Foto-Album van RiseOfInformation

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Foto-Album van RiseOfInformation

Bericht door RiseOfInformation » 03-01-2013 00:38

Hai,

Ik heb al een behoorlijke tijd sluiers gehad, maar meestal zoals vele fout begonnen omdat je er niet genoeg kennis over had. Om alles wat recht te zetten, heb ik 2 weken een 160 liter bak aangeschaft voor mijn 3 sluierstaarten. Ik heb hier al wat over verteld in het topic over Hope (Een sluierstaart). Maar zou het hier in het kort neer zetten.

Het verhaal bestaat min of meer uit 3 delen, die nu dit aquarium vormde.
- Deel 1: Voor de zomervakantie had ik een 70 liter guppen bak waar 6 guppen en 2 corydoras in leefde. Zelf ben ik toen 3 weken weg geweest, toen ik terug kwam had ik nog 1 gup en de corydoras over. Deze gup heeft het ook niet lang uitgehouden en ging een tijdje daarna ook dood. Een paar dagen nadat die gup dood ging heb ik twee nieuwe guppen aangeschaft om rustig opnieuw te beginnen.
- Deel 2: Ik had een week nadat ik van vakantie terug kwam een paar sluierstaarten gehaald aangezien mijn pa niet mocht weten dat ik een sluierstaart van het 30 liter aquarium (komt in deel 3 zo) in de vijver had gedaan. Dit liep geheel fout. Een paar dagen dat ik er ging kijken (m'n ouders zijn gescheiden dus kan jammer genoeg dingen niet elke dag in de gaten houden...) zag ik Hope boven in de vijver wat zwemmen/drijven. In elk geval, het zag er naar mijn doen niet goed uit, waarom ik ook besloot om haar te vangen om te kijken hoe ze er aan toe was. Toen ik zag dat ze nog maar 1 oog had en de staart geheel afgebeten was. Man, wat was ze er slecht aan toe. Ik heb haar een zoutbadje gegeven, en heb haar in de 70 liter gedaan. Deze dag had ik de guppen aangeschaft dus het aquarium moest behoorlijk draaien... Maar doordat het nog eens helemaal mis ging met de temperatuur kregen ze ook nog eens witte stip, waardoor m'n 2 guppen ook weer zijn gestorven. Maar Hope had alles gelukkig overleefd.
- Deel 3: Ik had 2 sluierstaarten & 1 moor nog in een 30 liter aquarium zitten. Die ik na heel veel protest van m'n vader eindelijk mocht gaan overzetten in de 70 liter. De moor heeft langer moeten wachten en heeft maar een korte tijd jammer genoeg in het 70l aquarium gezeten aangezien hij iets had bij zijn oog waarvan ik nog geen idee heb wat het nou uiteindelijk was. Deze had ik dus overgezet naar de 70 liter, Hope zat ondertussen ongeveer al 1 maand in dat aquarium en haar staart begon al te groeien. Waar ik wel erg voor vreesde aangezien hij ook eventueel ontstoken kon zijn.
Nadat het aquarium 3 sluierstaarten en 2 corydoras telde, begonnen ze allemaal behoorlijk te groeien. Met name de sluierstaarten die uit de 30l kwamen. Na wat zoeken op het internet naar een nieuw aquarium heb ik een 160 liter bak gevonden (80x50x40). Deze opgehaald, schoongemaakt en al. Maar aangezien ik lekker handig bezig ben geweest om al het oude aquarium water weg te gooien kon ik de bak niet goed laten indraaien omdat de vissen er direct in moesten. Jup, ik blijf maar fouten maken... Nu onderhand bijna 2 weken verder (dat de sluiers erin zitten) doen de sluiers het goed gelukkig.

In elk geval genoeg gepraat, ik zou even wat foto's posten van het begin tot hoe het nu is (dus ook de 30 liter bak, hoe Hope er aan toe was ect)

Foto's!

Tim (Juni 2012)
Afbeelding

Erin (Juni 2012)
Afbeelding

30 liter aquarium:
Afbeelding

Hope (29 augustus 2012)(de dag dat ze het aquarium in ging)
Afbeelding

Hope zonder staart:
Afbeelding


Ongeveer al weer een maand verder toen de andere sluiers erin kwamen (Begin oktober 2012)

Erin & Hope
Afbeelding

Het stelletje bij elkaar ^^
Afbeelding

Tim & Erin:
Afbeelding

En dan zitten we alweer op 15 december 2012. Met éindelijk goeie foto's (Foto camera van m'n pa ingepikt)

Hope (Hier op kan je goed zien hoe haar staart is herstelt)
Afbeelding
Afbeelding

Met z'n drieën in de 70 liter:
Afbeelding


En dan eindelijk, de 160 liter bak! 19 December de bak gaan halen, 21 december de bak ingericht:
Afbeelding
Afbeelding

Erin & Tim:
Afbeelding

Het hele aquarium:
Afbeelding

Anyway, het is een hele vooruit gang geweest voor Erin & Tim. Echt veel heb ik nu niet meer te vertellen. In elk geval brand los!

Edit Evelien: Foto verkleind.
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 03-01-2013 05:54

Wat leuk dat je nu een grotere bak hebt :D Ze zullen hard gaan groeien nu :)

Gast

Bericht door Gast » 03-01-2013 08:40

Dat is een hele verbetering :D

Ik vind Hope een erg schattig visje.

Taaamaaar
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 12-11-2012 14:25

Bericht door Taaamaaar » 03-01-2013 10:34

fijn voor de vissen dat ze nu meer de ruimte hebben!
hou ze wel goed in de gaten aangezien je dus je aquarium niet hebt laten indraaien!
hoop dat er geen nare dingen gaan gebeuren!
succes!:)

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 03-01-2013 12:11

Hope is sterk ook! HIj doet zijn naam eer aan :D

Ziet er goed uit zo in die nieuwe bak. Lekker veel ruimte voor ze.

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 03-01-2013 13:02

Taaamaaar schreef:fijn voor de vissen dat ze nu meer de ruimte hebben!
hou ze wel goed in de gaten aangezien je dus je aquarium niet hebt laten indraaien!
hoop dat er geen nare dingen gaan gebeuren!
succes!:)
I know right, ik kan 1x in de 3 dagen bij de vissen jammer genoeg zijn aankomende week (tot woensdag). De dag dat ik er ben wil ik zo'n 70% van de hele bak verschonen vanwege er anders een ammoniakpiek kan komen.

Visje schreef:Hope is sterk ook! HIj doet zijn naam eer aan :D

Ziet er goed uit zo in die nieuwe bak. Lekker veel ruimte voor ze.
Dat doet Hope zeker! :) Daarom heeft ze ook die naar gekregen, NiMoSa heeft de naam voor haar bedacht :P Hope is ook tevens de meest actieve samen met Tim, echt het is bijna onmogelijk om Hope goed op de foto te krijgen omdat ze zo actief is :P
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 04-01-2013 00:12

Leuke vissen en heel erg top dat ze lekker de ruimte hebben gekregen die ze verdienen.
Nu lekker veel foto's blijven maken :wink:

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 04-01-2013 17:55

Pat schreef:Leuke vissen en heel erg top dat ze lekker de ruimte hebben gekregen die ze verdienen.
Nu lekker veel foto's blijven maken :wink:
Jup, ga ik nu ook zeker doen. Heb een paar dagen geleden een eigen camera met 16.0 megapixel gekocht, dus hopen dat er wat mooie scherpe foto's van komen. Maar ik krijg het maar niet goed voor elkaar om scherpe/niet bewegende foto's te maken zonder flits... Ik moet altijd flits gebruiken er jammer genoeg voor...

Ook heb ik nog een vraag over het algemeen, er zat ook een pomp bij het aquarium (heb hem 2e hands gekocht). Er hangt nu tijdelijk een kleine interne pomp in, omdat die andere pomp nog aangesloten moet worden. Ook mist er 1 klemmetje van de pomp (die het bovenste stuk er op met druk laat zitten). In de pomp zelf ontbreekt ook de bacterië dingetjes (man ik moet echt eens de namen van dingen leren...). Allez, die dingen waar de bacteriën in gaan zitten waarop het aquarium goed kan draaien. Ik heb het vermoeden dat de pomp een Eheim 2213 is, maar daarvan ben ik niet zeker. Hier in de buurt staat ook deze pomp te koop voor een prijs die voor mij goed te doen is, aangezien ik wel bang ben dat het gaat lekken omdat hij zo'n klipje mist...
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Taaamaaar
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 12-11-2012 14:25

Bericht door Taaamaaar » 04-01-2013 18:38

Ik zou het niet doen zonder klepje!
Wij hadden ook een pomp via mp gekocht.
Daarvan was ook 1 klepje een beetje lam, nou dat hebben we geweten! :s
Binnen no time was alles nat!
Dus ik zou dat risico echt niet meer willen lopen!

RiseOfInformation
Lid FGF
Berichten: 283
Lid geworden op: 29-08-2012 23:29

Bericht door RiseOfInformation » 04-01-2013 18:50

Taaamaaar schreef:Ik zou het niet doen zonder klepje!
Wij hadden ook een pomp via mp gekocht.
Daarvan was ook 1 klepje een beetje lam, nou dat hebben we geweten! :s
Binnen no time was alles nat!
Dus ik zou dat risico echt niet meer willen lopen!
Oké, dankje. M'n vader had het namelijk ook al gezien, en had ook al zoiets dat er minimaal een ander klepje op moest komen. Aangezien er wel veel druk op staat.
Dus dat wordt nu even zoeken op Marktplaats voor een ander filter... Hoeveel liter per uur zou het beste zijn voor de sluiers?
Real revolution starts at learning, if you're not angry, then you are not paying attention...

Plaats reactie