Foto-album van Kelly

De foto-albums van diverse leden [leden]
Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Foto-album van Kelly

Bericht door Kelly » 23-04-2013 11:38

Blijkbaar vragen sommige mensen zich af hoe mijn bakje eruit ziet, dus het is misschien eens tijd dat ik ook een album start.

Momenteel staat de bak heel erg kaal, dus eigenlijk is er niet echt veel te zien :D
En de foto's zijn weer genomen met de iphone, dus weer slechte kwaliteit. Ik zal dit weekend proberen om wat beter foto's te maken.

totaaltje, jammer genoeg heb ik wat last van een witte waas in het aquarium :(
Afbeelding


Dit is dan onze Mini sluier die ik brownie heb gedoopt. Het arme hummeltje groeit bijna niets, dus ik maak mij toch wel wat zorgen over hem :( hij is amper 2cm met staart
Afbeelding

Dit is het orandatje. Deze noem ik Dotje. Hij is volledig wit, maar heeft een rode dot op zijn kop :) hij is nu een goede 6cm met staart (gaat naar de vijver)
Afbeelding

Dit is vermoed ik een fantail? onze Wortel (hoewel hij steeds meer naar de rode kleur gaat.) :D deze is ongeveer 7cm met staart (gaat naar de vijver)
Afbeelding

Dan hebben we onze speedy, een zwart moortje van ongeveer 6cm. De snelste van de bak. (twijfel geval ofwel vijver, ofwel binnenkort naar het grote aquarium)
Afbeelding

Dan is er nog een ryukin met enkele staart van 6cm. Deze noemt quasimodo door zijn bult op zijn rug :D :oops: (gaat naar de vijver)
Afbeelding

Dan hebben we blanche (of mocht het een mannetje blijken word het blanc) deze is 7cm. ook een fantail vermoed ik? (gaat naar de vijver)
Afbeelding

Dan hebben we popeye (zeer slechte foto), deze heeft zijn naam te danken aan zijn scheve mondje :( hij is 5cm (gaat naar de vijver)
Afbeelding

En dan hebben we onze Oscar, de grootste van de bak en de enige waarvan ik zeker weet dat het een mannetje is. Hij meet ongeveer 13cm.
Afbeelding

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 11:45

Ow ja, en er zitten momenteel ook nog 4 corydoras in de bak, maar deze verhuizen terug naar mijn 75l bakje zodra de plantjes goed zijn vast gegroeid.
Ze maakten de HC plantjes op de voorgrond steeds los :x

Brownie (de kleine sluier) denkt dat ze bij de cory's hoort, want hij/zij zwemt telkens mee met het groepje cory's :D

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 23-04-2013 13:05

corydoras en sluiers gaan niet altijd goed samen. Vooral als de vissen groter worden.

Je heb wel een mooie inrichting.

:D

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 23-04-2013 13:12

Ik vind het ook erg mooi! Mijn dochter zit naast me mee te kijken (nog steeds ziek) en riep spontaan: "Oh! Drakeneieren!" :lol:

Je visjes vind ik ook leuk. "Wortel", een goede naam voor een oranje vis! :lol:

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 13:18

Tot hier toe gaat het redelijk met de corydoras en sluiers samen. Maar onze grote zwarte moor is echt zo ongeloofelijk lomp dat hij regelmatig tijdens het voeren gewoon op de corydoras duikt om toch maar als eerste bij het voer te kunnen :roll: .
Ook de zinkende tabletten van de corydoras worden door de sluiers opgegeten, dus ik moet de cory's echt voeren als het licht uit is.
Ik zal blij zijn als de cory's naar de kleine bak kunnen (en zijzelf ook denk ik :) )
Ik vind het ook niet echt passen samen.

De inrichting zal zo blijven tot ik mijn grote bak heb. De cabomba gaat eruit en er komt nog een witte achterwand.
Vermits ze niet meer zo heel lang in deze bak zullen blijven ben ik mij dus al volledig aan het richten op de inrichting van mijn toekomstige bak. :)

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 13:26

haha, ja nu je het zegt lijken het inderdaad wel drakeneieren :D

Ja, onze Wortel :P
Het lichaam is de wortel en de staart het loof :D
Gelukkig moet je niet in de tuin de vissen gaan roepen, de buren lachen hier al genoeg als ik de katten naar binnen roep of de konijntjes roep om te eten :D

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 23-04-2013 13:32

Ik vind de inrichting ook wel mooi.
Mooi kaal is niet lelijk :wink:
De witte waas komt denk ik daardat je filter nog niet helemaal goed rijp is (niet genoeg bacterien) on je water mooi helder te maken.
Als goed is zal de witte waas over een tijdje wegtrekken zodra het filter genoeg bacterien heeft opgebouwd.
Of je filter heeft te weinig capaciteit voor je bezetting,dat kan ook.
blance is trouwens volgens mij een oranda en geen fantail (haar kop is te breed/vierkant voor een fantail)
Afbeelding

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 23-04-2013 13:42

Mooi zo de bak met die 'drakeneieren' erin :lol:
Mag ik vragen waar je die stenen gehaald/besteld hebt?
Die mooie stenen met nog wat bossen Vallisneria erbij en klaar is de bak, misschien nog wel een
goed idee voor de toekomst voor mij.

Oscar is een leuke vis die zul je wel meenemen naar je nieuwe bak straks toch.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 13:59

Ja, mijn idee was een witte bodem, witte achtergrond en dan alleen de grijze strandkeien.
Maar nu ben ik echt helemaal gewonnen voor de kale bodem (zeker nu ik zie hoevaak je de bodem moet reinigen :) ).
Het lijkt mij gewoon heel handig om alles heel schoon te houden. Maar mijn vriend vind zo een kale bodem dus echt lelijk :?

De filter zal volgens mij inderdaad niet echt voldoende zijn voor het aantal vissen.
Hij heeft maar een capaciteit van 900L/h en is geschikt tot 300L volgens de beschrijving.
Maar voor sluiers mag er toch een wat zwaardere filter gebruikt worden.

Ik ga dan ook voor deze bak een buitenfilter aanschaffen. Want deze bak zal achteraf waarschijnlijk in het tuinhuis worden geïnstalleerd en gebruikt worden als afzonderingsbak voor eventueel zieke visjes en voor als er nieuwe visjes komen als mijn vijvertje er komt. dus dat is dan ook geen weggegooid geld.

Wat blanche precies is durf ik echt niet zeggen. Ze heeft inderdaad wel een brede kop maar tot hier toe zie ik niets van kopgroei.
Ik weet natuurlijk ook niet of dit nog kan komen.

Kelly
Lid FGF
Berichten: 316
Lid geworden op: 11-03-2013 11:34

Bericht door Kelly » 23-04-2013 14:11

Pat schreef:Mooi zo de bak met die 'drakeneieren' erin :lol:
Mag ik vragen waar je die stenen gehaald/besteld hebt?
Die mooie stenen met nog wat bossen Vallisneria erbij en klaar is de bak, misschien nog wel een
goed idee voor de toekomst voor mij.

Oscar is een leuke vis die zul je wel meenemen naar je nieuwe bak straks toch.
Oscar gaat zeker mee naar de nieuwe bak, stiekem is hij momenteel mijn lievelingetje uit de bak :D
Hij is echt heel erg nieuwsgierig en als ik de bak schoonmaak probeert hij telkens mijn spons aan te vallen :D
Verder kan hij ook zo leuk doen als hij eten wil. Dan haalt hij echt alles uit de kast om toch maar wat voer te krijgen.

De stenen heb ik gewoon gehaald bij het tuincentrum daar werden ze "beach pebbles" genoemd en lagen bij de keien die verkocht werden als vijverdecoratie.
Verder ben ik de grijze beach pebbles nog niet veel tegengekomen. De witte en zwarte variant zijn dan weer wel in vele tuincentra en zelfbouwmarkten te verkrijgen.

Plaats reactie