Rietjes fotoalbum - EX-goudvisbak vissen

De foto-albums van diverse leden [leden]
Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Rietjes fotoalbum - EX-goudvisbak vissen

Bericht door Rietje » 14-11-2011 19:03

Ooit begonnen met een kom: zo geen foto's van..

Daarna kwam er een 40x25x25cm bakje: ook geen foto's

Toen was er de 80x30x25 bak: gemeleerd grind en wat plantjes met interne juwel filter
Afbeelding

meer planten al:
Afbeelding

En nog meer planten: (met de grote zwarte telescoopoog! Goliath, nu in het bezit van Bianca)
Afbeelding

De kleur van de bodem veranderd:
Afbeelding

Toen was een 80cm bak niet meer groot genoeg, er kwam een 100x40x40cm bak!:
Afbeelding

Een van de laatste foto's van de 1 meter bak, omdat deze moest wijken voor nog groter!: vol met plantjes
Afbeelding
Afbeelding

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-11-2011 19:13

De foto's zijn allemaal chronologisch!

De uiteindelijke bak was in zicht en staat te wachten tot hij geinstaleerd is:
Afbeelding

De bak met weinig planten:
Afbeelding

De bak met al wat meer planten:
Afbeelding

Ondertussen kreeg Goliath door mij een ongeluk en verloor hij zijn oog! Hij leeft nu vrolijk zonder bij Bianca!!:
Afbeelding

Het verversen van de bak: met emmers/tubs ja!!
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 19:20

oeffff dat doet me zo erg denken aan die moor die ik toen had, Blacky... :( Zo'n nieuwsgierig beest. Als ik met de bak bezig was kwam hij altijd heel dichtbij en soms knabbelde hij aan mijn vingers. Dit is hem uiteindelijk fataal geworden. Toen ik water aan het verversen was kwam zijn koppie tegen de slang aan en verloor hij dus een oog. Dit bloedde verschrikkelijk en hij zonk gelijk naar de bodem. Na een half uur zag ik dat er nog steeds een sliertje bloed uit zijn oogkas kwam. Toen heb ik hem dood geslagen op het aanrecht omdat ik het zo zielig vond en ik me natuurlijk schuldig voelde voor zijn leed. Later las ik pas dat een vis makkelijk verder kan zonder een oog. Tja.. :roll:

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-11-2011 19:32

En nog meer pictures!

Af en toe was er ook gezinsuitbreiding:\
Afbeelding

Veel mooie planten in de bak, en ook te veel vis inderdaad!:
Afbeelding

Afbeelding

Na een huge-ass waterverversing en met TE veel drijfplantjes:
Afbeelding

Visjes weggestuurd naar de andere hoek voor een sfeerfoto
Afbeelding

En weer een tijd later:
Afbeelding



En dan nog mijn meest spraakmakende vis: GOLIATH!! (Bianca's geliefde bezit nu!)

Eerst:

Afbeelding

Later:
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 19:38

Prachtig die lange vinnen :) Hoe oud zou hij nu ongeveer zijn?

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-11-2011 19:39

Jammer van je telescoopje! Zoals je ziet kan het inderdaad, maar niet elk exemplaar overleefd het ongeluk! Dus je hebt niet per definitie een fout gemaakt hoor! Goliath leeft al weer zo'n 3 jaar na het ongeluk!
Afbeelding

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-11-2011 19:40

Zo'n 6/7 jaar oud nu! Maar die vinnen duiden voor mij op een vergroeiing vrees ik.. Wel is hij nu zo'n 25 cm volgens Bianca! (uiteraard ook hier opt forum!)
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 19:52

Niet vergroeit, maar hij heeft gewoon al zijn energie in het groeien van vinnen gestoken. Ik heb dat gelezen ergens: vissen gaan met meer voedsel een diepere body ontwikkelen maar dit gaat ten koste van de vinnen die dan korter blijven. Krijgen ze minder voer, groeien de vinnen langer door. Genen hebben hier ook mee te maken trouwens.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-11-2011 20:00

Stiekem vind ik hem op de laatste foto ook wel heel mooi hoor, de foto laat hem goed uitkomen, ik vond hem echter toen hij volledig zwart was net iets mooier!!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-11-2011 20:24

Hij doet me denken aan een flammende vuurzee. Dit dier is een stukje levende kunst 8)

Plaats reactie