Foto album van Femijn, van drama naar 360 liter bak

De foto-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Femijn
Lid FGF
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-05-2013 13:10

Foto album van Femijn, van drama naar 360 liter bak

Bericht door Femijn » 13-05-2013 18:57

Nou hier ben ik weer :D

De laaste paar dagen hier erg veel gelezen en geleerd 8)

En het leek me leuk om jullie mijn over gang van onwetende doos naar bewuste vissen baas te laten volgen :D

Het begon allemaal in de week dat mijn grootouders overleden en mijn katten herplaats werden, ik wou iets ter vervanging van dit verlies :cry:

En ben ik met mijn emo kop naar de Ikea gereden heb daar een vaas gehaald, toen door naar de dierenwinkel voor goudvissen en benodigd heiden :oops:

Normaal lees ik me altijd eerst goed in voor ik een dier neem, heb ik geleerd van mijn moeder :D
Wouw ik een dier? Oké ga maar presies uitzoeken hoe je het dier moet verzorgen en houden, maak er een werkstuk van met overzicht kosten en aanschaf en zo en dan gaan we eens kijken of dat kan :) hierdoor ben ik erg goed geworden in het verzamelen van info ( ook voor ik met internet kon werken :wink: ) en ben ik eigenlijke nooit de fout in gegaan.

Maar goed genog geklets hier zijn de horro foto's :roll:

De vaas met filter en luchtpompje
Afbeelding

Ik stel u voor aan spot
Afbeelding

En dit is patch
Afbeelding

Nemo ( krijgt een nieuwe huisje in een vijver )
Afbeelding

En Strip ( Word ook herplaats )
Afbeelding

En zo zaten deze 4 visjes gezellig in de vaas :) , maar als snel kreeg ik het gevoel dat het niet goed ging :?
Door lucht te happen lieten de vissen duidelijke zien dat ze niet blij waren, dus hup filter en luchtpompje er in om te zorgen dat ze bleven leven
Zo geweldig vond ik hun huisje nou ook weer niet, te weinig water hoewel er wel 28 liter in kon :roll:
Ik vond dat ze te weinig ruimten hadden om over de bodem te scharrelen, en ik vond het een onding om mee om te gaan en schoon te maken :x
Al deze bezwaren hadden al gezorgd dat ik had besloten dat na dat we verhuisd waren we een groot aquarium zouden nemen,
En hij zou dan minstens 1 meter lang worden en het liefst groter :D
Ook vroeg ik me al snel af hoe goed dat vlokke voer was wat ik gaf, en wou daar eigenlijke meer over weten en kijken of ik ze ook iets anders kon voeren :wink:

Door dat ik al jaren lekker eigenwijs bezich ben met het niet voeren van brok of blik aan mijn hond ( zo'n 9 jaar :wink: ) heb ik een beetje ernstig allergie ontwikkeld voor commercieel voor :P , mijn hondje krijgt namelijke een zorgvuldig samen gesteld dieet van rauw spiervlees, rauw bot, rauwe organen en dan nog kleinen dingen er bij zo als groenten, eieren, yogert, vis en nog wat dingetjes.
Dus eigenlijke was ik opzoek naar of ik ook zelf zamen kon stellen voor de goudvissen :P

Ik kwam toen op een aquarime forum en ontdekten dat ik gewoon weg dier onvriendelijke bezich was :shock:
O god ik schaamden me zo :oops: ik was een dierenmishandelaar :cry: mijn arme kleinen visjes hadden een vreselijke leven <cry>

Ik ging snel opzoek naar een oplossing wat dit kon gewoon niet wachten tot na de verhuizing, de vissen moesten een groter huisje en wel nu :x
Mijn eerste gedachten was 2 curvbakken, mijn 2 de gedachten was een grote ton van 1,10 meter doorsneden ( dacht eerst dat hij 1,50 was :roll: ) en toen kwam mijn moeder met een geweldig idee: waarom zet je ze niet tijdelijke in de vijver van je grootouders ? ( ja die 2 die overleden zijn :( )
Dit hadden namelijke een helen mooie vijver met een geweldig natuurlijk aangelegd door mijn opa die biolog was, mooi helder water, veel schuil ongelijkheden, zo'n 50 jaar aan natuurlijke evenwicht dus echt een geweldige vijver :D

En daar zitten ze nu al een tijdje in, de buurvrouw voerd 2 keer per dag en zorgd dat de vijver bij gevuld blijft :wink:
Als ik ben verhuist haal ik de sluiers op en blijven de gewonen goudvissen daar tot ik of een ander huisje heb voor ze of het huis van mijn grootouders verkocht word ( hoewel ik dan hoop dat de nieuwe mensen de vissen zouden willen overnemen :wink: )


Dus hier zijn de foto's van dit kleinen pardijsje 8)

Afbeelding

Verstop plek onder die gelen plant
Afbeelding

Het water loopt door tot de stoep
Afbeelding

Bakje met vissen die je niet ziet :roll:
Afbeelding



Foto van zelf gemaakt hekje
Afbeelding

Filmpje vissen en vijver
http://i829.photobucket.com/albums/zz21 ... 5FEF0C.mp4

Nemo over zetten en geklooi van mijn kand :roll:
http://i829.photobucket.com/albums/zz21 ... F62C28.mp4

De rest van de vissen overzetten
https://www.dropbox.com/s/yb21zf0jhtpi9 ... .49.41.mov

En foto's van afgelopen zaterdag, ze zitten er iets Meer dan een week in :D
Afbeelding

Alles is lekker aan het groeien
Afbeelding

Afbeelding

Mijn zelf gemaakte hekje :D
Afbeelding

Femke wouw ook op de foto :lol:
Afbeelding

Ik heb de vissen trouwens allemaal gezien en ze zagen er zo ver ik kon zien goed uit, kon alleen geen foto's van ze maken door de weerspiegeling van het water :roll:


En de bak die ik ga over nemen voor de sluiers
Afbeelding

Als hij bekent voor komt, dat klopt hij is van Fish :D
Bij de bak krijg ik nog 2 eheim 2217 filters die wel even opgeknapt moeten worden maar gelukkig ben ik daar goed in :wink:
hij is 120/50/60 en 360 liter netto

Ik had met de info van het anderen forum bedacht dat er nog wel 2 vissen bij konden, maar door de nieuwe info van hier zit ik daar erg over te twijfelen omdat hier vaak over meer dan 50 liter per vis gesproken word.
En omdat mijn sluiers waarschijnlijke Fantails zijn en dus behoorlijke groot worden En ik bij de ryukin had gelezen dat er voor verschillende soorten verschillende hoeveelheid liters werden gerekend.
Ik vroeg me dus ook af hoeveel liter er dan voor een Fantails gerekende word en of ik daar aan voldoe met die nieuwe bak?

Mocht dat niet het geval zijn dan denk ik dat ik waarscheinelijke een binnen vijver ga maken, maar dat word dan wel pas over een tijdje als ik echt goed in mijn huisje gesetteld ben :wink:

Nou ik hoop dat jullie het leuk vonden tot nu toe en dat jullie mijn foto album gaan volgen :D
Waarschijnlijke gaan er de eersten tijd weinig foto's komen, maar als ik ben verhuist en de bak is aan het in draaien wil ik elke week een update doen 8)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-05-2013 21:29

Zou je ervoor kunnen zorgen dat alle foto's maximaal 800*600 pixels zijn?

Ik denk dat je twee Ryukins hebt zwemmen. Fantails kom je niet vaak tegen.
Bij Ryukins zou het mooiste zo een 200L water per vis zijn, dus een binnenvijver kunnen ze dan wel waarderen :lol:

50L per vis is het uiterst minimale om goudvissen een beetje een acceptabel leven te kunnen geven.
Op dit forum proberen wij het zo goed mogelijk te doen voor de vissen, waardoor er specifieker naar elke variant en hun wensen wordt gekeken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 13-05-2013 21:35

Ik ben benieuwd hoe hard Spot en Patch gaan groeien als ze straks in het grote aquarium zwemmen :)

Femijn
Lid FGF
Berichten: 7
Lid geworden op: 09-05-2013 13:10

Bericht door Femijn » 14-05-2013 00:13

Sorry ZSjonnie ik heb geen idee hoe ik de foto's kleiner kan maken op mijn iPad :oops:


Oké je denkt dat ze ryunkins zijn :shock: bagger dat is dus optimale 500 liter per vis :|
Dat word dus inderdaad een mooie binne vijver, ik heb al een paar leuken ideeën op gedaan door Google en YouTube dus dat word lekker knutselen :D


Maar dan word het wel eerst die bak want dat geeft me even wat rust en dan kan ik lekker aan een vijver gaan klooien :wink:
En als de vijver klaar is dan mag mijn vriend de bak hebben voor zijn geliefde waterschilpadden die hij zo graag wil :lol:

Dat word dus een win win situatie :blij:

Daar naast denk ik dat dit forum goed bij me past :wink: ik probeer altijd zo goed mogelijke voor mijn dieren te zorgen en de optiemalste situatie te creëren voor ze 8)

Vandaar dat ik niet overtuigt hoef te worden van de minima 50 liter, na een half uur lezen op dit forum vond ik dat al erg weinig :roll:
Dus gelukkig ben ik op dat vlak geen kandidaat voor jullie irritatie topic :P zelf algemeen gesproken hoor ik daar niet :lol: ( ja heb het helemaal door gelezen en was het vaak volkomen eens met de irritatie :roll: )


@ ute

Ik denk dat ze nu al flink aan het groeien zijn in de vijver, vraag me echt af hoe groot ze zullen zijn als ik ze daar weer uit haal :?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-05-2013 00:47

Je kan de foto's op een kleinere resolutie nemen, dat scheelt een hoop.
Anders upload je ze via de TinyPic plugin meteen boven het foto-album subforum.

500L per Ryukin was de eerste gedachte qua optimale, maar na nader onderzoek blijkt dit te gaan om groenwater. Er is een verschil tussen vissen houden in groen- en helder water.
Met zo een 200L per Ryukin zit je prima. Dat maakt het voor jou meteen een stuk leuker, want 1.000L voor 2 Ryukins of 1.000L voor 5 Ryukins is een groot verschil ;)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 14-05-2013 11:30

Je kunt ook imageshack of photobucket gebruiken als host van je afbeeldingen. Daar kun je de foto's op forum formaat uploaden en dan zo hier gebruiken :)

Mijn complimenten hoe je zo alles hebt geregeld en wat je toekomst plannen zijn! 200L per Ryukin is een heel goed begin en zeker goed te doen. Mocht je willen zien hoe groot een ryukin kan worden van kleins af aan, dan kun je eens in mijn foto album kijken. Er zijn er ook genoeg op het forum die grote Ryukins hebben gekocht. Prachtige beesten zijn het ook 8).

Ik ben heel benieuwd naar ontwikkeling van de vissen en maak je maar geen zorgen hoor, er zitten hier genoeg met dezelfde doelen als jij. Dus je zit helemaal goed! :D
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie