foto-album migo25

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

foto-album migo25

Bericht door migo25 » 05-02-2013 10:27

mijn 5 vissen...... op een kluitje....... met zo ong de vraag van ''vrouwtje wat doe je''
Afbeelding

1 voor allen allen voor 1....!!!!!
Afbeelding

Spot... nu ong 8 cm met staart
Afbeelding

Nieuwe visje van mams....nog op zoek na een goede naam
Afbeelding

Change..... 13 cm nu al anderhalf jaar bij mij in verkeerde omstandigheden gestart
Afbeelding
Afbeelding

Orange..... rond de 20 cm nu al anderhalf jaar bij mij in verkeerde omstandigheden gestart
Afbeelding

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 05-02-2013 12:04

in welke maat ben je verkeerd gestart, en waar zitten ze nu in?

ook wil ik je adviseren om wat meer water te verversen, want het wit in Orange haar/zijn staart is helemaal rood en roze doorlopen van het bloed wat in de haarvaten zit en dat duid op schadelijke stoffen in het water. dat trekt dan ook weer weg als de vis zich nog (kan) herstellen.

en zie dit nu aub niet als een aanval of een sein dat je het verkeerd doet, maar als positieve kritiek om je verder te helpen.

migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

Bericht door migo25 » 05-02-2013 15:32

ooit in een 6o literbak gezeten half jaar ong
van de staart weet ik.....
Orange heeft heel erg snel last er van ik heb nu een 200 literbak en ververst 2 x in de week 50 tot 60 procent....
en 1 keer in de maand zo ong als hij er weer zon last van heeft krijgt hij een zoutbadje....
Deze vis heeft alleen nog maar problemen gehad met zijn staart....
Vandaar dus ook dat ik na hem niet nog een vis heb genomen met zo'n grote te lange staart

maar als iemand nog tips heeft tis welkom

ps ik heb vant weekend 1 van de 2 pompen schoongemaakt
en nu is orange zijn staart na die tijd weer erger geworden....
kan het mede ook daardoor zo erg worden?

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 05-02-2013 16:37

die staart lijkt zo lang omdat die vis ernstig vergroeid is. aan zijn ogen zie je het ook. die zijn veels te groot in verhouding met het lijf. hetzelfde geld met de verhouding borstvinnen/lichaam.
daarom heeft hij/zij ook sneller last van slechte waarden, omdat het van binnen niet goed zit.
en ja dat kan, als je ineens de helft van de cultuur wegneemt, belast je het water ook weer zwaarder, wat zich weer vertaalt naar een bloed doorlopen staart.

als dat mijn vis was liet ik hem inslapen. zo heeft hij/zij geen fijn leven en heeft zelfs pijn.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 05-02-2013 19:08

De woorden van Rex klinken hard maar helaas is dit de enige waarheid.
Als je vis veranderingen niet aankan en de rest wel, kan dit nadelig zijn voor de andere vissen.
Denk dan aan parasieten, bacterieën...enz
Enkel jij kan hierin de knoop doorhakken.
Wat ik zou aanraden is de vis zo goed mogelijk observeren.
Eventueel opschrijven wanneer hij zijn goed/slechte momenten heeft.
Als de slechte momenten overheersen dan weet je het wel...
Vat dit a.u.b niet negatief op, dit is niet leuk maar het kan niet anders.
Ik wens je veel sterkte in de beslissing.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 05-02-2013 22:27

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb ook zo'n vis die daar snel last van heeft. Hij heeft dit al vanaf dat ik hem gehaald heb bij Dino en dat is nu zo'n paar jaar geleden en het is nooit meer weggetrokken. Als ik grote delen ververs of zoals nu bijvoorbeeld medicatie aan het water toegediend heb dan wordt het erger. Verder oogt de vis gewoon levendig en eet als een bootwerker, is als eerste boven als de klep open gaat.
Ik vindt het advies om deze vis dan maar meteen in te laten slapen erg kort door de bocht.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 05-02-2013 23:06

@Pat: heeft die vis van jou ook extreme vinnen? Weet even niet welke je bedoelt ;)

Ik vind het advies niet kort door de bocht. Zeker niet omdat deze bak vol zit met Ryukins. Met alle respect naar de eigenaar toe is deze vis er erg aantoe. Ze heeft hem 'voller' gekregen qua lichaam maar als hij stress heeft omdat de vinnen bijvoorbeeld te zwaar zijn of omdat de waterwaardes niet in orde zijn, dan is het niet eerlijk om hem keer op keer te moeten behandelen.

5 Ryukins in een 200L bak is vragen om problemen en dat is op die grote vis goed te zien. Dan kun je nog zoveel verversen, je water krijg je niet in orde.

Zwemt deze vis constant of zit hij veel op de bodem?

De filterpompen kun je het beste pas schoonmaken als de uitstroom verminderd ;) als je dat doet dan laat je ze, voordat je ze weer aansluit op de bak, even in emmer lopen zodat de rotzooi die er nog inzit niet in het aquarium wordt geblazen. De filters schoonmaken en tegelijk waterverversen is funest voor je waterwaardes omdat je de bacterië kolonie in je filter heel erg aantast. Als je toch wilt verversen nadat je de filters hebt schoongemaakt moet je de waterwaardes heel goed in de gaten houden omdat het negen van de tien keer misgaat.

Filterwatte en actief kool kun je overigens wel vaker uit het filter halen :)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

Bericht door migo25 » 05-02-2013 23:32

ik snap jullie reacties.....alleen op de foto zie je niet hoe goed deze vis het doet....
Zijn enige probleem is dat doorbloedde..... verder gedraagt deze vis zich vaak beter dan de rest....
Neeh hij ligt nooit op de bodem....rust slechts snachts zon 10cm boven de grond met zijn staart rustend op de grond...
Maar dit doen de kleintjes ook....
En dat hij niet bij ryukins hoort ben ik het volledig mee eens.....dat is dan weer de onwetendheid waar ik mee begonnen ben.
Hem in laten slapen is voor mij geen optie.... niet zolang hij het nog zo goed doet (op zijn staart na dan)
Deze vis heeft veel slechtere tijden gekent en de meesten hadden al niet verwacht dat hij het weer zo goed zou gaan doen......en mensen met een allergie of overgevoeligheid doe je toch ook niet aan de kant...
Mensen die bij mij thuiskomen zien hoeveel beter het gaat met deze vis en zolang de ryukins hem nog de ruimte en rust geven ga ik hem niet zijn leven afpakken.....

maar ben het zeker mee eens dat ik zijn situatie en gezondheid in de gaten moet houden

over de pomp....dat hij minder stroom had was dus ook de reden dat die verschoont werd dit doe ik niet standaard slechts wanneer de uitstroom sterk afneemt

ps: schiet me ook te binnen dat hij kort geleden voor het eerst in mijn bezit onder de paaipukkels zat........miss dat dit ook slecht heeft gedaan aan het water, al heb ik hem wel extra verschoond

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 06-02-2013 00:06

Dan zou ik toch gaan kijken of je hem niet in de 200L bak kan zetten met bijvoorbeeld een maatje erbij (geen ryukin). En de Ryukins in een grotere bak zet. Vergeet niet dat het rode in zijn staart tekenen zijn van slechte waterkwaliteit en stress. Dat is geen goed teken van hoe goed het met hem gaat.

Dus in het kort: dat hij zwemt en eet en niet op de bodem ligt is goed, dat hij stress heeft als gevolg van slechte waterwaardes...niet goed. Dat laatste is iets waar je zelf wat aan kan doen ;)
Overigens als blijkt dat hij de rode vlekken blijft krijgen als hij meer liters heeft voor zichzelf, er goed wordt ververst en de waardes in orde zijn, dan klopt er iets anders niet.

Mocht je veranderingen willen aanbrengen, doe dit dan geleidelijk aan zodat de vissen niet teveel stress hiervan ondervinden :)

Paaipukkels zijn niet erg als er geen kuitrijp vrouwtje in de bak zit. Het zijn de rottende eitjes die voor de slechte waardes zorgen.

Over het filter, goed hoor dat je dat doet! Ik zei het erbij omdat de meesten dat niet weten maar goed dat je het al wist. Scheelt me weer wat uitleg ;)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

Bericht door migo25 » 06-02-2013 00:14

ik snap jullie bedoeling maar als ik een grotere bak had kunnen veroorloven had ik dat ook wel gedaan.....
en moet er ook bij zegge dat dit de ergste keer is van zijn staart tot nu toe... en ja ik heb daar een foto van gemaakt maar omdat jullie wat vinden ga ik hem gewoon niet afmaken
Kijk als ik nou een beter huisje voor hem kon vinden...... maar er zijn dus mensen die makkelijk de keus maken een vis aftemaken omdat anderen hem er niet perfect uit vinden zien....
Als die vis het echt zo erg had dan sterfte het toch uit zich zelf...
En als het veel pijn zal hebben zal het toch nooit de eetlust en energy kunnen hebben als een gezonde niet vergroeide vis.....

Als kweker kan ik jullie begrijpen....
maar niet als het baasje van mijn vissen

Plaats reactie