fotoalbum van jroen86

De foto-albums van diverse leden [leden]
jroen86
Lid FGF
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-01-2013 21:27

Bericht door jroen86 » 06-02-2013 15:11

ik heb de plantjes in bosjes gebonden en met een een stukje ijzerdraad met plastic coating gebruikt om de ze aan steentjes te binden

het zijn nogsteeds dezelfde plantjes als die in de meterbak eerst zaten. op de 2e foto, waar ik aan het verversen was, zie je dat alle plantjes nog verspreid stonden. die foto waarop de plantjes met loodjes zitten dat was toen ik de visjes net had, de fotos lopen niet helemaal tijd-synchronisch xD

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 06-02-2013 20:01

dat dacht ik al aan de opstelling te zien dat je er wat voor gebruikt had.

toch geef ik je het dringende advies om ook die dingen waar je vuilniszakken mee dicht maakt zo gauw mogelijk te vervangen voor naaigaren of visdraad.

dat ijzer roest enorm snel door het relatief warme water en de afvalstoffen die er in zitten. je planten zullen dit wel fijn vinden die hoge ijzerwaarden, maar de kieuwen van je vissen niet.
hetzelfde geld voor dat plastic dingetje wat er omheen zit. daar zitten weekmakers in, en die treden uit en vermengen zich met je water. wederom niet al te best voor je vissen.

dan de appelslakken nog. persoonlijk ben ik er geen voorstander van om die bij goudvissen/kweekvarianten te zetten, omdat ze - en zeker als ze wat groter worden- enorm veel afval produceren, en je er eigenlijk 10 tot 15 liter voor moet rekenen in de tabel waterbelasting. per stuk.
en als laatste en zeker niet zo onbelangrijk. die dingen geven enorm veel nitriet af als ze doodgaan, en als dat snachts gebeurd terwijl jij ligt te slapen heb je veel geluk als je vissen smorgens een beetje lusteloos in het water drijven. maar dan heb ik over het gunstigste geval.

wat je met deze info doet moet je zelf weten natuurlijk. ik ben alleen hier om je de goeie richting in te duwen. sturen en gas geven moet je zelf doen.
RH.

Gast

Bericht door Gast » 06-02-2013 20:08

Simone is mooi :D

jroen86
Lid FGF
Berichten: 60
Lid geworden op: 27-01-2013 21:27

Bericht door jroen86 » 07-02-2013 09:58

@Rex, het is niet van dat kwetsbare vuilniszak spul waar het metaal snel kwetsbaar bloot komt te liggen, het zijn heel goed stevig gecoate draadjes.
ik had deze dingen gebruikt i.p.v. visdraad op aanraden van deze site:
http://www.thegreenmachineonline.com/pr ... 10m-cutter

die hebben ook filmpjes op youtube waarin ze planten aan steen en hout binden met dezelfde soort ijzerdraad. dat spul is dan speciaal voor aqua bedoeld.
http://www.youtube.com/watch?v=GbPAOdza8DI

die ik gebruikt heb lijken er veel op kwa coating, ze zaten om de verpakking van snoeren bij het filter bijv.. zijn van die hele stevige.

maar ik zal je tip in gebruik nemen Rex en wat visdraad gaan halen :)

- dat van appelslakken wist ik nog niet, ik had juist van andere mensen op het forum begrepen dat appelslaken mooi het vuil opruimen?

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 07-02-2013 10:30

als het speciaal voor gebruik in aquariums gemaakt is zal het wel oke zijn. ik dacht dat je die vuilniszakken dingen had gebruikt.

en appelslakken eten wat molm, maar ze maken meer rotzooi, en belasten het water zwaar. je moet het zelf weten natuurlijk maar ik persoonlijk neem hierin geen enkel risico.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 07-02-2013 11:43

Appelslakken ruimen ook rommel op en maken je planten mooi algvrij maar ze poepen ook dus alleen voor de rommel/poepjes werken ze niet maar voor het schoonhouden van planten zijn ze super. Hangt echter ook wel een nadeel aan als je de vissen moet behandelen of ontwormen want daar kunnen ze niet tegen en ik vraag me af of die slakken dan geen overdragers blijven van ziektes.
Zolang je vissen gezond zijn en de slakken het goed doen geen probleem. Ik heb ze zelf in mijn ene bak wel en in de andere niet omdat het daar regelmatig rommelt.

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 07-02-2013 18:23

Ik heb ze altijd gehad en in die tijd hoefde ik nooit poepjes af te hevelen. Nu heb ik ze niet meer, en nu moet ik heel vaak poepjes afhevelen. Ik vind die slakken dus wel degelijk handig, ik denk dat ze uiteindelijk meer opruimen dan vuil maken. (maar ook omdat ik toch maar 1 keer per week poepjes afhevel dus ik denk dat slakken minder zooi produceren dan die poepjes in een hele week)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 07-02-2013 18:32

het is ook aan de eigenaar zelf wat hij/zij met de gegeven info doet.

@ pat, had je die er ook in toen de problemen begonnen, 9 vissen geleden?
of komen de problemen uit allebei de bakken. sorry voor de vragen maar ik kan onmogelijk van iedereen zijn/haar bestand en bakken bijhouden en uit elkaar houden. ( zou ik wel willen^^)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 07-02-2013 21:46

Ziet er goed uit, ben benieuwd hoe ze het gaan doen in de nieuwe bak :)

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 07-02-2013 22:06

Rex Hunt schreef:het is ook aan de eigenaar zelf wat hij/zij met de gegeven info doet.

@ pat, had je die er ook in toen de problemen begonnen, 9 vissen geleden?
of komen de problemen uit allebei de bakken. sorry voor de vragen maar ik kan onmogelijk van iedereen zijn/haar bestand en bakken bijhouden en uit elkaar houden. ( zou ik wel willen^^)
Nee in de grote bak heb ik juist geen appelslakken om alles uit te sluiten, ook niet handig met de afgelopen medicatie's e.d.
De Demekin bak draait vanaf begin af aan al zonder een enkel probleem (echt heerlijk is dat!) en daar zitten wel appelslakken in waar ook geen problemen mee zijn. Je weet het dus gewoon niet.

Plaats reactie