Fotoalbum - Oneofthepandies

De foto-albums van diverse leden [leden]
oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 03-02-2013 13:40

Visje schreef:Arme Slokop dat zij niet in het huisje past :)
Het past wel, Snorremans duwt haar er gewoon weer uit :roll: Het is echt zijn huisje...

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 28-02-2013 14:11

De bak draait nu iets meer dan 2 maanden en de planten groeien de pan uit. Heb vorige week mar eens een grote snoeibeurt gehouden. Heb wel nog even een foto gemaakt van hoe de bak eruit zag. Na ben ik weer vergeten natuurlijk :roll:
Afbeelding
Bij het verversen meteen ook weer wat handfoto's gemaakt omdat ik best benieuwd was hoeveel de kleintjes gegroeid zijn. En Slokop komt gewoon graag even kijken en knuffelen wanneer ik aan het verversen ben. Ik hou zo van dat visje ^^
Slokop
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snorremans
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De wen van Snorremans begint ook ietsje op te komen ^^ Ze zijn wel lekker aan het bijkomen he?

Voor foto's in het water moet ik nog wat spelen met de standen van mijn camera. Voorlopig is alles van dichtbij erg wazig en bewogen dus daar moet ik maar wat mee gaan oefenen.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 28-02-2013 15:12

ziet er goed uit en zo te zien zit het biologisch evenwicht in je bak ook wel goed :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-02-2013 16:18

Gaaf om te zien, zo'n jungle! :lol:

Slokop IS ook een leuk visje, ik kan me voorstellen dat je hem zo lief vindt :)

Ga je nog een foto plaatsen van na het snoeien?

Poef en Snorremans zien er ook goed uit trouwens.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 28-02-2013 16:29

Ben ik wel van plan Visje maar ik ben ziek momenteel dus ik heb even geen zin om ermee te gaan prutsen. En er moet eigenlijk al bijna weer gesnoeid worden. Die vissen eten echt geen planten xD Vreemde beestjes...

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-02-2013 17:04

Poef ziet er goed uit van boven.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 28-02-2013 18:45

ik had net nog eens een vergelijking gemaakt met de vorige fotoreeks van je en het valt me op dat poef en snorremans toch goed gegroeid zijn
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 28-06-2013 01:01

Door de stroomuitval deze week ben ik al een aantal dagen superveel aan het verversen en dat vond ik niet handig dus zitten de visjes nu verdeeld over 2 q-bakken in de keuken die iedere dag ververst worden. Ik merkte laatst al regelmatig een slak op her en der en nu zag ik dus dat de achterkant van de achterwand vol zat. Dat willen we niet dus de achterwand gaat eruit. Omdat daarvoor de bodem eruit moet ga ik eerst toch maar even kijken of ik niet aan een bare-bottom kan wennen. Meteen vanavond de bodem eruit gehaald en een stuk achterwand ook al. M'n vader zal het wel jammer vinden als hij terug thuiskomt maar ja, het welzijn van de vissen gaat voor en die zullen met de extra liters wel blij zijn. Het is wel zwaar werk omdat de achterwand op sommige plekken echt dik is. De filter draait momenteel gewoon door in een emmer zodat die niet nog verder uit balans gebracht wordt. Natuurlijk zit niets mee deze week en was ik niet voorzichtig genoeg en is mijn lichtkap gevallen. Het is me de week wel... In ieder geval gaat het met de vissen goed. Dat is het voornaamste, toch?

dtjiang
Lid FGF
Berichten: 136
Lid geworden op: 10-05-2013 12:19

Bericht door dtjiang » 28-06-2013 09:12

heb je je filter ook gecontroleerd op slakken ? aangezien ze ook daar eitjes kunnen leggen ;) ik heb er ook last van in onze wimpelaaltjes tank, maar met schoonmaken voer ik al die kleine slakken aan mijn kogelvisjes :twisted:

vergeet niet een beetje vuil water te doen in de emmer waar je filter alleen draait zodat de bacterieen hun stoffen blijven krijgen.

Een barebottom lijkt misschien saai, maar uiteindelijk veel makkelijker in onderhoud.

Voor de rest succes en hopen dat ze niet te veel stress krijgen.

oneofthepandies
Lid FGF
Berichten: 212
Lid geworden op: 16-12-2012 22:27

Bericht door oneofthepandies » 28-06-2013 11:21

Ik durf het filter nu niet openmaken. De stroom heeft deze week even uitgelegen en ik ben bang dat de bacteriecultuur helemaal dood is als ik hem nu openmaak. Verder is alles prima verlopen. Heb vanochtend de rest van de achterwand en bodem eruit gehaald, alles goed uitgespoeld met warm water en dan opnieuw gevuld en het filter terug aangesloten. Poef en Snorremans zitten er al terug in omdat ze helemaal gestresst werden van de q-bak. Pandie en Haai zitten wel nog in hun q-bak. Ik heb nog geen foto van de bak omdat die toch nog wit is van de ftr en fcc maar wel even updates van alle visjes. Als ik ze dan toch moest verhuizen kon ik gelijk foto's maken zonder extra stress.
Poef:
Afbeelding
Afbeelding
Snorremans (die al lang geen snor meer heeft):
Afbeelding
Afbeelding
Deze kennen jullie nog niet. Dit is Haai, mijn zus d'r vis. Hij is een blauwe oranda en heette eerst muis tot hij mee in de bak kwam en duidelijk werd dat hij de attitude van een haai heeft. Als je voor de bak staat komt hij ook heel stoer voor je neus hangen.
Afbeelding
Afbeelding
En de nieuwste aanwinst: Pandie. Deze heb ik zondag op de koibeurs gekocht bij Dino. Ik was niet van plan een visje mee te nemen maar panda's zijn altijd al mijn zwakte geweest. Ik heb best wel even getwijfeld maar ben er zo blij mee :D Gelukkig heeftie van de stress niks meegekregen want hij (of zij, weet ik nog niet) zat nog lekker in de keuken in quarantaine.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie