Foto-Album van RiseOfInformation

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 13-01-2013 15:42

Goud schreef:Ik vind dat warm zeg. Baal zelf als in de zomer die temperatuur bereikt wordt.
Je waterwaardes als die verkeerd gaan lopen veel sneller op dan. Ik vind zelf 18-20 ideaal. Heb zelf 20 graden door de lampen.
Ik was sowieso van plan om het terug te gaan draaien naar ongeveer 22 graden. Maar volgens mij hebben ze er geheel geen problemen mee dat hij deze temperatuur staat.

Sanne@
Ik ben er ook benieuwd naar hoe die eruit gaat komen te zien ^^ Opzich heeft ze al een behoorlijke hump maar ze is nog lang niet uitgegroeid. Even een vraag, hoezo ben je erg benieuwd hoe die zou uitgroeien? :P (ik ben gewoon nieuwsgierig :p )
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 14-01-2013 16:20

Jammer genoeg heb ik sinds vanochtend problemen met Tim gekregen. Toen ik wakker werd en het aquarium licht aandeed (het was al 8.30 dus behoorlijk licht opzich al) lag Tim op de grond. Hij lag wel precies recht op de grond, dus ik dacht dat hij misschien aan het rusten/slapen was of dat hij misschien wat opstart problemen had. Maar Hope en Erin zwommen wel gewoon rond. Ik ging ze wat eten geven, Tim kwam daar wel wat aanzwemmen, maar niet de manier dat hij normaal doet. Ik moest zelf ook naar school toe, en kwam terug hij lag nog steeds op de grond. Heb zo'n 40% water ververst (niet meer omdat ik vrijdag ook behoorlijk had ververst). Maar hij voelt zich geheel niet lekker.. Er is ook precies niks aan hem te zien, de schubben staan mooi bij elkaar en ziet er ook niet vies uit. Nu dat hij zo op de grond ligt begin ik me wel zorgen te maken...
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 14-01-2013 20:26

Ik heb nog even naar Tim zitten kijken, het klinkt misschien stom om te zeggen. Maar misschien wel van belang van informatie voor jullie, het ziet er naar uit dat hij een hele lange sliert met doorzichtig poep heeft (Ik zou zo even een foto proberen te trekken). Wat kan hiervan een mogelijke oorzaak zijn?
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-01-2013 00:25

Stres of darminfectie.
Bodemzitten heeft ongeveer dezelfde oorzaak, stres of infectie.
Een darminfectie kan ook stres veroorzaken.
De oorzaak van een darminfectie kan zowel bacterieel als parasitair zijn.
Een afstrijkje van verse ontlasting geeft jou antwoord op je vraag.
Als je daar dan toch bent is een afstrijkje van de slijmhuid geen overbodige luxe.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 15-01-2013 15:12

ZSjonnie schreef:Stres of darminfectie.
Bodemzitten heeft ongeveer dezelfde oorzaak, stres of infectie.
Een darminfectie kan ook stres veroorzaken.
De oorzaak van een darminfectie kan zowel bacterieel als parasitair zijn.
Een afstrijkje van verse ontlasting geeft jou antwoord op je vraag.
Als je daar dan toch bent is een afstrijkje van de slijmhuid geen overbodige luxe.
Ik denk zelf dat het stress is. Vandaag heb ik namelijk paaipukkels (ik vraag me af waarom die zo vroeg zijn..) bij Erin & Hope ontdekt. Het zijn echt paaipukkels en niet andere dingen zoals witte stip, aangezien de stipjes alleen maar voor komt op de kiewdeksels. Waarschijnlijk zitten ze Tim achterna om haar (Waarom heb ik m'n vissen genoemd naar een mannelijk/vrouwelijke naam..) kuit te laten schieten waardoor ze precies erg gestresst raakt.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 23-01-2013 15:18

Ondertussen even een update van ervan :)

Time zwemt ondertussen weer lekker rond, ze is iets aan de magere kant. Dus die moet gewoon even wat gaan aansterken nu. De andere sluiers doen het prima, en ze vinden m'n planten ook wel erg lekker... Jammer genoeg hebben ze ook weer aan de planten geheel zitten eten, maarja. Het is maar kijken welke planten ze wel en niet opeten en dan gewoon een keer de goeie planten hebben die ze niet opeten halen :)
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 23-01-2013 17:13

Fijn dat Tim weer lekker rondzwemt maar weet je ook wat het geweest is nu? Of wat heb je eraan gedaan om het te verhelpen?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Enne een fotoupdate mag ook hoor.... :P

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 23-01-2013 17:47

Pat schreef:Fijn dat Tim weer lekker rondzwemt maar weet je ook wat het geweest is nu? Of wat heb je eraan gedaan om het te verhelpen?
Daar ben ik wel benieuwd naar. Enne een fotoupdate mag ook hoor.... :P
Uhu, ik ben er ook wel blij mee dat zij weer goed rondzwemt :). Het is gekomen door het paaigedrag van Hope & Erin, op beide heb ik paaipukkels gezien op hun kieuwen. Alleen ben het hier vergeten te vertellen. Waardoor bij Tim veel stress is opgekomen en dat die dus rust nodig had. Ik heb wel wat foto's van de paaipukkels van Erin & Tim. Alleen, foto's de afgelopen paar dagen heb ik niet aangezien m'n camera nog bij m'n ma ligt.

De foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Alle drie zijn ze volgens mij behoorlijk uitgeput van het paaigedrag. Dus de komende paar dagen gewoon even goed voeren en dan komen ze er wel weer boven op :). Ze zwemmen alle drie wel normaal, maar niet zo hyperactief als ze normaal doen :p
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 26-01-2013 21:19

Wat foto's :)
Erin is behoorlijk aan het veranderen, zijn hump gaat behoorlijk omhoog staan heb ik het idee :p


Erin (begin oktober 2012)
Afbeelding

Erin (eind januari)
Afbeelding
Afbeelding


Dotje bij elkaar:
Afbeelding


Totaal plaatje:
Afbeelding
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-01-2013 21:31

wil je het voerbeleid wat je toepast hier eens posten?

alle extraatjes ook aub.

Plaats reactie