Fotoalbum van Ruby

De foto-albums van diverse leden [leden]
Ruby
Lid FGF
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-11-2012 16:15

Bericht door Ruby » 15-01-2013 22:30

Ik vond het idd niet mooi om er een onderplaat onder te zetten en omdat het maar een paar cm aan weerkanten uitsteekt, leek het me niet veel kwaad te kunnen. De bak steunt op een soort onderframe die goed op het kastje steunt, ook in het midden dus niet alleen de voor en zijkanten.
Hij staat nu al een week, dan zou ik hem weer helemaal leeg moeten halen en een paar sjouwers moeten regelen om hem van z'n plaats te halen, dat lukt me in m'n eentje niet.
Gezien de klus die het was om hem met m'n rolstoel en emmertjes te vullen, grind erin en alles, zie ik het niet zitten dat opnieuw te gaan doen. Ik ga er maar vanuit dat het goed gaat *fingers crossed* :wink:

astrid j
Lid FGF
Berichten: 722
Lid geworden op: 31-10-2011 08:00

Bericht door astrid j » 15-01-2013 22:55

Mooie nette bak, en als de bak waterpas staat en aan beide kanten het zelfde uitsteekt ( wat ik niet hinderlijk vind voor het zicht) kan er niks gebeuren hoor, de kast ziet er stevig uit :wink:

Ruby
Lid FGF
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-11-2012 16:15

Bericht door Ruby » 15-01-2013 23:03

Ja hij staat precies waterpas :) De kast, is eigenlijk een tvkast die ik over had en hij is erg stevig. We zijn er eerst nog met zn drieen op gaan zitten om te kijken of dat ging :lol: maar je hoorde nog geen kraakje of iets. Ik vind de (meeste) standaard aquariumkastjes zelf niet mooi, ik snap niet dat ze daar niet eens wat leukers voor maken...

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 15-01-2013 23:06

mooie bak :) heb deze namelijk ook :lol:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Ruby
Lid FGF
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-11-2012 16:15

Bericht door Ruby » 15-01-2013 23:24

:lol: En bevalt ie nog? heb jij nog de originele verlichting er nog in en de bijbehorende filter?

Ik heb getwijfeld tussen de Juwel Rio 180 en deze en ben uiteindelijk toch voor de Dubai gegaan :D

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 15-01-2013 23:39

Ziet er super goed uit en ik zou ook zeker voor de Dubai gegaan zijn ipv de Rio 180. Ook heel mooi zo in deze witte kleur met dat kastje eronder.
Ben benieuwd naar wat voor vissen erin komen.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-01-2013 01:17

Mooi zo een witte bak. Ik zou er alleen echt wel een plaat onder leggen.
Juwelbakken staan op een kunststof frame die het gewicht van de bak verdeelt over de randen.
Jij hebt nu al het gewicht op een deel van maar 2 randen gezet welke bijeen worden gehouden door een dun kunststof stripje.
Voor mij zou dat teveel kans zijn op een indoor zwembad..

Je kan een houten plaat op maat laten zagen en deze dezelfde tint wit lakken als de bak of de kast, je ziet dan niet meer dat het niet hoort.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-01-2013 11:12

ik ga met mijn collega mee.

juwelbakken gebruiken inderdaad het kunststof frame dat het gewicht verdeeld. dat zit er niet voor niets onder.

verder denk ik dat je wel wat voeding moet gaan gebruiken want vooral de rode lotus is geen gemakkelijke plant. volgens mij moet de knol ook half uit de bodem steken. maar dat kan ik niet goed beoordelen op je foto's.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 19-01-2013 17:20

ik zou idd ook kiezen voor een plaat die je gewoon lekker wit lakt.. Safety first, zou toch zonde zijn als de bak klapt. :wink:

Edit:
heb zelf ook rode lotus gehad zonder plantenvoeding, en die groeide de pan uit, ging herhaaldelijk naar mijn lfs om ze te ruilen voor aquariumproducten. Maar als het achterblijft in groei zou ik idd kleibolletjes er bij plaatsen.
Afbeelding

Ruby
Lid FGF
Berichten: 58
Lid geworden op: 23-11-2012 16:15

Bericht door Ruby » 19-01-2013 22:36

Kleibolletjes heb ik er inderdaad bij het planten al bij gedaan :) De planten slaan goed aan, het belgisch groen is al een paar cm gegroeid, de vallisineria is stabiel gebleven niet voor of achteruit, de amazone zwaardplant? heeft een nieuw blad en een aankomend blad en de rode lotus 2 nieuwe bladeren. Het bosje waterpest is alleen helemaal verslijmd, die heb ik er maar uitgetrokken, dat was helemaal niets meer. Daar ga ik dan nog iets anders (misschien hoornblad) voor in de plaats zetten. Ik moet alleen nog even wachten want ik kan door die sneeuw met m'n krukken nu helemaal de deur niet uit :|

Plaats reactie