Fotoalbum van Pauolo

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 09-07-2013 10:32

Beste mensen, ik begrijp de reactie van beide kanten. Als forum willen we als eerste de viswelzijn op plaats 1 zetten.
Maar als hobbyist kan ik begrijpen dat er weleens iets teveel commentaar gegeven word. Dit wel met de beste bedoelingen aan de hobbyist en natuurlijk de "vis". Wat soms gepaard gaat met op schrift een negatieve sfeer.

Kan mij ook begrijpen dat sommige hobbyisten nog niet zo ver zijn met autopsie en microscopisch onderzoek. Neem niet weg dat dit voor onze hobby van essentieel belang is zo ook het waterkwaliteit en ziekte herkenning. Dit heeft tijd nodig.

Simpel gezegd... Ik snap het verhaal van een ervaren hobbyist of een moderator maar ook de kant van de hobbyist die nog minder ervaren is. Taak is om dat de moderators en natuurlijk de ervaren hobbyisten dit overbrengen naar een bv een hobbyist die nog niet op die level zit. Sommige pakken dit met beide handen vast sommige hebben iets meer moeite omdat ze de materie nog niet kennen. Ik geef ook toe dat het soms heel negatief klinkt op geschift. Maar als je deze hobbyisten en de moderators in het echt zien zijn het behulpzame mensen. Ik spreek uit ervaring. :D de meeste heb ik gezien namelijk.

Kortom laat iedereen een stapje terug doen om de sfeer weer top te laten zijn.

Dino
Site Admin

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 09-07-2013 12:49

Mooi verwoord Dino. Niets aan toe te voegen..

Overigens, zou graag nog wat meer foto's willen zien van je vissen, vooral van die ene rood witte oranda :P So keep us posted.

LOVE THE TAIL:
Afbeelding

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 09-07-2013 13:10

De reden dat dit forum er gekomen is is omdat zo goed als iedereen hier zich wil verdiepen in deze hobby en het zo goed mogelijk wil doen.
Ik denk dat er op elk forum, al gaat het nu over vissen of iets anders er wordt gestreefd naar de "perfectie" daarmee bedoel ik om de dingen zo goed mogelijk aan te pakken en om zoveel mogelijk bij te leren.
Indien je geen "commentaar" in onze ogen goede raad kan aanvaarden dan vrees ik dat je hier niet op het goede adres bent want hier wordt alles zeer serieus genomen wat wij alleen maar een pluspunt vinden.
Ik kan je wel begrijpen met wat je zegt over een foto album maar dit ligt mij persoonlijk dan heel moeilijk als je eerst schrijft dat je nooit afstrijkjes laat maken en dat het waarschijnlijk ook nooit zo ver zal komen. Als een ander huisdier (kat, hond,...) zich niet lekker lijkt te voelen ga je toch ook naar een dierenarts... En een afstrijkje laten nemen is dikwijls zelfs gratis moest dat het hekelpunt zijn.
Voor jou komt dit misschien over als "te ver gaan" maar wij (en ik denk wel dat ik voor velen hier mag spreken) willen het beste voor onze dieren en zouden het liefste willen dat de rest van de wereld er ook zo over denkt.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 09-07-2013 17:01

Weer erg scherpe en mooie foto's, heldere kleuren e.d. .
Vind de blauwe Oranda het leukst om te zien en ben benieuwd hoe groot deze uiteindelijk gaat worden ;)

pauolo
Lid FGF
Berichten: 73
Lid geworden op: 09-02-2013 09:20

Bericht door pauolo » 01-11-2013 00:42

Ook maar weer eens wat foto's plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-11-2013 03:05

Leuke foto's. Is er intussen nog een vis gesneuveld?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-11-2013 10:01

ziet er goed uit
die grijze oranda vind ik persoonlijk erg leuk. weinig kopgroei en stevig lichaam
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 01-11-2013 16:50

Zo hè, de blauwe Oranda is goed gegroeid lijkt het wel!
En je Demekin is ook veranderd, lijkt of de rug wat hoger/boller is :)
Nette foto's!

pauolo
Lid FGF
Berichten: 73
Lid geworden op: 09-02-2013 09:20

Bericht door pauolo » 01-11-2013 18:25

Dank voor de reacties, de drie vissen doen het goed. Er zijn geen vissen 'gesneuveld'.
Ik denk dat drie vissen in een rio 240 genoeg is.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 01-11-2013 21:32

Je oranda is stevig gegroeid. Leuk visje hoor. Je maakt trouwens prachtige foto's! Ik las de discussie nog eens over het afstrijkje en microscopisch onderzoek.. Mijn lfs doet dat kostenloos, dat geld voor veel winkels. Het is voor jezelf wel weer een extra zekerheid over wat er aan de hand is... 3 vissen lijkt me idd wel genoeg. Het zijn ook wel echte blikvangers!
Afbeelding

Plaats reactie