Foto-album van Diana

De foto-albums van diverse leden [leden]
Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 19-09-2013 20:00

Dank je wel D
Ik zal het aan ze doorgeven wink

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 19-09-2013 21:19

Ik ben wel benieuwd ook naar een totaalplaatje van je aquarium :wink:

Maar inderdaad: schetige visjes hoor :D

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 19-09-2013 23:25

Fijn dat het nu gelukt is met de foto's :wink:

Ook ik ben wel benieuwd naar een totaalplaatje van je bak.
Heb je nooit last gehad met het grove grind in je bak? Met grondelen van de vissen niet fijn lijkt me
en er blijft volgens mij ook veel vuil tussen zitten.

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 20-09-2013 09:07

Ja, dat grove grind... :?
Mijn kinderen vonden het mooi vanwege de roze steentjes er in :wink:

Piranja heeft er al last van, ja.
Hij grondelt het meest fanatiek en hij heeft soms een steentje vast in zijn bekkie zitten :?
En ik dan weer aan de slag met een pincet om hem te helpen...
En het vuil blijft er inderdaad ook in hangen :evil:
(Omdat ze erg krap zitten hevel ik dagelijks de bodem af en ververs 30 % water)

Dus die bodem gaat er heel binnenkort zeker uit!
Ik had al mooi fijn zwart grind gekocht.
Daar een heel dun laagje van in de bak, zodat het makkelijker is schoon te houden.


Totaalfoto van het huidige (=tijdelijke) aquarium zal ik nog maken.
(Maar dan met de nieuwe bodem haha )

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 20-09-2013 10:47

Fijn voor de vissen dat je de bodem gaat vervangen zo'n grove bodem is niets met sluierstaarten.
Je mag nu ook gerust totaalfoto's maken hoor :wink:

Probeer een te krappe bak niet te lang voor 'tijdelijk' aan te houden. Dan kun je beter meteen
een mooie ruime bak aanschaffen en deze opnieuw met juiste bodem inrichten toch i.p.v. eerst in deze
oude tijdelijke bak nog de bodem te gaan vervangen.
Je hebt op Marktplaats soms hele mooie ruime bakken staan voor niet al te veel geld, kijk maar eens.

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 20-09-2013 11:14

Gaat helemaal goed komen hoor )

Tijdelijk is nog maar voor een paar weken.
Daarna zijn de twee 150L kunststof bakken in de logeerkamer goed ingedraaid en gaan er daar per bak 3 in.
En dan blijven er nog twee over in het 130L bakje waar ze nu met z'n allen nog even in moeten zitten.

Groot aquarium (540 liter L-vorm) staat ook in de planning voor begin volgend jaar.
Dan gaan de demekins daarin, en de fantails lekker in de lente naar de 900L vijver in de tuin.

Maar voordat het aquarium komt, moet er eerst het één en ander in huis worden 'aangepast' wink

En op Marktplaats ben ik momenteel aan het snuffelen voor een tweede vijver met wat meer liters voor in de tuin.
Er kan vast nog wel een bloembed 'aangepast' worden dit najaar D

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 20-09-2013 11:30

En hier een foto van het aquarium nu

zoals gezegd, klein maar het is slechts een tijdelijk onderkomen.

Ik vervang dagelijks 25 tot 30 % en wekelijks extra 60 tot 75%
filter over twee filters (oude eheims, nieuwe komen bij de nieuwe bak) cap. ong. 700 L per uur
Waarden zijn redelijk tot ok (kh vandaag 4 en chloor op 0,8, andere waarden zijn prima)

Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 20-09-2013 22:49

Mooi totaaltje.. ze zitten inderdaad wel met veel op een minimum aantal liters (zoals je zelf al aan gaf), maar goed dat ze binnenkort meer ruimte krijgen
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 21-09-2013 16:51

Leuke vissen. Is je huidige vijver niet geschikt in de winter voor de vissen? Zou al schelen als je ze daar nu al in zou kunnen doen/

Diana
Lid FGF
Berichten: 318
Lid geworden op: 28-08-2013 18:54

Bericht door Diana » 21-09-2013 19:47

Dank je, )
deze vissen zijn natuurlijk totaal geen vergelijk met de vele prachtige exemplaren die ik op het forum voorbij zie komen wink Maar lezen dat jullie ze leuk vinden is wel plezierig.

Helaas is onze vijver maar 80 cm diep dus dat durf ik niet aan met mijn dieren.

Het lijkt me nu ook al wel een beetje frisjes voor ze, van 21 graden binnen naar 14 graden buiten ?

Maar wel goed gedacht hoor, als ik het had aangedurft hadden de fantails zeker al lekker buiten gezeten.

Moet er wel even bij vermelden dat ik niet met deze hoeveelheid vissen ben begonnen. (Even mezelf rechtvaardigen, hahaha)
Ik had er 4 gekocht, 2 demekin en 2 fantail, met het idee; twee altijd binnen in het aquarium en twee 's zomers buiten en 's winters in een ruime bak binnen.

En toen werden er dus van alle kanten zielige visjes bij me gedumpt omdat 'men' mijn 'reusachtige' aquarium had gezien en de eigen vis 'een beter leven wilde geven' bij mij. shock
Ja, en ik kan nu eenmaal heel moeilijk nee zeggen als er zo'n stumper in een emmertje bij me afgeleverd wordt... cry
Vandaar dus die overbevolking op het moment...
Gelukkig lijken de vissen het redelijk goed te doen en verandering is in zicht...

@ Pat De bodem is inmiddels vervangen hoor lol Waarden zijn goed, dus morgen gaan ze terug in de bak met fijn zwart grind. Zullen ze zeker fijn vinden.

Plaats reactie