Fotoalbum van Phayle

De foto-albums van diverse leden [leden]
Phayle
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2013 15:25

Fotoalbum van Phayle

Bericht door Phayle » 28-01-2013 01:11

Nou, het moest er toch eens van komen hè - aangezien iedereen onze mooie, multikleurige motorboot zo uitgebreid bewondert in het kweektoppic van Bash' racemonsters mocht ze wel eens een eigen Wall of Fame krijgen ^.^

... En nu even in begrijpelijk Nederlands voor hen die (nog) geen "Phayle" spreken: hier ga ik jullie op de hoogte houden van het wel en wee van onze Demekin Phayle :) En natuurlijk ook voor eventuele toekomstige bolle oogjes ^^


Om op chonologische volgorde te beginnen sleep ik jullie even mee naar 28 september 2012. Mijn vriendin en ik wandelden op ons ooie dooie door een zekere bouwmarkt die zoals zovelen probeert een paar miserable euro's bij elkaar te schrabbelen door de visverkoop, om een paar nieuwe anubias te halen en slenterden zoals altijd even langs de bakken met goudvissen en sluierstaarten.

Na een tijdje "spot de zieke" en "herken de rotzooi" te hebben gespeeld verschenen er voor mijn gevoel uit het niets twee grote, bolle ogen, die dromerig en mysterieus door het veel te kleine bakje geleden en een zeer, zeer korte blik op het glas waarachter vriendinlief en ik ons bevonden wierpen, alvorens hun zwerftocht voort te zetten.
Het was slechts een kort ogenblik - maar ik was verkocht, en kon mijn ogen niet meer afhouden van het wonderlijke wezen dat zo plotseling en onverwacht in de bouwmarktse grafbak verschenen was. Goed, een perfecte schoonheid was deze dame niet - maar wat kun je verwachten van een ondergewaardeerde jonge onschuld geteisterd door slechte waterwaardes en voedsel wat niet aan haar standaard voldoet? Wie weet wat ze kon worden met de juiste zorg, goed voedsel en voldoende water... En - mijn hart sloeg een slag over - ze had nog bolle oogjes ook! :D :fish:

Mijn vriendin deelde echter flink wat minder in mijn enthousiasme en haar gelaatsuitdrukkingen legden ongeveer de volgende route af: :roll: ... :? ... :stout: . "Nee schat", waren de strenge woorden bij de vermanend zwaaiende vinger, "we hebben plechtig gezworen om nooit, nooit meer een vis te halen bij onwaardige dierenwinkels en ander gespuis - en in mijn Groot Verzamelboek der Grafbakken staat deze.. ahem.. winkel duidelijk als zodanig geclassifiseerd!"

Vanuit mijn ooghoek zag ik mijn koudbloedige jonkvrouwe langszweven, en terwijl mijn hart een slag oversloeg wist ik dat ik haar niet kon en mocht verliezen, en dat ik nog maar een kans had om mijn warmbloedige lief te persuaderen (in de volksmond: omkopen). Ik sloeg mijn ogen neer en beet starend naar de grond op mijn lip, voor ik mijn hoofd oprichtte en haar aankeek met de grootste puppy-oogjes waar ik maar toe in staat was: <heartring> "Maar... Maar.. schatje...!!! Ze heeft bolle oogjes.. :fish: !!"

Een ogenblik staarde de lieftallige Bash me zonder een woord te zeggen aan, en toen... ":ow_nee: oké dan schat... Ze gaat mee. Maaarrr... dit word jóúw vis, jíj gaat ervoor zorgen!"

De vermanende toon in haar stem was vast als duidelijke waarschuwing bedoeld en had ongetwijfeld helder in mijn oren moeten weerklinken - maar als ik eerlijk ben ontging me die op dat moment volledig aangezien ik op ongeveer op deze manier langs de grafbakken huppelde: :cheer:

Al met al, mijn bol-ogige geliefde werd door een een onwetende medewerker met een schepnet (grrrrr!! ow wee als ze een vin gebroken had!! :evil: ) in een zakje overgeheveld en stuiterden danwel sjokten (aan uzelf om uit te vogelen welke optie bij wie hoorde :P) vriendinlief en ik naar de auto, alwaar wij haar onderweg naar huis "Phayle" doopten - ik was er immers jammerlijk in gefaald om mij te wapenen volgens de waarschuwingen uit het Groot Verzamelboek der Grafbakken...


Goed, tot zover dus even de introductie :P

Eenmaal thuis moest madammeke natuurlijk even in quarantaine, dus werd er in allerijl een bakje voor haar opgezet waar ze naar hartelust in mocht ronddartelen:
Afbeelding

Afbeelding

Veel werd er overigens niet gedartelt; mevrouw dook vrijwel direct onder de anubias of achter de bruisbal en liet zich verder weinig zien... Maar goed, het moet vast ook doodeng zijn om geschaakt te worden door twee vreemde, stakerige wezens waarvan er een de hele autorit zit te squealen als een idioot 8) :oops: :lickylee:


... Ik zou heel erg graag vast meer foto's gaan posten, maar 1. het volgende filmpje is nog niet klaar met uploaden (dat is een subtiele manier om te zeggen dat Bash het nog niet geupload heeft :P grmbl.. =.=), 2. de rest van de foto's en filmpjes ook nog niet (die heeft Bash ook nog niet geupload 8) :P ) en 3. Aangezien ik morgen weer vroeg aan het werk moet is het voor mij bedtijd (aka: ik ben dus even niet in de gelegenheid om te uploaden :cry: :P ). Dusss, we gaan hier mee verder zodra ik danwel Bash hebben kunnen uploaden en ik jullie meer kijkplezier te bieden heb ^^ (Schiet op, Bash!! 'k Wil me fotoos!! >_<)

Welterusten allemaal ^.^
"She dances, she sings. She entertains you, whatever you want. The rest is shadows. The rest is secret."

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-01-2013 01:17

Hahaha wat een verhaal.
Vind je dit forum soms te saai? :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Phayle
Lid FGF
Berichten: 43
Lid geworden op: 06-01-2013 15:25

Bericht door Phayle » 28-01-2013 01:22

Tsja.. Jouw posts zijn altijd vrij rechtdoorzee en erhm.. kort. Dus ik vond dat er nogal wat te compenseren viel :wink: Ook hallo trouwens ^^
"She dances, she sings. She entertains you, whatever you want. The rest is shadows. The rest is secret."

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 28-01-2013 01:23

:crap: :funshizzle: :lol:
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 28-01-2013 07:44

Haha, wat een verhaal :lol: Geniaal :P

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 28-01-2013 08:43

Als je nou zelf leert uploaden...

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2013 09:08

Herkenbaar verhaal. Het niet kunnen laten om een kijkje te nemen bij die arme schatjes en vervolgens verliefd worden en, tegen al je goede voornemens in, zo'n visje mee te nemen. Het vlees is zwak ;).

Het is wel een heel mooi visje.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 28-01-2013 10:40

Phayle schreef:Tsja.. Jouw posts zijn altijd vrij rechtdoorzee en erhm.. kort. Dus ik vond dat er nogal wat te compenseren viel :wink: Ook hallo trouwens ^^
haha.

enne, leuk verhaal. keep em comming!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 28-01-2013 11:05

Je moet schrijfster worden zeg!
Maar Phayle is ook een heel mooi en leuk visje en wij willen meeeeeeeeeeeer foto's!!! :lol:

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 28-01-2013 11:15

Hahaha, heeeel herkenbaar verhaal inderdaad! Lijkt een beetje op mijn Diego-verhaal :wink: :lol:

@Bash: schiet eens even op met die foto's, volgaarne :whaa: Uploaden alstublieft!

Plaats reactie