verteld dat die haast zeker nog ging verdwijnen maar hij was al verliefd :p Ik weet verder niet goed wat voor soort het is. Eerst dacht ik een gewone sluier maar hij lijkt wel een beetje wengroei te hebben dus ik ben niet helemaal zeker. Misschien een kruising met een oranda? Ik heb in ieder geval benieuwd hoe die verder uitgroeit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan tot slot 'het witteke', Ik heb er nog geen naam voor kunnen bedenken. Ik loop momenteel te denken aan Poof of Puff maar ik ben er echt nog niet uit. Ik was in ieder geval al weken verliefd op dit visje en bleef telkens maar hopen dattie nog in winkel zou zitten als de bak eindelijk ingedraait zou zijn.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals ik al zei had ik net ververst en is het water dus nog wazig. Een overzicht ben ik weer vergeten natuurlijk, maar dat is niet zo heel erg. De planten hebben dringend onderhoud nodig. Ze eten er namelijk niet zo veel van als verwacht xD Ik er speciaal lekker veel kabomba in gezet omdat die normaal niet lang meegaat maar zelfs slokop eet alles op, behalve de planten. Ze krijgt sinds ik op het forum zit wel veel gevarieerder voer en blijkbaar doet dat haar goed. De twee kleintjes eten wel plantjes maar voornamelijk waterpest. De kleintjes vinden die huisjes trouwens geweldig, 's nachts gaan ze er ook in slapen, Snorremans steeds benededn, het witteke boven. Slokop mag niet binnen en slaapt steeds voor de deur :(

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-02-2013 01:53

Die 2 nieuwe zijn Oranda's.
Het valt me op dat Slokop op de foto's meestal met de kop naar beneden hangt, is dit in real life ook zo?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 03-02-2013 02:04

Niet echt ZSjonnie, het was me inderdaad op foto's ook al opgevallen maar meestal zwemt ze gewoon recht. Enkel 's avonds als ze gaat slapen (en het ws al later dan anders nu) gaat ze op de bodem hangen maar dat doet ze al sinds ik d'r heb dus daar maak ik meook niet echt zorgen over. Ik zal proberen er nog wat meer op te letten.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-02-2013 02:17

Op de bodem slapen doen meerdere vissen, dus dat heeft niks met de gezondheid te maken.
Zolang ze overdag in ruststand niet naar voren helt is er niets aan de hand.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 03-02-2013 02:25

Oh mooi :) Ik zei net nog tegen een vriend dat ik d'r echt geen mooie vis vind maar ik ben er oh zo aan gehecht. Ik hoop alleen dat ze niet te erg vergroeid is door te kleine behuizing vroeger :\

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 03-02-2013 09:59

Slokop is wel veranderd zeg :D Leuk visje hoor :)
Ik vind je oranda zonder naam ook erg mooi :D

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 03-02-2013 11:51

Ik vind Slokop ook een prachtige vis. Die twee nieuwe zijn ook leuk! Fijn dat ze nu in je nieuwe bak rondzwemmen.
Arme Slokop dat zij niet in het huisje past :)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 03-02-2013 11:54

Ze zien er goed uit vind ik.
De laatste twee aanwinsten zijn inderdaad Oranda's.
De laatste Oranda vind ik er het mooist uitzien, gezien de tekening :)

Plaats reactie